ریس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از موفقیت ۴۸ درصدی شرکتهای نوپای مستقر در این مرکز خبر داد و گفت: ورود به بازار، نقطه شکست شرکتهای نوپاست که ما با بهرهگیری از ظرفیتهای این پارک در تلاش هستیم این نقطه را کمرنگ کنیم.
محسن علی اکبریان در نشست مدیران مراکز رشد اعلام کرد که مراکز رشد به عنوان اولین مراکز مواجهه کارآفرینان با حوزه اشتغال و کارآفرینی هستند. از این رو این مراکز از علاقهمندان به اشتغال و کارآفرینی میزبانی میکنند و نقش مهمی در جهتدهی و تعیین مسیر برای کارآفرینان دارند. به گفته علیاکبریان، در مرکز رشد پارک فناوری پردیس که از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کردهاست، تیمهای متعددی وارد شدند و با گذراندن دورههای مختلف توانستهاند از این مرکز خارج شوند.
به گفته وی ۴۸ درصد از شرکتهایی که وارد مرکز رشد شدند، توانستهاند بعد از ۳ سال به پایداری اقتصادی برسند و موفق از این پارک فناوری خارج شوند. رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با بیان اینکه این آمار در مقایسه با آمارهای جهانی و کشوری یک عدد بالایی تلقی میشود، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ محصول توسط شرکتهای مستقر در این مرکز به تولید رسیده و میزان فروش شرکتها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برآورده شده است. وی همچنین تاکید کرد که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ متخصص در ۶۰ شرکت فعال، در این مرکز مشغول به فعالیت هستند. علی اکبریان با اشاره به اقدامات تسهیلکننده در حوزه صادرات، توضیح داد: ما در مجموعه پارک، خدمات و تسهیلاتی برای صادرات فراهم کردهایم، ولی تعداد کمی از شرکتها به صادرات محصولات میرسند و در ابتدا آنها باید برای ورود به بازار داخلی بجنگند تا سهمی از بازار داخل را کسب کنند.
همچنین او در پایان گفت: اگر شرکتی محصولی با قابلیت صادرات تولید کند، ما با استفاده از پایگاههای صادراتی که در کشورهای مختلف همچون افریقا در اختیار داریم، نمایشگاههای دائمی برگزار کرده و به شرکتها کمک میکنیم تا با استفاده از کارگزاران ارائهدهنده خدمات صادرات، به این بازارها دست یابند.