اگرچه تا کنون سری گلکسی اس 24 تنها گوشی هایی است که به آخرین ویژگیهای گلکسی AI سامسونگ دسترسی دارد، هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) سالهاست که وجود دارد. و بهاحتمال زیاد تلفن گلکسی قدیمی شما، حتی یک میانرده، در تمام این مدت از قدرت ML (یادگیری ماشین) و هوش مصنوعی استفاده کرده است – نه Galaxy AI.
منظور ما از این چیست؟ خب، سامسونگ در واقع از هوش مصنوعی گلکسی بهعنوان «هوش مصنوعی» یاد نمیکند، بلکه به «هوش پیشرفته» اشاره میکند. این خودسرانه بهنظر میرسد، و وسوسه انگیز است که این را فقط یک ترفند بازاریابی نسبت به هر چیز دیگری بدانیم، اما ممکن است دلیل بزرگتری پشت طرح نامگذاری سامسونگ وجود داشته باشد.
ببینید، سامسونگ در حال حاضر بهشدت هوش مصنوعی را برای گوشیهای خود سالها پیش تبلیغ کرده است. این ویدیوی قدیمی گلکسی A52 و A72 را که «هوش مصنوعی صرفهجویی در مصرف انرژی» را در میان چیزهای دیگر به نمایش میگذارد، تماشا کنید.
ممکن است متوجه شوید که چرا ممکن است سامسونگ بخواهد بین هوش مصنوعی و گلکسی AI تمایز قائل شود. تفاوت اصلی این است که سیستمهای قدیمی هوش مصنوعی یا ML (یادگیری ماشین) منحصراً در پسزمینه کار میکردند تا کارها را براساس رفتار کاربر خودکار کنند.
چیزهایی مانند AI Power Saving، با نام Adaptive Power Saving، Bixby، و Modes & Routines که از ترفندهای AI/ML استفاده میکنند تا از الگوهای استفاده شما بیاموزند، داشته و دارید.
از سوی دیگر، Galaxy AI به الگوهای استفاده شما اهمیتی نمیدهد، بلکه تماماً در مورد استفاده از قدرت هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و مدلهای زبان بزرگ برای ارائه ویژگیهای جدیدی است که کاربران تلفنهای Galaxy میتوانند مستقیماً با آن تعامل داشته باشند: چیزهایی مانند Generative. برای برنامه گالری، تصاویر پس زمینه تولیدی، ترجمه زنده برای تماسهای تلفنی، دستیار چت و موارد دیگر ویرایش.
در مجموع، میتواند به این دلیل باشد که چرا سامسونگ نام تجاری «گلکسی» را قبل از «هوش مصنوعی» نگه داشته است و چرا از واژه «هوش پیشرفته» استفاده میکند و در عین حال از نامیدن آن «هوش پیشرفته گلکسی» اجتناب میکند. شاید به این دلیل نیست که هوش مصنوعی شهرت متزلزلی دارد، بلکه به این دلیل است که به مشتریان بگوید این هوش مصنوعی جدید Galaxy با سیستمهای هوش مصنوعی اصلی تفاوت زیادی دارد. سامسونگ قبلاً هوش مصنوعی را برای گوشیهای قدیمیتر تبلیغ میکرد، و زمانی که زمان عرضه گلکسی S24 فرا رسید، احتمالاً نمیخواست چیز کلیشهای را نشان دهد در حالی که واقعاً چیز جدیدی برای نشان دادن دارد.
بنابراین، آیا همه چیز در نهایت فقط بازاریابی است؟ تقریباً همیشه همینطور است، اما حداقل اینبار، بهنظر میرسد استراتژی سامسونگ از نقطه نظر عملی کمی منطقیتر است. این فقط همه فلش و بدون ماده نیست. Galaxy AI از نظر فنی جدید است و برای سامسونگ منطقی است که بخواهد به کاربران اطلاع دهد که شبیه هیچ سیستم هوش مصنوعی دیگری نیست.