Search
Close this search box.

هایلایت اینستاگرام چیست؟ چگونه برای هایلایت اینستاگرام کاور بسازیم؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
ساخت کاور هایلایت اینستاگرام لاگ‌مدیا
ساخت کاور هایلایت اینستاگرام لاگ‌مدیا

فهرست مطالب

هایلایت اینستاگرام چیست؟ هایلایت‌های اینستاگرام مجموعه‌ای از استوری‌ها هستند که شما آن‌ها را مدیریت می‌کنید و در بالای پروفایل شخصی یا تجاری اینستاگرام شما به شکل حلقه‌های قابل لمس قرار دارند. آن‌ها یک راه عالی برای دسته‌بندی و شکل‌دادن استوری‌های اینستاگرام شما بر اساس موضوع هستند. اینستاگرام این ویژگی را در سال 2017 معرفی کرد تا کاربران بتوانند استوری‌های مورد علاقه یا مرتبط‌ترین خود را بیش از 24 ساعت در صفحه اینستاگرام خود خود نگه دارند. هایلات‌ استوری مستقیماً در زیر بیوگرافی شما و درست بالای پُست‌ها و عکس‌های شما ظاهر می‌شود، بنابراین یکی از اولین چیزهایی هستند که دنبال‌کنندگان شما هنگام ورود به پروفایل‌تان می‌بینند. برندها از نکات برجسته اینستاگرام خود برای ارائه اطلاعات مهم (مانند رویدادهای آینده، منوهای رستوران، لیست محصولات و غیره) از قبل استفاده کرده‌اند. در واقع یک پاسخ کلی برای سوال «هایلایت اینستاگرام چیست؟» وجود ندارد چرا که کاربردهای آن بسته به استفاده شما از اینستاگرام، تقریباً بی‌نهایت است.
با یک مثال کوتاه به مقدمه هایلایت اینستاگرام پایان می‌دهیم: از یک عکاس یا نویسنده یادداشت‌های روزمره، تا یک کمپانی بزرگ با تولیدات بی‌شمار، همه می‌توانند تصاویر و نوشتار و محصولات خودرا از روز شروع تا پایان به تفکیکی روز و هفته در آنجا آرشیو کرده و هیچکدام از استوری‌های موقت 24 ساعته خودرا از دست ندهند. هایلایت اینستاگرام چیست؟ برویم و به برخی جزئیات بپردازیم.


چگونه هایلایت اینستاگرام درست کنیم؟

استوری‌های اینستاگرام نه تنها در تعامل اکانت شما، بلکه در حفظ اعضای مخاطبان شما نیز یک عامل مهم است. در مطالعه‌ای که توسط Social Insider انجام شد، آن‌ها دریافتند برندهایی که حداقل 6 استوری در روز ارسال می‌کنند، می‌توانند بیش از 70 درصد از بینندگان خود را به اندازه‌ای درگیر نگه دارند که آن‌ها را تا آخر تماشا کنند! این بدان معناست که استوری‌ها مکان بسیار خوبی برای اشتراک‌گذاری محتوای بیشتر، افزایش تعامل و حفظ بازدیدها هستند! آن‌ها مکان مناسبی برای نشان دادن شخصیت، آزمایش با ویدیو و آزمایش ویژگی‌های مختلف هستند. (که بعداً به همه آن‌ها خواهیم پرداخت!)

همین مطالعه از Social Insider همچنین نشان داد که برندهایی با بیش از 10.000 فالوور تا زمانی که ثابت باشند و هر روز استوری‌های جذاب ارسال کنند، 9 درصد از مخاطبان خود را درگیر می‌کنند.

به طور خلاصه، کلید درگیر نگه داشتن مخاطبان و اطمینان از اینکه پست‌های شما در فید ظاهر می‌شوند، از طریق استوری‌های شماست.

و با توجه به اینکه استوری‌های اینستاگرام فقط 24 ساعت عمر دارند (به استثنای هایلایت‌ها که به آن خواهیم پرداخت)، آن‌ها جای مناسبی برای آزمایش محتوای جدید و آزمون و خطا هستند!

اما هایلایت اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان هایلایت ایجاد کرد؟ خب دوستان به پایین پیمایش کنید و نحوه افزودن، ویرایش و حذف استوری‌های اینستاگرام و نکات برجسته استوری اینستاگرام را بیاموزید.

استور خود را باز کنید
روی Highlight در پایین استوری ضربه بزنید
یک هایلایت موجود را انتخاب کنیدو استوری را در آن ذخیره کنید
اگر تا قبل از آن هیچ هایلایتی نداشته اید، با این فرآیند، بصورت خودکار، یکی برای شما ایجاد خواهد شد.

در این حالت، هایلایت موردنظر شما ایجاد می‌شود. بصورتی که در شکل زیر مشاهده می‌کنید شما می‌توانید نام آن را نیز بر اساس محتوای داخل آن تغیید دهید:


آیا هیچ الزام یا محدودیتی برای هایلایت اینستاگرام وجود دارد؟

هایلایت اینستاگرام که در ترجمه فارسی نام آن را «برگزیده‌ها» گذاشته‌اند، در هسته خود یک ویژگی ساده است، اما استفاده از آن می‌تواند گیج کننده باشد. برای مثال، ممکن است در فهمیدن نحوه افزودن کاورهای سفارشی یا نحوه حذف نکات برجسته که دیگر نمی‌خواهید، مشکل داشته باشید. اما نگران نباشید، این مقاله شما را با تمام کارهایی که می‌توانید با هایلایت‌های اینستاگرام انجام دهید، از ایجاد تا حذف، راهنمایی می‌کند

می‌توانید تعداد نامحدودی از هایلایت‎ها را به پروفایل خود اضافه کنید. هایلایت اخیراً به‌روز شده ابتدا در پروفایل شما ظاهر می‌شود. یکی از موثرترین (و در عین حال اغلب اشتباه درک شده) ویژگی‌های اینستاگرام «هایلایت» نام دارد.

شما می‌توانید تعداد نامحدودی از هایلایت‌ها را به پروفایل خود اضافه کنید. هایلایتی که در آخر به‌روز شده است ابتدا در نمایه شما ظاهر می‌شود.
فراموش نکنید که فقط چهار یا پنج هایلایت در نگاه اول در صفحه پروفایل اینستاگرام به چشم بازدیدکنندگان می‌خورد، بنابراین به احتمال زیاد این موارد توسط بازدیدکنندگان پروفایل شما مشاهده خواهد شد. شاید بقیه نادیده گرفته شوند.

پس هرچه هایلایت‌های پراکنده و فراوانی داشته باشید، به احتمال قوی تعداد بیشتری از آن‌ها مشاهده نمی‌شوند، بنابراین تا جایی که می‌توانید متمرکز و مختصر عمل کنید. مهم‌ترین برگزیده‌های خود را اغلب به‌روز نگه دارید تا همیشه در صفحه اول خود باقی بمانند.

شما فقط می‌توانید 100 کلیپ فعال در یک هایلایت داشته باشید. هنگامی که تصویر 101 را اضافه می‌کنید، اولین کلیپ به آرشیو اینستاگرام شما منتقل می‌شود و از دید افراد دیگر پنهان می‌شود.

نحوه ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

اگر می‌خواهید هایلایت‌های اینستاگرام خود را اختصاصی‌تر کنید، می‌توانید پوشش‌های مخصوص برند یا تصویری از خودتان ایجاد کنید تا ظاهری ثابت در تمام هایلایت‌های اینستاگرام خود داشته باشید. پوشش‌های هایلایت به پروفایل شما ظاهری مرتب و حرفه‌ای می‌بخشد و در عین حال برند و سبک کار شما را نیز نشان می‌دهد.

می‌توانید با استفاده از متن‌های داخلی اینستاگرام در استوری‌های اینستاگرام کاورهای هایلایت اینستاگرام ایجاد کنید یا با ابزارهای رایگان تصویر مانند Canva قدمی فراتر بردارید. برای تبدیل یک تصویر به عکس روی جلد، تصویر را به عنوان اولین تصویر خود به Highlight جدید اضافه کنید.

اگر در حال طراحی کاورهای Instragm Highlights خود هستید، ابعاد باید 1080 پیکسل در 1920 پیکسل ارتفاع با نسبت تصویر 9:16 باشد. اگر تمام عناصر را در مرکز قرار دهید تا پوشش شما هنگام برش عالی به نظر برسد، کمک خواهد کرد.

مراحل تغییر کاور هایلایت اینستاگرام

1-انگشت خود را روی هایلایت نگه دارید

2- “Edit Highlight” را انتخاب کنید
تفاوتی ندارد که از اندروید استفاده می‌کنید یا iOS در هر شرایط با یک منوی جدید چه بصورت سه نقطه در گوشه سمت راست و چه بصورت فیلدهایی در مرکز صفحه، مواجه خواهید شد.

3- Edit cover را انتخاب کنید

4-روی نماد «image» در ابتدای لیست بزنید

اگر تعداد زیادی عکس و در هایلایت دارید، ممکن است مجبور شوید تا آخر به سمت چپ بروید. سپس نماد Image را مشاهده خواهید کرد.

5-یک عکس از گالری دوربین خود انتخاب کنید

این مرحله آخر است و شما با بازگشت به صفحه پروفایل خود، شاهد انجام تغییرات اعمال شده خواهید بود.

به همین سادگی شما می‌توانید از آیکون‌های مختلف اینستاگرام در طراحی هر جلد استفاده کنید و رنگ پس‌زمینه خود را بسازید. برخی از پروفایل‌ها حتی با استفاده از تعداد انگشت شماری از آیکون‌ها و رنگ‌ها نوعی وحدت را برای نمایه خود ایجاد می‌کنند. این ممکن است یک انتخاب مینیمالیستی باشد. بدیهی است که بستگی به موقعیت و استراتژی شما در اینستاگرام دارد. اگر می‌خواهید جلوه‌ی صفحه خودرا شکیل و زیباتر کنید، همیشه می‌توانید چند کاور رایگان از سایت‌هایی مانند Canva پیدا پیدا کنید و از نوعی طرح‌های گرافیکی رایگان و شخصی‌سازی شده برای کار خود بهره ببرید.

چگونه کاورهای رایگان استوری هایلایت اینستاگرام را پیدا کنیم

اگر می‌خواهید پروفایل اینستاگرام خود را جذاب‌تر کنید، می‌توانید از کاورهای سفارشی هایلایت اینستاگرام استفاده کنید و اولین قدم را بردارید. اگر شما یک طراح نیستید یا دانش فنی کمی در مورد این کار دارید، ممکن است هنگام تولید طرح‌های جلد خود کمی خسته شوید، اما نگران نباشید! در واقع، این فرآیندی نیست که از آن بترسید.
بسیاری از نمادها، الگوها و لوگوهای برجسته استوری اینستاگرام رایگان در اینترنت در دسترس هستند. پس از تعیین نوع نماد مورد نظر خود، از موتورهای جستجو برای این موضوع استفاده کنید. وب‌سایت‌های عکسی وجود دارد و برخی از هنرمندان آثار خود را به صورت رایگان به اشتراک می‌گذارند. با جستجو در موتورهای جستجو می‌توانید بسیاری از پوشش‌های برجسته رایگان را بیابید.
امروزه یکی از پلتفرم‌هایی که آیکون‌های هایلایت استوری اینستاگرام در آن جستجو می‌شود و بیشترین تنوع آیکون را دارد، پینترست است. صدها و حتی هزاران آیکون هایلایت استوری اینستاگرام در پینترست وجود دارد.
بنابراین یافتن نمادی که دوست دارید در این پلتفرم بسیار آسان خواهد بود. کاربران مجموعه‌های زیادی را در پینترست برای هایلایت کاور ایجاد می‌کنند و شما می‌توانید بهترین کاورها را با سلیقه خود پیدا کنید.

علاوه بر پینترست، برخی از اپلیکیشن‌ها در گوگل‌پلی و اپ‌استور برای این کار ساخته می‌شوند که به نام هایلایت کاور سازها (Highlights Cover Makers) نامیده می‌شوند. می‌توانید با تایپ کردن نمادهای برجسته استوری اینستاگرام یا عکس‌های جلد، به این برنامه و بسیاری از برنامه‌های رایگان دیگر دسترسی پیدا کنید.

چرا هایلایت اینستاگرام مهم است؟

بر اساس یک نظرسنجی فیس‌بوک، 62 درصد از مردم «بعد از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند.» با هایلایت اینستاگرام، می‌توانید عمر بهترین استوری‌های خود را بیش از 24 ساعت افزایش دهید و به مخایبان بالقوه فرصت بیشتری بدهید تا محتوایی را که برای ایجاد آن زحمت کشیده‌اید ببینند.

هایلایت اینستاگرام همچنین در صفحه اصلی بسیار جلوه می‌کند، بنابراین اولین برداشت بازدیدکنندگان را شکل می‌دهد و دسترسی آسان به مهم‌ترین اطلاعات کسب و کار شما را ارائه می‌دهد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *