، ،

کدام محرک‌ها باعث رشد بازار جهانی تراشه در 2024 خواهند شد؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
صنعت جهانی نیمه هادی ها در سال 2024

پس از مشکلات در چند سال گذشته، بازار جهانی تراشه ممکن است در سال 2024 شاهد چرخش باشد. بر اساس گزارش جدید، بازار جهانی فروش نیمه‌هادی‌ها در سال 2024 با نرخ رشد سالانه 20 درصد بهبود خواهد یافت. بر اساس آخرین تحقیقات IDC، انتظار می‌رود صنعت نیمه هادی موج جدیدی از رشد را آغاز کند. محصولات نیمه‌هادی شامل مدارهای مجتمع منطقی (IC)، آی سی آنالوگ، آی سی میکروپروسسور و میکروکنترلر و حافظه‌ها هستند.
گفته می‌شود که محرک‌های رشد بازار، تقاضای جهانی برای هوش مصنوعی (AI) و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) همراه با تثبیت تقاضا برای تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، زیرساخت‌ها و رشد انعطاف‌پذیر در خودرو است.

Galen Zeng، مدیر ارشد تحقیقاتی، گفت: «کنترل سخت‌گیرانه تولیدکنندگان حافظه بر عرضه و خروجی منجر به افزایش قیمت‌ها از ابتدای نوامبر شده است، و تقاضا برای هوش مصنوعی در تمام برنامه‌های کاربردی اصلی، بازار فروش نیمه‌هادی‌ها را در سال 2024 بهبود می‌بخشد.» ، تحقیقات نیمه‌‍هادی، IDC آسیا/اقیانوسیه. Zeng با اضافه کردن رنگ مثبت گفت که زنجیره تامین نیمه‌هادی ها شامل طراحی، ساخت، بسته‌بندی و آزمایش با رکود در سال 2023 خداحافظی خواهد کرد.
با پیشرفت فناوری نیمه‌هادی، انتظار می‌رود که از سال 2024 عملکردهای هوش مصنوعی بیشتری در دستگاه‌های شخصی ادغام شود. گزارش پیش‌بینی می‌کند تلفن‌های هوشمند هوش مصنوعی، رایانه های شخصی هوش مصنوعی و دستگاه های پوشیدنی با هوش مصنوعی به تدریج وارد بازار شوند. در گزارش IDC پیش‌بینی می‌شود: «انتظار می‌رود پس از معرفی هوش مصنوعی، برنامه‌های نوآورانه‌تری برای دستگاه‌های شخصی وجود داشته باشد که به‌طور مثبت افزایش تقاضا برای نیمه‌رساناها و بسته‌بندی‌های پیشرفته را تحریک خواهد کرد».

رونق صنعت خودرو

در فضای خودرو، که به‌دلیل تاخیر و تنگناهای زنجیره تامین تراشه در طول همه‌گیری کووید-19 نیز آسیب دید، شاخه‌های سبز و محرک‌های رشد وجود دارد. در این گزارش آمده است: «به‌طور کلی، بیشتر و بیشتر لوازم الکترونیکی خودرو به تراشه‌ها متکی خواهند شد، که به این معنی است که تقاضا برای نیمه‌هادی‌‍ها طولانی مدت و ثابت خواهد بود. این گزارش می‌گوید که اگرچه رشد بازار خودرو انعطاف‌پذیر باقی مانده است، اما روند هوشمندسازی و برق‌سازی خودرو روشن است و محرک مهمی برای بازار نیمه‌رساناهای آینده است.
ADAS یا Advanced Driver Assistance Systems با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 19.8 درصد تا سال 2027، بیشترین سهم از بازار نیمه هادی های خودرو را به خود اختصاص داده است. این عدد 30 درصد از بازار نیمه هادی های خودرو را در آن سال تشکیل می دهد.
اینفوتینمنت دومین سهم بزرگ بازار نیمه‌هادی‌های خودرو را به خود اختصاص می‌دهد، با CAGR 14.6 درصدی تا سال 2027، که 20 درصد از بازار را در آن سال به خود اختصاص می‌دهد که توسط هوش و اتصالات خودرو هدایت می‌شود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *