،

مک بوک ایر M3 جدید دارای حافظه SSD بسیار سریع‌تر

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
مک بوک ایر M3 جدید دارای حافظه SSD بسیار سریع‌تر

اپل در هفته گذشته از مک بوک ایر جدید با چیپ M3 رونمایی کرد. لپ تاپی که طراحی همیشگی را حفظ کرده و از سخت افزار قدرتمندی نیز برخوردار است. براساس تست‌های صورت گرفته، این نوت بوک در بخش حافظه اس اس دی نیز پیشرفت داشته و سرعت عمل بالاتری از خود نشان می‌دهد.

به گزارش کانال یوتیوب مکس تک، مک بوک ایر جدید در حافظه 256 گیگ، دارای دو چیپ 128 گیگ بوده تا سرعت را ارتقا ببخشد. این تغییر نسبت به مدل M2 با یک چیپ حافظه 256 گیگابایتی ارتقا قابل توجهی محسوب می‌شود.

افزایش عملکرد مک بوک ایر M3 با اس اس دی جدید

در حقیقت استفاده از تراشه‌های متعدد امکان پردازش موازی را فراهم کرده و سرعت خواندن و نوشتن نیز ارتقا پیدا می‌کند. باید بیان داشت که تست‌های Max Tech با ابزار تست سرعت دیسک Blackmagic تا 33 درصد سرعت نوشتن سریع‌تر و 82 درصد بهبود قابل‌توجه در سرعت خواندن مدل M3 مک بوک ایر را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد.  

چنین افزایش سرعتی به کاربر اجازه داده تا مالتی تسکینگ سریع و انتقال داده قابل توجهی را مشاهده کنید. پیش بینی شده که این تغییر مک بوک ایر مدل پایه 15 اینچی با چیپ M3 نیز تعمیم یافته و هنوز اپل تایید نکرد.

در سوی دیگر اپل به پیکربندی ذخیره‌سازی تک تراشه در مک بوک ایر پایه M2 سال گذشته با انتقاداتی رو به رو  شد، حتی اگر سرعت پایین‌تر همیشه در استفاده روزمره کارآمد نباشد.

با مک بوک ایر M3، به نظر رسیده این شرکت مشکل را حل و بدون توجه به ظرفیت ذخیره‌سازی انتخابی، عملکرد ذخیره‌سازی بالاترین سطح را رقم می‌زند. بنابراین اگر قصد دارید مک بوک ایر جدید را تهیه کنید، به اس اس دی سریع آن هم توجه پیدا کنید.

بنابراین دیگر نیازی نیست با خرید مدلی با اس اس دی 512 گیگابایتی تجربه سریعی پیدا کنید و مدل 256 گیگابایتی نیز نیاز را برآورده خواهد کرد. مک بوک ایر جدید با قیمتی بیش از 1500 دلار به فروش می‌رسد و نسخه M2 با قیمت 999 دلار قابل تهیه است.

به هر حال اپل درصدد بوده سبد محصول خود را با مدل‌های جدیدی همراه سازد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *