Search
Close this search box.

زمانی که ربات تسلا به یک مهندس در کارخانه تگزاس این شرکت حمله کرد

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
یک مهندس تسلا مورد حمله یک ربات مونتاژ قرار گرفت

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک مهندس تسلا پس از اینکه در کارخانه گیگا تگزاس این شرکت در نزدیکی آستین در ایالات متحده دچار نقص فنی شد، مورد حمله یک ربات مونتاژ قرار گرفت. به گزارش دیلی میل به نقل از گزارش جراحت، دو کارمند با وحشت شاهد حمله ربات همکارشان بودند. رباتی که حمله کرد برای گرفتن و جابجایی قطعات آلومینیومی تازه ریخته شده ماشین طراحی شده بود.

حمله چگونه صورت گرفت

گزارش شده است که ربات مرد را که در آن زمان برای دو ربات ناتوان تسلا در آن نزدیکی برنامه‌نویسی می‌کرد، گیر کرد. سپس پنجه‌های فلزی آن را در پشت و بازوی کارگر فرو برد و «رد خون» را در امتداد سطح کارخانه به‌جا گذاشت. گفته می‌شود که این حادثه باعث شده است که قربانی، «زخم باز» روی دست چپ خود داشته باشد. این حمله در سال 2021 رخ داد و در گزارش آسیبی که به قانونگذاران ایالت تراویس و فدرال ارسال شد، فاش شد. DailyMail.com ادعا می‌‍کند که این گزارش را بررسی کرده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که زمانی که مهندس تسلا در حال خونریزی تلاش می‌کرد تا از دست ربات مونتاژ کننده کشتی خلاص شود، یکی از همکارانش دکمه توقف اضطراری را زد. بنا بر گزارش‌ها، مهندس پس از آزاد شدن، چند قدمی به سمت لوله‌ای که برای جمع‌آوری ضایعات آلومینیوم طراحی شده بود، سقوط کرد.
اتفاقاً، هیچ آسیب مرتبط با ربات دیگری توسط تسلا در کارخانه تگزاس در سال 2021 یا 2022 به تنظیم کننده‌ها گزارش نشد. این حادثه در بحبوحه نگرانی‌های افزایش یافته در مورد خطرات روبات‌‍های خودکار در محل کار رخ داد.

ربات صنعتی کارگر را تا حد مرگ له کرد

در اوایل سال جاری(2023) یک ربات صنعتی کارگر یک کارخانه بسته‌بندی سبزیجات در کره جنوبی را تا حد مرگ له کرد. به گفته مقامات پلیس در جنوب شهرستان گوسونگ، این مرد پس از اینکه توسط بازوهای ربات گرفته شد و به تسمه نقاله فشار داده شد، بر اثر جراحات به سر و قفسه سینه جان باخت. کارمند فوت شده متعلق به شرکتی بود که ربات‌های صنعتی را نصب می‌کرد و به کارخانه فرستاده شد تا بررسی کند که آیا دستگاه به درستی کار می‌کند یا خیر. به گفته پلیس، این دستگاه یکی از دو ربات انتخاب و مکان مورد استفاده در این مرکز بود که فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات صادر شده به دیگر کشورهای آسیایی را بسته‌بندی می‌کرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *