،

تاثیر VPN ‌در حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
اهمیت وی پی ان در حفظ امنیت آنلاین در اینترنت- لاگ مدیا

فرهنگ کار از راه دور امروزی استفاده از VPN ها را برای دسترسی به منابع و برنامه‌های سازمانی ضروری می‌کند. استفاده از شبکه خصوصی مجازی virtual private network (VPN) برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین به‌طور فزاینده‌ای در سراسر جهان محبوبیت پیدا می‌کند. در واقع، پیش‌بینی‌های اخیر نشان داده است که انتظار می‌رود بازار جهانی VPN تا سال 2026 به حدود 77 میلیارد دلار برسد.

کسب‌وکارها به‌طور باورنکردنی بین مکان‌های اداری و ارائه دسترسی از راه دور استفاده می‌کنند. VPN ها به کسب و کارها یک لایه اضافی از حریم خصوصی فراهم می‌کنند. مزایای استفاده از VPN بی‌پایان است. با این حال، چه افراد و چه کسب و کارها باید برای امنیت آنلاین، از امنیت آنلاین استفاده کنند.

توپولوژی شبکه VPN اینترنت

آشنایی با VPN ها

«وی‌پی‌ان چیست» یک سؤال رایج نیست. با این حال درک کامل اغلب توسط بسیاری از مشاغل نادیده گرفته می‌شود. با این حال، این می‌تواند مانع اجرای موثر آن شود. VPN یک ابزار امنیتی شبکه است که ناشناس بودن و امنیت را به کاربران متصل به اینترنت اضافه می‌کند. به‌عنوان یک واسطه بین دستگاه و سرور عمل می‌کند.

یک VPN از پروتکل‌های رمزگذاری خود استفاده می‌کند و ارتباطات را با استفاده از سرورهای خود فعال می‌کند. این فرآیند معمولاً به‌عنوان تونل VPN شناخته می‌شود. تونل تضمین می‌کند که داده‌های سازمانی در حین انتقال رمزگذاری شده است. استفاده از VPN به سازمان‌ها و کارمندان این امکان را می‌دهد تا آدرس‌های IP خود را پنهان کنند و به روشی ایمن به اینترنت عمومی متصل شوند. برخی از رایج‌ترین انواع VPN ها عبارتند از:

  • روتر VPN ها: دستگاه‌های فیزیکی متصل به روتر اینترنت.
  • افزونه‌های VPN: افزونه‌های مرورگر نصب شده برای رمزگذاری ترافیک وب.
  • VPN های کلایت: برنامه‌های نرم افزاری نصب شده و متصل به یک سرویس VPN.
  • Cloud VPN: راه حل‌هایی که بر اساس زیرساخت ابری وجود دارند و عمل می‌کنند.
  • VPN های تجاری: راه حل‌هایی که توسط شرکت‌های شخص ثالث که سرورها و رمزگذاری را مدیریت می‌کنند ارائه می‌کنند.
اینفوکرافی چگونگی کارکرد شبکه VPN - وی پی ان - لاگ‌مدیا

10 مزیت اصلی استفاده از VPN

استفاده از VPN ها در حال حاضر یک ضرورت است زیرا سازمان‌ها دارای دفاتر متعدد و کارمندان از راه دور در سراسر جهان هستند. چنین شرایطی نیازِ کسب و کارها به داشتن اتصالات امن است که می‌تواند با استفاده از VPN ها پیاده‌سازی شود. برخی از مزایای عمده استفاده از VPN برای عملیات سازمانی عبارتند از:

افزایش انتقال داده

اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) سرعت اتصال را محدود می‌کنند و هزینه‌های اضافی برای استفاده از داده‌ها فراتر از محدودیت‌های پهنای باند دارند. با این حال، استفاده از VPN محدودیت ISP برای ردیابی مصرف پهنای باند را متوقف می‌کند. این به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که حجم انتقال داده‌ها نیازهای تجاری آنها را برآورده می‌کند.

اطلاعات حساس امن

سرویس‌های VPN دارای پروتکل‌های امنیتی هستند که داده‌های در حال انتقال بین مکان‌های تجاری و کارمندان را رمزگذاری می‌کنند. این به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که اطلاعات حساس تجاری و مصرف کننده به‌طور ایمن منتقل می‌شود. علاوه بر این، خطر سرقت اطلاعات را کاهش می‌دهد و یکپارچگی داده‌ها را بهبود می‌بخشد. در نهایت به امنیت آنلاین آن‌ها کمک می‌کند.

امنیت شبکه عمومی

امروزه کارکنان از مکان‌های مختلف کار می‌کنند و اغلب با استفاده از اینترنت عمومی به منابع سازمانی متصل می‌شوند. با این حال، آسیب‌پذیری‌های نقطه پایانی شبکه را می‌توان از طریق چنین اتصالاتی مورد سوء استفاده قرار داد. VPN ها یک تونل مجازی ایجاد می‌کنند که رمزگذاری و پوشش دهی IP را تضمین می‌کند و خطر ناشی از چنین آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهد.

امنیت آنلاین مقرون به‌صرفه

VPN یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین ابزار امنیتی است که مشاغل می‌توانند از آن استفاده کنند. آمارها نشان داده است که میانگین هزینه اشتراک سالانه VPN در سراسر جهان حدود 2.5 دلار در ماه است. سازمان‌هایی که از VPN استفاده می‌کنند می‌توانند وضعیت امنیتی خود را از طریق پوشش IP و رمزگذاری با هزینه‌هایی که نیازهایشان را برآورده می‌کنند، بهبود بخشند.

دسترسی به محتوای مسدود شده

مقررات خاص بعضی از کشورها، اغلب منجر به غیرقابل دسترس بودن برخی اطلاعات در اینترنت می‌شود. با این حال، VPN به مشاغل اجازه می‌دهد IP خود را پنهان کرده و مکان خود را مجدداً پیکربندی کنند. این به نوبه خود به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به اطلاعات آنلاین محدودی که برای عملیات تجاری ضروری است دسترسی پیدا کنند.

بالا رفتن حریم خصوصی

VPN ها به کاربران این امکان را می‌دهند که آدرس IP خود را در حین ایجاد اتصال از دستگاه خود به سرور سازمان پنهان کنند. این مستلزم آن است که کارمندان می‌توانند وظایف خود را انجام دهند؛ بدون افشای هویت خود به طرف‌های غیرمجاز. علاوه بر این، تضمین می‌‎کند که مجرمان سایبری نمی‌توانند فعالیت آنلاین را به دستگاه اصلی ردیابی کنند.

هزینه‌های پایین نگهداری

علاوه بر مقرون به‌صرفه بودنِ نصب، نگهداری خدمات VPN نیز مقرون به‌صرفه است. کسب و کارها می‌توانند یک سرویس VPN را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنند و نیازی به استخدام منابع انسانی اختصاصی برای مدیریت و نگهداری آن ندارند. این به مشاغل اجازه می‌دهد تا هزینه‌هایی را که با یکپارچه‌سازی و مدیریت سایر راه حل‌های امنیت آنلاین متحمل می‌شوند، کاهش دهند.

یکپارچه‌سازی مقیاس‌پذیر

کسب‌وکارها در سراسر جهان مراحل متعددی را طی می‌کنند که در آن کارمندان یا دستگاه‌های جدید یکپارچه می‌شوند. سرویس‌های VPN مجهز به تنظیمات و پیکربندی‌هایی هستند که برای مقیاس‌پذیری طراحی شده‌اند. این پروتکل‌ها به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا کارمندان و دستگاه‌های جدید را در شبکه ایمن ادغام کنند و از آنها در برابر تهدیدات خارجی محافظت کنند.

سازگاری زیرساختی

در دسترس بودن انواع مختلف خدمات VPN، سازگاری با زیرساخت‌های داخلی و مبتنی بر ابر را تضمین می‌کند. این به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بدون انجام تعمیرات اساسی زیرساخت، اتصالات شبکه ایمن را فعال کنند. این به سازمان‌ها کمک می‌کند تا وضعیت امنیتی خود را بدون متحمل شدن هزینه‌های ارتقاء زیرساخت بهبود بخشند.

بهره‌وری بهبود یافته‌تر

استفاده از سرویس VPN به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا فایل‌ها را با سرعت و پهنای باند افزایش یافته از طریق اتصالات امن منتقل کنند. علاوه بر این، به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا دسترسی ایمن به کارمندان از راه دور را فراهم کنند. این نتایج، در مجموع، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا عملیات روزانه خود را ساده کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: 5 روش حل مشکل عدم اتصال VPN

چکیده‌ی مطالب

VPN ها به‌عنوان یک ابتکار عملی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین محبوب هستند و مزایای استفاده از چنین سرویسی بی‌پایان است. کسب و کارها بدون توجه به نوع زیرساختی که دارند می‌توانند از سرویس VPN استفاده کنند. VPN ها یک تونل مجازی ایجاد می‌کنند که ارتباط ایمن بین دستگاه کاربر و سرور سازمانی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، VPN ها از رمزگذاری داده‌ها و پوشش IP برای محافظت از داده‌ها، امنیت آنلاین و هویت کاربر اطمینان می‌دهند. با این حال، سازمان‌ها باید به‌طور کامل عملکرد VPN را برای اطمینان از اجرای موثر آن درک کنند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *