،

موج جدید حمله سایبری بنادر استرالیا را از کار انداخت

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
حمله سایبری استرالیا 2023

آخرین حادثه امنیت سایبری چندین بنادر استرالیا را مجبور به تعطیلی عملیات خود کرده است. دولت استرالیا اعلام کرده است که اپراتور بندر DP World Australia از هفته گذشته فعالیت در بنادر چندین ایالت را به حالت تعلیق درآورده است. کلر اونیل، وزیر امور داخله نیز در پلتفرم رسانه اجتماعی X فاش کرد که “حادثه سایبری در DP World جدی و ادامه دارد.”
در این توییت، اونیل اشاره کرد که DP World Australia نزدیک به نیمی از کالاهایی را که در داخل و خارج از کشور جریان می‌یابد، مدیریت می‌کند. او همچنین خاطرنشان کرد که این حمله سایبری چهار بندر را تحت تأثیر قرار داده است که شامل بندرهای ملبورن، فرمنتل، گیاه شناسی و بریزبن می‌شود.

هماهنگ کننده امنیت سایبری ملی استرالیا، دارن گلدی، همچنین پست کرده است که دولت این کشور با DP World Australia “برای حل یک حادثه سایبری مهم ملی” همکاری می‌کند.
او پست کرد که «وقفه» «احتمالاً برای چند روز ادامه خواهد داشت و بر جابجایی کالا به داخل و خارج از کشور تأثیر خواهد گذاشت».

آنچه شرکت عامل بنادر اظهار داشت

شرکت عامل بنادر در بیانیه‌ای به رویترز، گفت که در حال بررسی نقض احتمالی داده‌ها است و همچنین در حال آزمایش سیستم‌هایی است که «برای ازسرگیری عملیات عادی و جابجایی منظم بار ضروری است».
این گزارش ادعا می‌کند که نقض عملیات در پایانه‌های کانتینری در ملبورن، سیدنی، بریزبن و فرامنتل استرالیای غربی را برای چند روز متوقف کرد.

سخنگوی DP World مشخص نکرده است که چه زمانی عملیات عادی از سر گرفته می‌شود. این شرکت که همچنین بخشی از شرکت دولتی DP World دبی است، یکی از معدود بازیگران صنعت استودور در این کشور است.
در منطقه آسیا و اقیانوسیه، DP World می‌گوید بیش از 7000 کارمند دارد. این شرکت همچنین دارای بندر و پایانه در 18 نقطه در این منطقه است.
این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که پلیس فدرال استرالیا گفته است که در حال بررسی این حادثه است، اما از ارائه جزئیات خودداری کرده است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *