Search
Close this search box.

معرفی کریستینا سوچینسکایا: هکر مشهور زن

nilyamaani
اشتراک‌گذاری در:

کریستینا سوچینسکایا (Kristina Svechinskaya)، هکر سال‌های ۱۹۸۹ روسی و دانشجوی نخبه دانشگاه نیویورک، در سال ۲۰۱۰ به جرم هک کردن بسیاری از بانک‌های آمریکا و انگلستان و استفاده از گذرنامه‌های جعلی دستگیر شد.

کریستینا و همکارانش نشان دادند که برای سرقت از بانک‌ها نیازی به اسلحه، ماسک و تهدید نیست. بلکه با یک لپ‌تاپ کوچک و اینترنت می‌توان به راحتی و بدون استرس، میلیون‌ها دلار از حساب‌های بانکی دزدی کرد.

آن‌ها با استفاده از ویروسی به نام «تروجان زئوس» به مدت طولانی به هک حساب‌های بانکی و دزدیدن اطلاعات حساس مانند شماره حساب‌ها، نام‌های کاربری و گذرواژه‌ها پرداختند. کریستینا با کمک این ویروس توانست بیش از ۳۵ میلیون دلار از هزاران حساب بانکی سرقت کند و به ثروت عظیمی دست یابد.

بنابر اظهارات مادر سوچینسکایا، پس از مرگ پدر او، خانواده‌شان با شرایط مالی بسیار بدی روبه‌رو شدند و به سختی ماه را به آخر می‌رساندند. از این‌رو، وی در سال سوم دانشگاه با کار در یک فست‌فود تصمیم به کمک به خرج خانواده گرفت. اما با توجه به حقوق دریافتی ناچیزش، پس از مدتی از کار استعفا داد و به‌واسطه تسلطش به برنامه‌نویسی به استخدام یک گروه هکر درآمد.

پس از دستگیری وی در ژوئن ۲۰۱۱، انتظار می‌رفت دادگاه برای استفاده از گذرنامه‌های جعلی و سرقت از حساب‌های بانکی مردم و شرکت‌ها تا ۴۰ سال حبس برای او تعیین کند. اما پس از امضای یک تعهدنامه، کریستینا با شرط گرو گذاشتن یک وثیقه ۲۵ هزار دلاری تا زمانی که جرمش به اثبات برسد، آزاد شد.

سرگذشت این دختر هکر برای مردم کشورش چنان جذاب و هیجان‌انگیز بود که فیلم روسی «بات نت» در سال ۲۰۱۶ براساس زندگی و فعالیت‌های او ساخته شد. کریستینا نه تنها به عنوان یک هکر بلکه به عنوان یک نماد از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی جوانان در دنیای امروز شناخته می‌شود.

کریستینا، به عنوان یکی از مشهورترین هکرهای زن، نماینده‌ای از جنبه‌های تاریک فناوری و اثرات آن بر زندگی انسان‌ها است. او همچنین نشان‌دهنده این است که چگونه استعدادهای جوانان می‌تواند در مسیرهای غیرقانونی منحرف شود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *