،

معامله مایکروسافت با اندروید بهم خورد

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
برنامه های اندروید در مایکروسافت ویندوز

کاربران ویندوز 11 نمی‌توانند برنامه‌های اندروید را نصب کنند زیرا مایکروسافت پشتیبانی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید را پایان می‌دهد.

مایکروسافت تصمیم شگفت‌انگیزی برای پایان دادن به پشتیبانی از Windows Subsytem for Android (WSA) گرفته است، یک ماشین مجازی که به آن اجازه می‌دهد برنامه‌های اندروید را از طریق فروشگاه Appstore آمازون به ویندوز 11 بیاورد. این غول فناوری ابتدا از طریق قراردادی با آمازون در سال 2021 پشتیبانی رسمی از برنامه‌های تلفن همراه را به‌دست آورد و از آن زمان تاکنون به‌طور مرتب این پلتفرم را به‌روز کرده است. طبق اعلامیه، کاربران ویندوز 11 پس از 5 مارس 2025 نمی‌توانند از برنامه‌های اندروید استفاده کنند.

مطالعه بیشتر: بهترین برنامه‌های اندروید برای سال 2024 + فهرست جامع

دلیل بر هم خوردن معامله مایکروسافت با اندروید

این اعلامیه توسط مایکروسافت از طریق یادداشتی با عنوان «مهم» در صفحه وب زیرسیستم ویندوز برای اندروید در 5 مارس 2024 اعلام شد. این شرکت تاکید کرد که پس از تاریخ معین سال آینده، فروشگاه Appstore آمازون در ویندوز و همه برنامه‌ها و بازی‌های وابسته به WSA دیگر پشتیبانی نخواهد شد. تا آن زمان، پشتیبانی فنی در دسترس مشتریان باقی خواهد ماند. مشتریانی که فروشگاه Appstore آمازون یا برنامه‌های Android را قبل از 5 مارس 2024 نصب کرده‌اند، تا تاریخ منسوخ شدن 5 مارس 2025 به آن برنامه‌ها دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر این، آمازون همچنین به‌روزرسانی‌ای را برای توسعه‌دهندگان ارسال کرد که در آن توضیح می‌دهد که این توسعه چگونه بر آنها تأثیر می‌گذارد و تاریخ‌های مهمی را برای آنها ذکر می‌کند. به گفته غول تجارت الکترونیک، توسعه دهندگان دیگر نمی‌توانند برنامه‌های جدید ارسال کنند. این از روز سه شنبه اجرایی شد. با این حال، آن دسته از توسعه دهندگانی که قبلاً یک برنامه دارند، می‌توانند به ارائه به‌روز رسانی و پشتیبانی تا تاریخ توقف در سال 2025 ادامه دهند.

مایکروسافت / اپ استور آمازون در ویندوز  11

کاربران می‌توانند تا 5 مارس 2025 به استفاده از برنامه‌های از پیش نصب شده برای سال آینده ادامه دهند. اما، دانلود و نصب برنامه های جدید امکان پذیر نیست. اپ استور آمازون و هر برنامه اندروید مرتبط در مایکروسافت استور نیز در ویندوز 11 قابل جستجو نخواهند بود. این حرکت غافلگیرکننده تنها سه سال پس از معرفی WSA توسط مایکروسافت انجام شد! در حالی که این شرکت هیچ دلیلی برای این تصمیم ذکر نکرده است، گزارش Ars Technica نشان می‌دهد که کاربران برنامه اندروید در ویندوز 11 بسیار کم هستند.

این گزارش اشاره می‌کند که این به این دلیل بود که مایکروسافت نتوانست با گوگل معامله کند و در عوض فروشگاه Appstore آمازون را وارد کرد، که در مقایسه با پلی‌استور تعداد کمی از برنامه‌ها را دارد. علاوه بر این، اکثر توسعه دهندگان برنامه‌های اصلی در حال حاضر یک رابط مبتنی بر وب یا یک برنامه ویندوز را به‌طور جداگانه ارائه می‌دهند. این دلایل می‌تواند باعث شود که برنامه‌های WSA و اندروید بومی هرگز محبوبیت پیدا نکنند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *