،

راه حل تشخیص عکس‌های تولید شده با هوش مصنوعی به‌زودی معرفی خواهد شد

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
تشخیص محتوای هوش مصنوعی از محتوای واقعی
تشخیص محتوای هوش مصنوعی از محتوای واقعی

فهرست مطالب

تشخیص اینکه آیا تصویری که می‌بینید ساخته شده توسط هوش مصنوعی است یا واقعی، از چند ماه گذشته کار دشواری بوده است. در واقع، این احتمال وجود دارد که بسیاری از ما در چند ماه گذشته فریب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را خورده باشیم. با این حال، به نظر می‌رسد که روزهای این فریب ممکن است به شماره افتاده باشد. زیرا، ائتلافی از غول‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها متعهد شده‌اند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را علامت‌گذاری یا watermark کنند.
هفت شرکت پیشرو هوش مصنوعی در ایالات متحده با پادمان‌های داوطلبانه در مورد توسعه فناوری موافقت کرده‌اند و متعهد شده‌اند که خطرات ابزارهای جدید را مدیریت کنند. هفت شرکت – آمازون، آنتروپیک، گوگل، فلکشن، متا، مایکروسافت و OpenAI – به طور رسمی تعهد خود را به استانداردهای جدید در زمینه ایمنی، امنیت و اعتماد در نشستی با جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در کاخ سفید در 21 جولای اعلام کردند.

این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌ها در حال رقابت برای پیشی گرفتن از یکدیگر با نسخه‌هایی از هوش مصنوعی هستند که راه‌های جدید قدرتمندی برای ایجاد متن، عکس، موسیقی و ویدیو بدون دخالت انسان ارائه می‌دهند. اما جهش‌های تکنولوژیکی باعث ترس از انتشار اطلاعات نادرست و هشدارهای وحشتناک در مورد «خطر انقراض»با تکامل رایانه‌های خودآگاه شده است.

تصاویر هوش مصنوعی برای دریافت واترمارک

این شرکت‌ها متعهد شده‌اند که مکانیزم‌های فنی قوی ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که کاربران از زمانی که محتوا تولید می‌شود، چیزی مانند سیستم واترمارک، وارد عمل شود. این اقدام قادر می‌سازد تا خلاقیت با هوش مصنوعی شکوفا شود اما خطرات تقلب و فریب کاهش یابد. این شرکت‌ها همچنین در مورد خطراتی مانند سوگیری، تبعیض و تجاوز به حریم خصوصی اقدام خواهند کرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *