Search
Close this search box.

شاید به‌زودی با فناوری فعلی شارژ گوشی خداحافظی کنید

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
باتری های جدید با عمر طولانی

گوشی‌های هوشمند امروزی با فناوری باتری پیشرفته و ویژگی‌هایی عرضه می‌شوند که نه تنها به سرعت آن‌ها را پر می‌کنند، بلکه عمرشان را نیز افزایش می‌دهند.

با این حال، یک شرکت چینی به نام Betavolt Technology در حال توسعه فناوری باتری است که می‌تواند تلفن‌های هوشمند را نه برای روزها بلکه برای چندین دهه شارژ کند.

Betavolt Technology گفته است که در حال توسعه یک باتری رادیونوکلئیدی مناسب برای تامین انرژی دستگاه‌های تلفن همراه است.

به‌طور کلی، این باتری‌های گران‎قیمت فعلاً بسیار گران هستند اما عمر بسیار طولانی و چگالی انرژی بالایی دارند. این بدان معنی است که آنها برای مدت طولانی‌تری به تولید نیرو ادامه می‌دهند و معمولاً در فضاپیماها، ضربان سازها و سیستم‌های زیر آب و غیره استفاده می‌شوند.

طبق گزارش WinFuture، این شرکت اولین مدل خود را توسعه داده است که گفته می‌شود 100 میکرووات برق تولید می‌کند. این شرکت می‌خواهد فناوری را پیشرفت دهد و باتری‌های کوچکی را در دو سال آینده بسازد. این باتری‌های کوچکتر می‌توانند تلفن‌های هوشمند را تغذیه کنند.

این باتری‌ها چگونه کار خواهند کرد

این باتری‌ها از تجزیه رادیواکتیو برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. در مناطق دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است زیرا استفاده از مواد رادیواکتیو از جمله پلوتونیوم خطرناک بود.

Betavolt در حال کار بر روی مدلی است که از لایه‌ای از الماس مصنوعی به ضخامت 10 میکرومتر استفاده می‌کند که به‌عنوان یک لایه نیمه‌هادی عمل می‌کند. وقتی با یک ایزوتوپ نیکل در حال تجزیه ترکیب شود، الکتریسیته تولید می‌کند و برای تامین انرژی کاربردهایی مانند دستگاه‌های پزشکی، حسگرهای پیشرفته، پهپادهای کوچک و میکروربات‌ها، برق تولید می‌کند.

این شرکت ادعا می‌کند که هیچ تشعشعی از سیستم خارج نمی‌شود و هیچ ماده شیمیایی سمی تولید نمی‌شود زیرا نیکل-63 به مس تجزیه می‌شود. این بدان معنی است که می‌توان از آن در ایمپلنت‌های پزشکی استفاده کرد. علاوه بر این، می‌تواند تا 50 سال برق را تامین کند و در دمای 60- تا 120 درجه سانتیگراد کار می‌کند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *