Search
Close this search box.

گوگل در حال ارائه این سه ویژگی ضد سرقت اندروید

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
قفل جدید اندروید برای جلوگیری از سرقت اطلاعات توسط هوش مصنوعی طراحی شد - لاگمدیا

در ماه می، گزارش شد که گوگل در حال برنامه‌ریزی جالبی برای ویژگی ضد سرقت اندروید 10 و دستگاه های دارای اندروید بالاتر است. این گزینه‌ها به‌طور خاص برای جلوگیری از دسترسی سارقان به داده‌های گوشی هوشمند شما در صورت سرقت طراحی شده‌اند، که بسیار مفید است. حتی اگر در وهله اول لزوماً از آن سرقت جلوگیری نکنند. به‌نظر می‌رسد که شش ماه بعد، این ویژگی‌ها در سطح جهانی عرضه خواهند شد.

جزئیات این ویژگی‌ها از افشاگر فناوری موبایل

میشال رحمان گزارشگر فناوری ابتدا این خبر را در پستی در r/Android به اشتراک گذاشت. رحمان گفت که آنها دو ویژگی، قفل تشخیص سرقت و قفل تشخیص آفلاین را دیدنده‌اند که در روز جمعه در شیائومی 14 تی پرو ظاهر شدند. سایر کاربران اظهار نظر کردند و گفتند که آنها همچنین دارای ویژگی سومی نیز هستند که Remote Lock نام گرفته است. در حالی که در آن زمان به‌نظر می‌رسید که عرضه فقط در در ایالات متحده خوهد بود، اکنون به نظر می‌رسد که این ویژگی‌ها در سطح جهانی منتشر می‌شوند.

اگر دستگاه اندرویدی دارید، این سه ویژگی ضد سرقت اندروید را موردنظر قرار دهید:

قفل تشخیص سرقت

قفل تشخیص سرقت گوگل واقعاً بسیار جالب است. این ویژگی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. مثلاً برای تشخیص اینکه کسی تلفن شما را از دست شما می‌گیرد و سعی می‌کند با دویدن، موتورسواری یا رانندگی از شما دور شود. هوش مصنوعی بر روی «حرکت رایج در سرقت» آموزش دیده است. اگر این موضوع را تشخیص دهد، اندروید گوشی شما را قفل می‌کند.

مگر اینکه دزد پین گوشی هوشمند شما را بداند. ولی بعید که او شانسی برای ورود به دستگاه شما داشته باشد. به نوعی، آنها یک قوطی پُر از کیت و بورد و خازن را دزدیده‌اند.

قفل از راه دور

فرض کنید قفل تشخیص سرقت فعال نشده است. حال گوشی شما در برابر هر کسی که آن را دزدیده است آسیب پذیر است. مشکلی نیست: می‌توانید با استفاده از Find My Device از راه دور تلفن خود را قفل کنید. البته به‌شرطی که رمز عبور حساب Google خود را بدانید. اگر آن را به‌خاطر ندارید، حالا یک گزینه پشتیبان وجود دارد: با استفاده از Remote Lock، می‌توانید با استفاده از شماره تلفن خود و شرکت در یک «چالش امنیتی سریع» در هر دستگاهی، خود را تأیید کنید. به این ترتیب، می‌توانید از راه دور گوشی خود را قفل کنید، حتی اگر رمز خود را در هنگام استرس فراموش کرده باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه Find My Device را برای یافتن مکان گوشی خاموش فعال کنیم؟

قفل دستگاه آفلاین

Remote Lock یک ویژگی ضد سرقت اندروید عالی است، اما برای عملکرد به تلفن شما نیاز دارد که به شبکه دسترسی داشته باشد. با این حال، اگر دزد به عمد دستگاه شما را قطع کند، نمی‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید و Remote Lock کار نخواهد کرد.

ویژگی جدید آفلاین Device Lock گوگل با هدف رفع این آسیب‌پذیری است. اگر اندروید تشخیص دهد که تلفن شما برای «مدت طولانی» قطع شده است، به‌طور خودکار قفل می‌شود. شاید دزد فکر کند که تا ابد برای سرقت اطلاعات شما وقت دارد. این درحالی است که ناگهان گوشی در دستانش نابود می‌شود.

بدیهی است که هیچ یک از این گزینه‌ها نمی‌تواند جلوی وقوع سرقت را بگیرد. اما این سه ویژگی ضد سرقت اندروید به حفظ اطلاعات شما کمک می‌کند: با قفل کردن تلفن خود، دزد را از دسترسی به عکس‌ها، اطلاعات بانکی، مخاطبین و هر چیز دیگری که در دستگاه خود ذخیره می‌کنید، مسدود می‌کنید. بازگرداندن خود تلفن ممکن است یک چالش باشد، اما حداقل اطلاعات شما امن خواهد بود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *