Search
Close this search box.

30% کاهش فروش آیفون در «هفته اول 2024» در چین! آژیر خطر برای اپل

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
کاهش فروش آیفون در چین

اپل
طبق یادداشت روز یکشنبه تحلیلگران Jefferies، فروش آیفون در چین در هفته اول ژانویه بیش از 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، در حالی که رقبایی مانند شیائومی و هواوی با فروش ثابت «بسیار قوی تر» باقی مانده‌اند.

تحلیلگران جفریز گفتند که معتقدند حجم آیفون اپل امسال در چین دو رقمی خواهد شد و افزودند که “انتظار دارند اپل در سال 2024 حتی فشار درآمد بیشتری در چین داشته باشد.”

اخبار مرتبط: اپل به شکایاتی به‌دلیل «کاهش عمدی سرعت آیفون» غرامت پرداخت می‌کند

یادداشت روز یکشنبه تحلیلگران Jefferies به دنبال شروع دشوار اپل در سال است، زیرا سهام به‌دلیل کاهش رتبه از Barclays و Piper Sandler، هشدارهای تامین کننده آن Foxconn در مورد کاهش درآمد سه ماهه اول و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده در حال آماده سازی یک شکایت ضد تراست است.

بر اساس این یادداشت، هواوی در سال 2023 بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در چین به‌دست آورد که نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد رشد داشته است. در همین حال، طبق این یادداشت، سهم بازار اپل در چین سالانه حدود 4 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران با اشاره به هوآوی می‌گویند: «همانطور که هفته گذشته تأکید کردیم، سهم پایین‌تر آیفون در بازار چین در سال جاری یک شگفتی منفی است و ما معتقدیم که این آدم‌خواری نه تنها از HW، بلکه از شیائومی و «دیگران» ناشی می‌شود.

سهام اپل در معاملات پیش از بازار روز دوشنبه کمتر از 1 درصد کاهش یافت.

تحلیلگران Jefferies می‌گویند که تخفیف‌های آیفون در چین در حال افزایش است که احتمالا بخشی از تلاش اپل برای “دفاع از سهم خود” است. آن‌ها دریافتند که تخفیف‌ها برای برخی از مدل‌های آیفون 14 در هفته گذشته به میزان قابل توجهی در چین افزایش یافت، در حالی که برخی از تخفیف‌های موجود حتی بیشتر شد.

اپل بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بیشتر بخوانید: فروش آیفون در چین دو رقمی می‌شود!

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *