،

وارن بافت | سهامدار اپل مخالف هوش مصنوعی است

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
وارن بافت | سهامدار اپل مخالف هوش مصنوعی است

وارن بافت از ثروتمندان بزرگ جهان و کارآفرین امریکایی، پیشتر اظهارنظری درباره هوش مصنوعی داشته و بیان کرد که این فناوری کلاهبرداری بوده و تشخیص حقیقت را با مشکل مواجه می‌کند.

بافت مدیرعامل شرکت برکشر هاتاوی و از سرمایه‌گذاران مطرح امریکایی بیان داشته که هوش مصنوعی یک روش کلاهبرداری بوده و موجب ازدیاد شدن محتواهای فیک می‌شود.

در واقع وارن بافت با چنین اظهارنظر تندی نسبت هوش مصنوعی، هشداری به فعالان این عرصه داده است. در حقیقت بافت معتقد است که هوش مصنوعی کلاهبرداری را پیشرفته می‌کند. او افزود تصاویر و محتوایی که با کمک هوش مصنوعی ساخته می‌شود موجب خواهد شد که تشخیص واقعیت بسیار دشوار خواهد شد و بسیاری به این روش کلاهبرداری خواهند کرد.

وی افزود که هوش مصنوعی همچون بمب اتم است. او اضافه کرد که کلاهبرداری با هوش مصنوعی از جمله با برنامه دیپ فیک بسیار ساده بوده و حتی برخی افراد به این روش اخاذی هم می‌کنند. نکته جالب اینجاست که بافت پیش از عرضه ChatGPT هوش مصنوعی را ابزار مفیدی دانست. در حالی که اکنون نظر آن متفاوت شده و گویی عملکرد هوش مصنوعی چندان موردتوجه بافت قرار نگرفت.

ناگفته نماند که او اهمیت هوش مصنوعی را تکذیب نکرد و افزود که در این زمینه چندان تخصصی ندارد اما آنچه که قابل مشاهده است، ریسک بالای فناوری موردبحث می‌باشد.

در برخی موارد وارن بافت به حقیقتی اشاره کرد اما اینکه به طور کلی هوش مصنوعی را زیر سوال ببریم، چندان جالب نخواهد بود. افراد بزرگ بسیاری هستند که با هوش مصنوعی موافق نیستند و بافت تنها یکی از آنها محسوب می‌شود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *