Search
Close this search box.

گلکسی بوک 4 اج سامسونگ بزودی برای رقابت با مک بوک اپل وارد می شود

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
گلکسی بوک 4 اج سامسونگ بزودی برای رقابت با مک بوک اپل وارد می شود

سامسونگ پیشتر چهار مدل از لپ تاپ‌های گلکسی بوک 4 را با نام گلکسی بوک 4 اولترا، 360، پرو 360 و پرو معرفی کرده است. حال به نظر رسیده یک عضو جدید به این سری افزوده خواهد شد که به عنوان گلکسی بوک 4 اج شناخته می‌شود.

این مدل به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت مجهز خواهد بود و یکی از اولین پردازنده‎های کوالکام که به هسته‌های قدرتمند سفارشی اوریون تجهیز است. در واقع گلکسی بوک 4 اج را باید رقیب جدی مک بوک اپل دانست.

این دستگاه پیشتر روی گیگ بنچ رویت شد که نشان می‌داد عملکرد بسیار عالی می‌تواند از خود نشان دهد. این چیپ نسبت به M1 و M2 بسیار قوی‌تر است، اما در مقایسه با M3 همچنان کاستی‌هایی دارد.

این پردازنده 12 هسته‌ای تحت معماری ARM توسعه یافته و فرکانس آن به 4.3 گیگاهرتز می‌رسد. در واقع پردازنده توسط اعضای سابق توسعه دهنده چیپ اپل ساخته شده و بنابراین عجیب نیست با یک چیپست قدرتمند رو به رو باشیم.

این مدل دارای قدرت عملکرد بالا و مصرف انرژی کم است. طبق اطلاعات بدست آمده، گلکسی بوک 4 اج به نمایشگر 14 اینچی مجهز است که در کنار 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه اس اس دی قرار می‌گیرد.

در حالی که جزئیات بیشتر در مورد پیکربندی ذخیره‌سازی و حافظه فاش نشده باقی مانده است، پیش بینی می‌شود که دستگاه ویژگی‌های پریمیومی یک لپ تاپ رده بالا را ارائه دهد.

این لپ تاپ جدید سامسونگ با قیمت 1800 یورویی چندان ارزان نیست و باید آن را هم قیمت مک بوک ایر M3 اپل محسوب کرد. بنابراین باید دید ارزش خرید آن هم سطح ایر M3 است یا خیر.

مشخص نیست چیپ جدید کوالکام در بحث عمرباتری حرف زیادی برای گفتن دارد یا خیر. این شرکت در تلاش بوده چیپ بهینه به شرکای خود ارائه دهد تا در محصولاتشان تعبیه کنند. اسنپدراگون ایکس الیت یک تحول در چیپ‌های کوالکام بوده که به لپ تاپ‌ها می‌رسد و بزودی برندهای دیگری هم این نوع چیپ را در لپ تاپ خود استفاده خواهند کرد و باید شاهد عرضه آنها باشیم.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *