سازندگان محتوا بهراحتی ممکن است درگیر عادت های بد شوند. در اینجا رایجترین تلههایی که باید مراقب آنها باشید را برای شما گردآوری کردهایم. بهعنوان یک تولید کننده محتوا، وظیفه شما ایجاد محتوایی است که خوانندگان یا بینندگان را آگاه و سرگرم کند. با این حال، مانند هر شغل دیگری، شما در معرض خطر ایجاد عادات بدی هستید که میتواند بر روند کار شما تأثیر بگذارد و بر شانس موفقیت شما در یک محیط رقابتی تأثیر بگذارد.
متأسفانه، عادات میتوانند بدون اینکه شخص متوجه شود، شکل بگیرد. اما اگر درک کلی از مواردی که باید اجتناب کنید. توجه داشته باشید، میتوانید قبل از ایجاد عادتهای بد نسبت به عادتهایی که ایجاد میکنید فعالیت کنید.
1-استفاده از تله
شاید قبلا دیده باشید که یک سازنده محتوا شما را با یک تصویر کوچک جالب جذب میکند، اما محتوا هیچ ربطی به آن ندارد. یا کل داستان را در یک ویدیوی کوتاه مدت به شما نمیدهند و از شما میخواهند که «برای دیدن قسمت دوم کلیک کنید».
این بهعنوان طعمه کلیک در نظر گرفته میشود، و صادقانه بگویم، برای سازندگان محتوا یک مشکل اساسی است. شما میخواهید مشترکین را جذب کنید و بازدید ایجاد کنید، اما اگر دنبال کنندگان خود را گمراه کنید، متوجه خواهید شد که در عوض سود، ضرر بیشتری به جایگاه خود رساندهاید.
در پایان، بهتر است در مورد محتوای خود صادق باشید. شما نیاز بیشتری به رشد ارگانیک و ایجاد یک جامعه جذاب دارید.
2-پست کردن بهصورت ناهماهنگ
اگر دنبال کنندههایی دارید، به این دلیل است که مردم از محتوای شما لذت میبرند و میخواهند بیشتر آن را ببینند. با این حال، اگر بهطور مداوم پست نمیکنید، نشان میدهد که پروفایل شما ثبات ندارد و ممکن است افراد علاقه خود را نسبت به چیزی که باید نشان دهید از دست بدهند.
برای جلوگیری از این عادت بد، همیشه میتوانید از ابزار تقویم محتوا استفاده کنید تا به شما در سازماندهی یک برنامه منظم پست کمک کند.
3- تکیه شدید به هوش مصنوعی
استفاده از هوش مصنوعی بهطور سرسام آوری افزایش یافته است، و دلیل خوبی دارد؛ این یک منبع مفید برای هر کسی است. با این حال، اگر سازندگان محتوا متوجه شوند که شروع به تکیه بر هوش مصنوعی برای انجام همه کارها کردهاند، بهسادگی در حرفه خود رشد نخواهند کرد. برای تبدیل شدن به یک خالق موفق ساعتها یادگیری و تمرین نیاز است. بنابراین، اگر هوش مصنوعی همه چیز را برای شما انجام میدهد، چگونه میتوانید دنیای همیشه در حال تکامل تولید محتوا را درک کنید؟
این بدان معنا نیست که شما نباید از هوش مصنوعی استفاده کنید. ChatGPT راههای متعددی دارد که میتواند به سازندگان محتوا کمک کند و در عین حال به آنها اجازه میدهد در کنار نام تجاری خود توسعه پیدا کنند.
4-تولید محتوای بیکیفیت
هنگام ایجاد محتوا، غلبهی کیفیت بر کمیت باید هدف باشد. اگر متوجه شدید که بیشتر نگران این هستید که محتوا را به سمت بازدیدها بکشانید بدون اینکه نگران میزان تولید محتوا باشید، بینندگان شما کم خواهد شد.
پستهای بیکیفیت به مخاطبان شما نشان میدهد که تمرکز شما در کجاست. همچنین مانع از رشد شما بهعنوان یک خالق میشود زیرا صرف زمان و انرژی برای کارتان باعث میشود که بهتر شوید. در نهایت، هرچه کیفیت کار بهتر باشد، احتمال شکوفایی شما بیشتر خواهد بود.
5-نادیده گرفتن بازخورد مخاطب
بیایید با مثال با آن روبرو شویم – پیروان شما نان و محتوای شما در نقش کره است. بدون توجه به آنچه مخاطبان شما میخواهند ببینند، بهعنوان یک تولید کننده محتوا موفق نخواهید شد.
مهم است که برای تعامل با بینندگان خود وقت بگذارید و در مورد آنچه آنها از شما میخواهند یاد بگیرید. این نه تنها به ایجاد یک رابطه قوی در جامعهای که در حال ساخت آن هستید کمک میکند، بلکه به شما ایدههایی برای پستهای بعدی نیز میدهد. که این رابطه برد-برد است.
6-عدم انطباق با بهروز رسانیها
گرایشها و ترجیحات (ترند) دائما در حال تغییر هستند، به این معنی که شما باید با آنها تغییر کنید. اگر از انطباق محتوای خود با تغییرات امتناع کنید، خلاقیتتان راکد و نمایه خود را بیربط خواهید دید.
علاوه بر این، اگر کانالهای دیگر به تغییراتی که روی میآورند و بازهم، پایبند باشند، شما نیز تحت الشعاع قرار خواهید گرفت.
برای کمک به انطباق، مراقب تعامل مخاطبان خود باشید و آماده باشید تا چیزهای جدید را امتحان کنید و آزمایش کنید. متوجه خواهید شد که هرچه بیشتر خود را با دنیای آنلاین در حال تغییر بیشتر درگیر کنید، سازگاری در صورت لزوم و مرتبط ماندن آسانتر خواهد بود.
7-تبلیغ بیش از حد در محتوا
اگرچه تبلیغ محتوای خود، مانند قرار دادن ویدیوی جدید YouTube خود با پیشنمایش حلقه اینستاگرام و راهنمای پیوند ویدیو، هوشمندانه است، اما هیچ کس دوست ندارد که مکرراً محتوای مشابه به سمت او پرتاب شود. ممکن است به نظر برسد که شما دنبال کنندگان خود را اسپم میکنید.
درعوض، راههایی بیابید تا مخاطبان خود را با محتوای خود درگیر کنید، تا آنها تمایل بیشتری به درگیر شدن با جدیدترین پست شما داشته باشند. بهعنوان مثال، به جای درخواست از آنها که ویدیوی شما را تماشا کنند، از آنها سؤال بپرسید و تعامل ایجاد کنید.
8-تغییر فیلد بهطور نامنظم
معمولاً وقتی دنبال کنندههایی جمع میکنید، به این دلیل است که آنها به نوع محتوایی که ایجاد میکنید علاقهمند هستند. بنابراین، اگر متوجه میشوید که مدام در حال تغییر جایگاهها یا تولید محتوا در بسیاری از موارد هستید، برندی را ایجاد نمیکنید که مردم بتوانند آن را تشخیص دهند.
بهعنوان مثال، اگر یک کانال یوتیوب مسافرتی داشتید و شروع به پست کردن ویدیوها درباره موتورسیکلتها کردید که فکر میکنید جالب هستند، مخاطبان خود را گیج میکنید و تعامل خود را از دست میدهید.
برای جلوگیری از این عادت بد، بهسادگی یک جایگاه بهعنوان تولید کننده محتوا پیدا کنید و به آن پایبند باشید. اگر میخواهید محتوایی با موضوع متفاوتی ایجاد کنید، همیشه میتوانید یک نمایه جدید راهاندازی کنید. فقط مطمئن شوید که کانال قبلی(اولی) شما از آن آسیب نمیبیند.
9-بیتوجهی به سئو
اگر میخواهید کارتان به دید ایده آل برسد، سئو یکی از مهمترین عوامل در تولید محتوا است. با نادیده گرفتن شیوه های سئو، بازدید خود را محدود کرده و زمان ارزشمند خود را تلف میکنید. بهعبارت دیگر، هیچکس پستهای شما را نخواهد دید.
در عوض، استفاده از برچسبها و هشتگها را تمرین کنید تا محتوای خود را به پلتفرمی که در آن هستید هدایت کنید و از کلمات کلیدی در عناوین و توضیحات خود برای شناسایی بهتر استفاده کنید.
10-عدم برنامهریزی
تولید محتوا کار بسیار زیادی است، بهخصوص زمانی که ویدیوهای طولانیتری در آن نقش داشته باشند. اگر محتوا را بدون برنامه ضبط کنید، ممکن است در مراحل ویرایش بدون خط داستانی قرار بگیرید، که ویدیوی خیلی موفقی را به همراه نخواهد داشت.
ایجاد این نوع عادت بد بر جنبههای مختلف نقش و فرآیند شما تأثیر میگذارد، مانند کیفیت کار و ارزشی که برای جایگاه خود به ارمغان میآورید.
این به این معنی نیست که هر قسمت از محتوا باید در مرحله دوم برنامهریزی شود. میتوانید نقاط هدف ساده را انتخاب کنید یا یک اسکریپت برای یک ویدیوی جذاب بنویسید. در هر صورت، برنامهریزیهایی در نظر گرفته شده است تا در محتوای خود دست بالا را به شما بدهد.
11-نادیده گرفتن مراقبت از خود
گاهی اوقات، همیشه ایجاد عادات بهعنوان یک تولید کننده محتوا نیست، بلکه برای خودتان است. فرسودگی تولیدکنندگان محتوا مشکلی واقعی است که بسیاری از آنها درگیر آن هستند.
مراقبت از خود زمانی مهم است که سعی میکنید به طور مداوم محتوا را برنامهریزی کنید در حالی که سعی میکنید مرتبط با کار خود بمانید، با تغییرات سازگار شوید و بخشی از جامعهای باشید که ساختهاید. سلامت جسمی و روانی خود را به هر نحوی که برای خود مناسب میدانید، در اولویت قرار دهید، چه یوگا، مطالعه، پیادهروی یا حتی تماشای تلویزیون.
از عاداتی که بهعنوان تولیدکننده محتوا در خود میسازید آگاه باشید
در بیشتر کارهایی که برای مدتی انجام میدهید، تمایل به ایجاد عادت دارید. از نظر تولید محتوا، بهویژه اگر میخواهید سعی کنید آن را به یک نمایش تمام وقت بگذازید، باید خودتان را از ایجاد عادتهای بدی که بر روند شما تأثیر میگذارد، بازدارید. درعوض، سعی کنید به طور فعال راهی پیدا کنید تا با عادات خوبی مانند رعایت یک تقویم محتوا یا تعامل با مخاطبان خود برای ایدههای تازه و با کیفیت، خود را برای موفقیت آماده کنید.
یک پاسخ
صحیح 🤔