،

دلیل شکایت «هوش انسانی» گوگل از هوش مصنوعی؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
شکایت هوش انسانی گوگل از هوش مصنوعی

چت ربات Bard گوگل در پاسخگویی به سوالات شما بسیار سریع است. اما آیا می‌دانید، علی‌رغم همه هوش مصنوعی در کار، بارد به شدت به انسان‌ها وابسته است و آن‌ها بیش از حد کار می‌کنند و دستمزد کمتری می‌گیرند و ناامید هستند؟

گروهی از کارگران قراردادی هستند که در پشت صحنه برای پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد کار می‌کنند. اگر فکر می‌کنید همه این‌ شاهکارها از خود هوش مصنوعی است، در اشتباه هستید، هوش انسان به همان اندازه هوش مصنوعی مهم است. آن‌ها همان‌هایی هستند که مطمئن می‌شوند چت‌بات پاسخ‌های دقیق و قابل‌اعتماد به کاربران می‌دهند.

در میان رقابت هوش مصنوعی گوگل با OpenAI، کسانی که متضرر می‌شوند این کارمندان قراردادی هستند. حجم کار این کارمندان از نظر اندازه و پیچیدگی افزایش یافته است.

مورد بارد را در نظر بگیرید. پاسخ‌های سریع به سوالات مختلف ارائه می‌دهد. اگر بخواهید در تکالیف ریاضی خود کمک کنند یا آن را مجبور به نوشتن یک کتاب کاملاً جدید کنید، می‌تواند همه این کارها را انجام دهد. با این وجود، ربات چت و شرکت‌ها برای بهبود کیفیت این پاسخ‌ها و حفظ ثبات به بازبین‌های انسانی وابسته هستند. این افراد پاسخ‌ها را ارزیابی می‌کنند، در مورد اشتباهات بازخورد ارائه می‌کنند و جلوی جانبداری را می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ، علیرغم کار کردن تحت محدودیت‌های زمانی سخت با حداقل آموزش و درآمد کمتر از 14 دلار در ساعت، این پیمانکاران نسبت به استاندارد کار خود ابراز نگرانی کرده‌اند و نگران مواجهه با عواقب آن هستند.

این کارکنان از ژانویه بر روی وظایف مرتبط با هوش مصنوعی کار می‌کنند تا برای انتشار عمومی محصولات هوش مصنوعی گوگل آماده شوند.

 

دلیل شکایت «هوش انسانی» گوگل از هوش مصنوعی؟

 

به گفته شش کارگر قراردادی فعلی گوگل، شغل آن‌ها به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز شده است. حتی بدون دانش تخصصی، این کارگران مسئول ارزیابی پاسخ‌ها در موضوعات مختلف از جمله دوز دارو و مقررات دولتی هستند. آن‌ها باید دستورالعمل‌های پیچیده را دنبال کنند و وظایف را با ضرب‌الاجل‌های فشرده، که برخی از آن‌ها به سه دقیقه هم می‌رسد، کامل کنند.
یکی از پیمانکاران گفت: وضعیت فعلی باعث ایجاد ترس، استرس و بلاتکلیفی در بین مردم و در نتیجه دستمزد ناکافی و عدم انسجام کار می شود. پیمانکار معتقد است که این فرهنگ دلهره‌آور برای دستیابی به کیفیت مطلوب و کار گروهی از سوی همه مفید نیست.
پیمانکارانی که برای گوگل کار می‌کنند، در مورد شرایط کاری خود چه به صورت خصوصی و چه به صورت عمومی ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که شرایط بر کیفیت محتوایی که کاربران می‌بینند تأثیر می‌گذارد. در ماه مه، یکی از کارکنان قراردادی Appen نامه‌ای به کنگره نوشت و بیان کرد که سرعتی که آن‌ها باید محتوا را بررسی کنند می‌تواند بارد را به یک محصول «معیوب» و «خطرناک» تبدیل کند.
کارکنان ادعا کردند که کار آن‌ها از طریق ابزارهای خودکار ارزیابی شده است که درک آن‌ها دشوار است. آن‌ها نمی‌توانستند مستقیماً با Google ارتباط برقرار کنند و فقط از طریق بخش «نظرات» برای هر کار بازخورد ارائه می‌کردند. علاوه بر این، پرسنل مجبور بودند به سرعت کار کنند، زیرا توسط یک سیستم هوش مصنوعی که آن‌ها را ترغیب می‌کرد سریع‌تر کار کنند، نشان‌گذاری می‌شدند.
به گفته این کارکنان، آن‌ها به عنوان بخشی از کار خود در ارزیابی کیفیت پیشنهادات گوگل، با محتوای آزاردهنده مانند حیوانات، فیلم جنگ، هرزه‌نگاری کودکان و سخنان مشوق نفرت مواجه شده‌اند.
برخی از کارکنان در Accenture گفتند که به طور موقت برای بررسی درخواست‌های نامناسب و توهین‌آمیز مأمور شدند. با این حال، پس از طرح شکایت یکی از کارگران، پروژه به طور ناگهانی برای تیم ایالات متحده متوقف شد. با این وجود، تیم‌ها در مکان‌های دیگر همچنان به این تمرین ادامه می‌دهند.
همچنین از کارمندان Accenture خواسته شد تا پاسخ‌های خلاقانه‌ای به درخواست‌های چت ربات هوش مصنوعی Google، Bard ارائه دهند. به آن‌ها وظایفی مانند نوشتن شعری به سبک شکسپیر در مورد اژدها یا اشکال زدایی کد داده شد. منابع آگاه این اطلاعات را ناشناس فاش کردند.

گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت کارفرمای هیچ یک از کارکنان مورد نظر نیست. در عوض، تامین کنندگان مسئول تنظیم شرایط کاری مانند حقوق، مزایا، ساعات کاری، وظایف محوله و تغییرات شغلی هستند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *