،

سامسونگ نسل جدید حافظه GDDR7 را برای گرافیک‌ها معرفی می‌کند

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
سامسونگ نسل جدید حافظه را برای گرافیک‌ها معرفی می‌کند

در میانه سال 2023 بود که شرکت سامسونگ آشکار کرد، توسعه تراشه حافظه GDDR7 را کامل کرده و بزودی دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

طبق گزارش تازه بدست آمده، در حال حاضر این شرکت بیش از هر زمان دیگری به عرضه تراشه‌های حافظه نسل جدید نزدیک بوده، زیرا شورای مهندسی لوله الکترون مشترک (JEDEC) مشخصات نهایی حافظه نسل بعدی را آشکار کرد.

میکروفن، سامسونگ و SK Hynix با تراشه‌های حافظه GDDR7 سعی دارند با هم به رقابت بپردازند.

JEDEC مشخصات رسمی تراشه حافظه GDDR7 را اخیرا فاش کرد. با سرعت انتقال داده تا 192 گیگابایت بر ثانیه روی هر دیوایس، عملکرد بیشتری هم خواهد داشت. سامسونگ تایید نمود تراشه حافظه 32 گیگابیتی GDDR7 برای عملکرد 1.6 برابری و قابلیت اطمینان بالاتر برای هوش مصنوعی، اجرا بازی‌های سنگین و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) ارائه می‌شود. سامسونگ و میکرون پیشتر نسل اول تراشه‌های GDDR7 را معرفی کرده که حداکثر 24 گیگابیت هستند.

شرکت کره‌ای اولین کمپانی جهان بود که توسعه حافظه GDDR7 SGRAM را کامل نمود. تراشه GDDR7 SGRAM سامسونگ به پهنای باند قابل توجه تا 1.5 ترابایت بر ثانیه رسیده که 40 درصد بیشتر از GDDR6 محسوب می‌شود. پیش از این نیز فاش شد، این تراشه‌ها به لطف روش سیگنال‌دهی PAM3 (مدولاسیون دامنه پالس)، یک استاندارد حافظه جدید که 50 درصد توان انتقال داده را در همان چرخه سیگنالینگ ممکن ساخته، دارای سرعت هر پین 32 گیگابیتی هستند.

پیش بینی شده دو شرکت AMD و Nvidia از این تراشه حافظه بسیار سریع در پردازنده‎های گرافیکی نسل جدید خود استفاده نمایند. طبق گزارش‌های بدست آمده، پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 5000 این شرکت دارای تراشه‌های حافظه GDDR7 برای عملکرد بالا و احتمالاً اواخر سال جاری ارائه می‌شوند. همچنین گفته شده که AMD از تراشه‌های GDDR7 در پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon RX 8000 با معماری RDNA 4 استفاده خواهد کرد.

باید منتظر ماند تا گرافیک‌های مجهز به این نوع تراشه حافظه چه عملکردی می‌توانند داشته باشند و آیا قادرند سرعت عمل بالا و موردانتظار را ارائه دهند. سامسونگ در تلاش بوده تا به این نتیجه موردنظر دست پیدا کند. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *