فیسبوک در حال تغییر نام تب «Watch» خود به «Video» است و آن را به شکلهای Reels، محتوای طولانی و ویدیوهای زنده گسترش میدهد. کاربران می توانند به صورت عمودی بین فیلمها حرکت کنند یا از چرخ فلک افقی برای مرور حلقه ها استفاده کنند. بخش «ویدیو» در بالای برنامه اندروید و پایین برنامه iOS قرار دارد.
علاوه بر فید متمرکز بر ویدئو، کاربران میتوانند از طریق دکمه جستجو به صفحه کاوش دسترسی داشته باشند. کاربران میتوانند به یک صفحه کاوش با حلقههای مختلف، ویدیوهای طولانی و زنده مرتبط با موضوعات و هشتگهای مرتبط، که توسط الگوریتم انتخاب شدهاند، دسترسی داشته باشند و مواردی را که ما فکر میکنیم از آنها لذت خواهید برد و جالب میبینید را نشان میدهد.
فیسبوک در سال 2017 به عنوان واکنشی به موفقیت یوتیوب، “Facebook Watch” را راه اندازی کرد. در آن زمان، این شرکت به شدت بر روی برنامههای تلویزیونی و سایر محتوای طولانی مدت ایجاد شده برای فیس بوک متمرکز بود. اما دستخوش تحولات زیادی شده است.
برای مثال، Watch Party که به گروهها اجازه میداد با هم ویدیوها را تماشا کنند، بسته شد. در اوایل سال جاری، این شرکت همچنین بخش برنامهنویسی اصلی خود را تعطیل کرد. علاوه بر این، سال گذشته، فیسبوک محصولات ویدئویی زنده مانند خرید و پخش بازی را متوقف کرد.
فیس بوک همچنین ابزارهای ویرایش جدیدی را برای Reels و فید اصلی اضافه میکند، از جمله قابلیت تنظیم سرعت، معکوس کردن، یا جایگزینی یک کلیپ. علاوه بر این، Meta در حال اضافه کردن پشتیبانی از ویدیوهای HDR در Reels است که یافتن آهنگ صوتی مناسب، کاهش نویز و ضبط صدا را آسانتر میکند.
متا به کاربران اجازه میدهد تا Reels اینستاگرام را در برنامه فیسبوک مشاهده و نظر دهند و ارتباط بین این دو را سادهتر میکند. اگر نمیدانستید، همیشه میتوانید برای مدتی ریلز را از اینستاگرام به فیسبوک ارسال کنید.
مارک زاکربرگ فیسبوک را بیشتر به عنوان یک «موتور کشف» معرفی کرده است که محتوای بیشتری را خارج از نمودارهای اجتماعی کاربران نشان میدهد. به نظر میرسد تغییرات گام دیگری در این مسیر باشد.
در ضمن تغییرات ظاهری در برنامه و وب سایت فیسبوک مشاهده خواهد شد.