Search
Close this search box.

روش ارسال پیام‌ها در واتس‌اپ برای همیشه تغییر می‌کند

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
تغییر روش پیام رسان واتس‌اپ بصورت شخص ثالث

پس از سال‌ها امیدواری، کاربران واتس‌اپ در واقع به‌روزرسانی‌هایی را دریافت می‌کنند که همه آرزوی آن را داشتند: توانایی ارسال پیام به دوستان در پلتفرم‌های دیگر.

البنه به‌زودی و نه هنوز کاملاً!

با این حال، این واقعیت که واتس‌اپ رسماً تأیید کرده است که در پی افشاگری توسط WABetaInfo روی قابلیت همکاری کار می‌کند، بسیار بزرگ است. این به‌روز رسانی یک تغییراساسی با حسن نیت خواهد بود.

دیگر به‌دنبال آخرین پیام دوست یا عکسی که هفته‌ها پیش برایتان فرستاده‌اند، در همه برنامه‌هایتان جستجو نمی‌کنید. همه آنها در واتس‌اپ حضور خواهند داشت. تا زمانی که فعلاً در فیس‌بوک مسنجر ارسال می‌شدند و شاید روزی در تلگرام یا سیگنال.

این به این دلیل است که حرکت واتس‌اپ کاملاً فقط برای آسان کردن زندگی کاربران نیست. این کار قانون جدید اتحادیه اروپا را دنبال می‌کند که بزرگترین برنامه‌‎های پیام‌رسان را ملزم می‌کند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

این قانون همچنین مشخص می‌کند که رمزگذاری سرتاسری باید برای کاربران حتی در سراسر پلتفرم‌ها حفظ شود و آنها باید به جای دسترسی خودکار برنامه‌ها، این عملکرد را انتخاب کنند.

ویژگی جدید چت واتس‌اپ

دیک بروور، مدیر مهندسی واتس‌اپ، در صحبت با Wired گفت: «تنش واقعی بین ارائه یک راه آسان برای ارائه این قابلیت همکاری به اشخاص ثالث و در عین حال حفظ حریم خصوصی، امنیت و نوار یکپارچگی WhatsApp وجود دارد.

«من فکر می‌کنم از جایی که به آن رسیده‌ایم بسیار راضی هستیم.»

آیا این عملکرد به‌زودی در همه دستگاه‌ها کار خواهد کرد؟

این عملکرد هنوز در مرحله آزمایش بتا است، اما یک اسکرین شات فاش شده، کادر “چت‌های شخص ثالث” را در منوی پیام اصلی نشان می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد هنوز برخی از مشکلات امنیتی و حریم خصوصی وجود دارد که باید برطرف شوند. سخنگوی برنامه پیام رسانی سوئیسی Threema به Wired گفت که این سیستم هنوز استانداردهای خود را برآورده نکرده است اما این برنامه تنها شش هفته تا پایان ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای قابلیت همکاری باقی مانده است.

زمانی که راه اندازی شد، انتظار می‌رود بر روی پیام‌های مستقیم امن، از جمله تصاویر، یادداشت‌های صوتی و ویدئوها تمرکز کند. گروه‌ها و تماس‌ها مسیر طولانی‌تری را طی خواهند کرد.

با این وجود، زمان‌های هیجان انگیزی در راه است.

اخبار مرتبط: واتس‌اپ به اینستاگرام متصل شد

در پایان این خبر، تیم WABetaInfo گفت: «تعامل‌پذیری به شخصی در یک برنامه پیام‌رسانی متفاوت، مانند سیگنال، امکان می‌دهد حتی بدون حساب واتس‌اپ پیام‌هایی را برای کاربر واتس‌اپ ارسال کند. این کانال‌های ارتباطی فراگیرتر و متنوع تر را تسهیل می‌کند و تجربه کلی کاربر را بهبود می‌بخشد.

واتس‌اپ مانند همیشه مشغول آزمایش و انتشار محصولات اضافه شده به محصولات موبایل و دسکتاپ خود بوده است. ماه گذشته فاش شد که Chat Lock به نسخه دسکتاپ می‌آید، به این معنی که کاربران اکنون می‌توانند از پیام های NSFW و در محل کار لذت ببرند.

و در یک خبر عالی برای قالب‌بندی اندروید، مظنه‌ها، نقاط بولت و لیست اعداد بالاخره به واتس‌اپ می‌آیند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *