، ،

چرا گوگل جدیداً در راه‌اندازی گوشی اندرویدی جدید، امکان انتخاب یک موتور جستجو را می‌دهد؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
اندروید جدیداً از کاربران می‌خواهد تا موتور جستجوی خود را خودشان انتخاب کنند

گوگل در نهایت به کاربران اجازه می‌دهد تا در هنگام راه‌اندازی یک گوشی هوشمند جدید، موتور جستجوی دلخواه خود را انتخاب کنند.

نسخه جدید اندروید اجازه میدهد کاربر موتور جستجو را انتخاب کند

گوگل برای مدتی موتور جستجوی پیش‌فرض و پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS بوده است. در واقع، گوگل میلیاردها دلار می‌پردازد تا موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر وب سافاری اپل باشد، به‌‌همین دلیل است که از انحصار تجارت موتور جستجوی موبایل برخوردار است.

به‌نظر می‌رسد گوگل سیاست جدیدی به کار بسته که در آن «گوگل» اکنون از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی بخواهد که موتور جستجوی خود را هنگام راه اندازی یک تلفن هوشمند جدید انتخاب کنند.

در صفحه راه اندازی، گوگل در حال حاضر چندین گزینه موتور جستجو از جمله گوگل، یاهو، اکوسیا، کوئندو، بریو، کارما و غیره را ارائه می‌دهد.

از آنجایی که اکثر کاربران پس از راه‌اندازی تلفن، تنظیمات پیش‌فرض را تغییر نمی‌دهند، این یک ابتکار خوب توسط گوگل است و همچنین رقابت سالمی ایجاد می‌کند. این همچنین به کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی اجازه می دهد تا موتورهای جستجوی غیر گوگل را در گوشی های هوشمند خود راه اندازی و کاوش کنند.

در سال 2018، اتحادیه اروپا از کروم به‌عنوان یک «مرورگر وب پیش‌فرض» و گوگل به‌عنوان «موتور جستجوی پیش‌فرض» در گوشی‌های اندرویدی درخواست کرد، و گزارشی از The Verge نشان می‌دهد که اگر سرویس‌های گوگل گزینه پیش‌فرض نباشند، ممکن است گوگل تا 40 دلار برای هر گوشی هزینه کند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *