Search
Close this search box.

در 2024 کاربران جهانی رسانه‌های اجتماعی چند میلیارد نفر شدند؟ آمار بیشترین‌ها

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
آمار استفاده از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی در جهان تا 2024

دیجیتال 2024 نشان می‌دهد که هویت کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی* از مرز 5 میلیارد (5.04 میلیارد) که معادل 62.3 درصد از جمعیت جهان است، در یک سال حساس برای نقاط عطف دیجیتال، عبور کرده است. کل جهانی در سال گذشته 266 میلیون افزایش یافته است یعنی رشد سالانه 5.6 درصد.

کاربران معمولی رسانه‌های اجتماعی اکنون 2 ساعت و 23 دقیقه در روز را در پلتفرم‌های اجتماعی انتخابی خود می‌گذرانند و هر ماه از 6.7 پلتفرم استفاده می‌کنند. TikTok بالاترین میانگین زمان را برای هر کاربر اندرویدی در بین پلتفرم‌های اجتماعی در سطح جهان دارد، با زمان قابل توجه 34 ساعت در ماه، معادل بیش از یک ساعت در روز با استفاده از این پلتفرم. در جایگاه دوم یوتیوب قرار دارد که به‌طور متوسط هر ماه بیش از 28 ساعت را صرف برنامه اندروید خود می‌کند.

از نظر پلتفرم اجتماعی «مورد علاقه» در جهان، اینستاگرام تاج را از برنده‌ی سال گذشته یعنی WhatsApp، گرفته است. Digital 2024 نشان می‌دهد که 16.5 درصد از کاربران اینترنت بین 16 تا 64 سال اینستاگرام را محبوب‌ترین پلتفرم خود می‌دانند و واتس‌اپ را با 16.1 درصد در جایگاه دوم قرار می‌دهد.

Digital 2024 یک گزارش بیش از 550 صفحه است که نقاط داده را از سراسر اکوسیستم آنلاین، از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا دستگاه‌های هوشمند، بازی‌ها تا تجارت اجتماعی پوشش می‌دهد.

سایر نکات مهم گزارش

  • یک کاربر معمولی اینترنت در حال حاضر روزانه 6 ساعت و 40 دقیقه را آنلاین می‌گذراند – 3 دقیقه در روز یا 1 درصد نسبت به سال گذشته.
  • فیس بوک – که بیستمین سالگرد تولد خود را در 4 فوریه جشن می‌گیرد در 12 ماه گذشته بیش از 200 میلیون تبلیغ جهانی خود را افزایش داد و رشد سالانه 10.5 درصدی را به همراه داشت.
  • لینکدین، اسنپ چت، وی چت و پینترست همگی رشد کاربران را در سال گزارش کردند.
  • یک کاربر معمولی اینترنت اکنون 17 دقیقه در روز کمتر از این زمان در سال گذشته برای تماشای محتوای تلویزیون صرف می‌کند. یعنی کاهش 8.2 درصدی نسبت به سال گذشته.
  • Digital 2024 در تحلیلی غنی از هشتگ‌های TikTok گزارش می‌دهد که TikToks با برچسب #fyp (برای صفحه شما) For Your Page در مجموع 55 و نیم تریلیون بازدید جمع‌آوری کرده است و آن را به هشتگ برتر پلتفرم تبدیل کرده است.
  • در نهایت، در نبرد نهایی برای اینترنت، اینستاگرام (376 میلیون پست در مقابل 290 میلیون) و TikTok (575 میلیارد بازدید در مقابل 502 میلیارد) از سایر رقبا پیشی گرفته‌اند.

با تنوع انتخاب‌ بسیار زیاد پلتفرم‌ها، برندها باید واقعاً بفهمند که مخاطبان هدف آنها برای کسب اطلاعات به کجا می‌روند و روایت‌های قانع‌کننده‌ای را شکل دهند که آنها را با دقت و اصالت بی‌نظیری درگیر کند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *