Search
Close this search box.

کدام کشور با بیشترین حملات سایبری مواجه است و دلیل آن چیست؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
کدام کشور بیشتر قربانی حملات سایبری می‌شود

می‌گویند «نادانی سعادت است»، اما در مورد حفاظت از داده‌ها و امنیت داده‌ها این قطعاً درست نیست. زندگی روزمره ما بیشتر و بیشتر در سراسر جهان آنلاین می‌چرخد ​​(دفتر خانگی با کنفرانس‌های ویدئویی، بانکداری آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و لیستی ادامه دار است). این، به‌طور قطع، با بسیاری از امکانات رفاهی همراه است. با این حال، یک جنبه تاریک نیز در دنیای سایبری وجود دارد. سطح تهدید آنلاین ما بسیار بزرگتر است و فرصت‌های بیشتری را به بازیگران بد می‌دهد تا از داده‌های ما سوء استفاده کنند و از آن برای جرایم حملات سایبری استفاده کنند.

ویدیو: مخوف‌ترین حملات سایبری

به‌نظر می‌رسد روزی نیست که گزارش جدیدی از یک حمله سایبری پرمخاطبِ دیگر ارائه نشود. به‌خصوص، کانادا در ماه‌های اخیر به شدت تحت تأثیر یک سونامی محض باج‌افزار قرار گرفته است: باغ‌وحش تورنتو، چندین دانشگاه، Sobeys که یکی از بزرگترین زنجیره‌های خواربار فروشی کانادا است و حتی پلیس ملی نیز با موفقیت مورد هدف قرار گرفت. قربانیان انواع مشاغل مختلف و همچنین مجموعه‌ای از شهرداری‌ها هستند که خدمات شهری را در سراسر جهان تعطیل می‌کنند. ظاهراً هیچ فرمول یا دلیلی وجود ندارد که چرا دقیقاً این مؤسسات مورد حملات سایبری قرار گرفتند.

فاجعه فقط با یک کلیک فاصله دارد!

این سوال اغلب برای کسب و کارها پیش می‌آید که چرا ضربه می‌خوردند. در طول همه‌گیری، بسیاری از کسب‌وکارها برای دیجیتالی شدن بیشتر عجله کردند. با این حال، متأسفانه حفاظت از داده‌ها اولویت اصلی آنها نبود. اکنون ما با عواقب بعدی سروکار داریم. به این معنی، کسب‌وکارها باید دوباره عجله کنند. نه تنها برای مطابقت با قوانین فعلی حفاظت از داده‌ها، بلکه به‌ویژه با آموزش صحیح کارکنان خود. تنها یک کلیک بر روی یک لینک مخرب کافی است تا یک مزاحم وارد سیستم شما شود و با رمزگذاری یا حتی حذف فوری داده‌های ارزشمند، عواقب وحشتناکی را به‌همراه داشته باشد. به‌خصوص نگران کننده این واقعیت است که باج افزارها و ایمیل‌های فیشینگ نه تنها در حال افزایش هستند، بلکه با کمک هوش مصنوعی پیچیده‌تر از همیشه شده‌اند. دوران ایمیل‌هایی با اشتباهات گرامری زیاد یا عبارات ناخوشایند که به‌راحتی قابل تشخیص بود، گذشته است. اکنون، حتی تماس‌های تقلبی (ویدئویی) یک مافوق نیز می‌تواند ایجاد شود (به اصطلاح «دیپ فیک»)، و صادقانه بگویم، تشخیص آنها تقریباً غیرممکن است.

قربانیان حملات سایبری

قربانیان حملات سایبری معمولاً یک چیز مشترک دارند: آنها «اهداف فرصت هستند». معنی آن چیست؟ این بدان معناست که هر کس ممکن است به محض اینکه فرصت حمله به آنها فراهم شود، به محض اینکه یک ضعف صرف مشاهده شود، قربانی شوند. بنابراین، به‌عنوان مثال، یک پورت یا سرور محافظت نشده، ممکن است به‌سرعت به ضرب المثل «در باز که حتی ممکن است یک قدیس را وسوسه کند» تبدیل شود. بنابراین، حملات سایبری در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره ما هستند، چه بخواهیم چه نه. در اینجا یک نقشه خلاصه از حملات سایبری وجود دارد تا نشان دهد که واقعاً چقدر زیاد هستند. ممکن است شوکه شوید!

متداول ترین اهداف

یکی از رایج‌ترین اهداف در کانادا دانشگاه‌ها هستند. زیرا یکی از دلایل این موضوع، گروه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها هستند. اکثر دانشگاه‌ها یک کارگاه‌های گفتگو دارند. لیست عضویت هک شده آنها که یافتن اطلاعات مربوط به مخالفان و احتمالاً خانواده‌ها و عزیزان آنها را بسیار آسان می‌کند. این اطلاعاتی است که برای چندین کشور که حقوق اولیه بشر در آنها وجود ندارد، بسیار مورد جستجو قرار گرفته است. بنابراین، حداقل می‌توان گفت دانشجویان باید نگران باشند.

یکی دیگر از یافته‌های بزرگ در میان داده‌های دانشگاه‌ها، مالکیت معنوی مانند نتایج تحقیقات فوق سری است. پروژه‌هایی که میلیاردها دلار بودجه هزینه دارند در عرض چند ثانیه دزدیده می‌شوند. اغلب اوقات به اندازه کافی برای حفاظت از آنها سرمایه‌گذاری نمی‌شود. امنیت سایبری نیاز مُبرمی به بهبود دارد و این در بسیاری از مناطق، نه فقط در کانادا، صادق است. برای همگام شدن با فناوری‌های جدید و تهدیدات گسترده آنها تلاش می‌کنند. دشمنان به‌شدت از این موضوع آگاه هستند و از این موقعیت به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

اتحاد بین المللی امنیت سایبری

اخیراً در ماه مِی 2024، کانادا به یک اتحاد بین المللی متشکل از ایالات متحده، ژاپن، فنلاند، استونی و بریتانیا پیوست. کارشناسان امنیت سایبری هر یک از کشورهای عضو گرد هم آمده‌اند تا در مورد تهدیدات رو به رشد دنیای آنلاین به مردم هشدار دهند. حتی راهنمایی منتشر شد که در آن جزئیات جدید در مورد راه‌ها و ابزارهایی که بازیگران تهدید خارجی برای انجام حمله استفاده می‌کنند به اشتراک گذاشته شد. همچنین فهرستی از توصیه‌ها در مورد اینکه چگونه کسب‌وکارها و همچنین جامعه مدنی می‌توانند به بهترین شکل از خود محافظت کنند، گنجانده شده است. واقعیت جالب اینکه شرکت‌های Cloudflare، IBM، و حتی Meta به این سند کمک کردند.

چشم انداز

با این حال دوباره نشان می‌دهد که هر چیزی که می‌درخشد طلا نیست. دنیای سایبری مزایای زیادی برای زندگی روزمره ما دارد. که غیرقابل انکار است. اما در عین حال، باید با احتیاط زیادی با آن برخورد کرد! این روزها آگاهی از حفاظت از داده‌ها و امنیت داده‌ها برای همه مهم است. در سطح شخصی و همچنین حرفه‌ای. یادگیری مداوم و اقدامات امنیتی به‌روز در این زمینه کلیدی است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *