Search
Close this search box.

نخستین بار در ایران: توسعه دو پلتفرم نفوذ سایبری

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
اولین سیستم اتوماتیک شناسایی حملات سایبری دز ایران

متخصصان ایرانی در هوش مصنوعی و امنیت سایبری به عرصه گسترده‌تری از حداکثر توانایی و قابلیت دست پیدا کرده است. این فناوری مدرن سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با تهدیدات سایبری بی‌شماری که روزانه با آن مواجه هستند، با شتاب و دقت بیشتر رویارویی کنند. هوش مصنوعی با بکارگیری الگوریتم‌های روز یادگیری ماشین، فرآیند‌های امنیتی را اتوماتیک کرده و اقدامات مشکوک و خرابکارانه را شناسایی می‌نماید. این امکانات سازمان‌ها را تجهیز می‌کند تا به‌صورت کارآمدتری به حملات سایبری پاسخ دهد. امنیت سایبری خود را قوی کرده و نفوذناپذیر تر شود.

اولین اثر مثبت پلتفرم‌های نفوذ سایبری

مخارج تأمین امنیت سایبری به‌علت شدیدتر شدن روزمره حملات سایبری و پیچیده‌تر شدن تجهیزات مورد استفاده در این عرصه، شدیداً گران است. هزینه‌های تأمین امنیت سایبری به‌علت کمبود نیروی متخصصِ با مهارت و نیز تجهیزات امنیتی پر هزینه و اجرای سیستم‌های امنیتی پیشرفته است. این مخارج بالا به دلواپسی‌هایی برای افراد مسئولان حمایت از امنیت سایبری، از جمله دولت‌ها، کسب وکار‌ها و کاربران بدل شده. خطری که رفع کردن آن برای هر سازمانی گران تمام می‌شود.

مطالب مرتبط: بزرگترین حملات سایبری سازمان‌ها در تاریخ تا 2024

یک شرکت خصوصی که در ۲ حوزه هوش مصنوعی و امنیت سایبری فعال است. در زمینه امنیت سایبری پلتفرمی را طراحی کرده است که تهدیدات سایبری را شناسایی می‌کند. این ابزار قادر است سریع‌تر از ابزار‌های قبل ، تهدیدات سایبری را شناسایی و هشدار دهد که آیا در حال حاضر خطری شبکه را تهدید می‌کند یا نه.

تنها شرکتی که ابزار شناسایی تهدید را تولید کرد

اولین شرکتی که ابزار اتوماتیک برای شناسایی تهدیدات سایبری را تولید کرده است، تصریح کرد: ما در داخل کشور چنین پلتفرمی را نداشتیم. و در حال حاضر به وسیله نیروی انسانی این کار انجام می‌شود. این به معنی ان است که اتوماتیک نیست. کشور در حیطه امنیت سایبری شدیداً با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه است. البته این به یک معضل جهانی است. هزینه زیاد تربیت نیرو و استخدام باعث شده است تا اغلب سازمان‌ها، نیرویی برای تأمین امنیت خود نداشته باشند. و به‌دلیل قیمت بالا، امنیت را برونسپاری نیز نکنند. نبود نیروی متخصص باعث شده است تا ساده‌ترین حملات سایبری نیز شناسایی نشوند.!

نحوه عملکرد پلتفرم

در این پلتفرم ۳۰ هزار روش شناسایی حملات سایبری وجود دارد. این تهدیدات توسط متخصصان جمع‌آوری شده‌اند. تمام تکنولوژی این ابزار همین اطلاعاتی است که در خود دارد و می‌تواند ۳۰ هزار نوع حمله که توسط هیچ سیستم‌ دیگری مانند آنتی ویروس‌ها قابل تشخیص نیست را شناسایی کند.

فرایند شناسایی تهدیدات سایبری توسط این پلتفرم به‌شکل آنلاین و در لحظه نیست. بلکه به این شکل است که هر زمان سازمانی شک کند که دچار حمله سایبری شده است عمل اقدام می‌کند. نوع دیگر آن بصورتی است که به‌شکل دوره‌ای ۳ ماهه، ۶ ماهه و… از نظر سایبری چک و بررسی می‌شود. در این شرایط قادرند از این پلتفرم استفاده کنند. امتیاز این پلتفرم این است که نظارت سیستم‌های یک مجموعه، توسط نیروی انسانی با توجه به وسعت آن شاید حتی تا یک ماه طول بکشد، اما این پلتفرم طی ۲ الی۳ روز این روند را پشت سر می‌گذارد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *