،

پردازنده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 معرفی شد

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
پردازنده اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 معرفی شد

در روزهای اخیر کوالکام پردازنده اسنپدراگون 8 اس نسل 3 را به عنوان مدل ضعیف شده اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی کرد. حال به تازگی این شرکت سن دیگویی تصمیم گرفت محصولی میان رده با نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 را معرفی کند که جانشین اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 است.

Snapdragon 7+ Gen 3 اینجاست

این مدل در نسل جدید طیف بزرگی از پیشرفت‌ها را بدست آورد و در زمینه هوش مصنوعی نیز بسیار شگفت انگیز است. این چیپ مبتنی بر فرآیند 4 نانومتری TSMC  توسعه یافته که مشابه نسل پیشین است. این همان معماری بوده که در اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز مورد استفاده قرار گرفت.

فرکانس حداکثری چیپ 2.8 گیگاهرتز بوده و نسبت به نسل قبل 15 درصد عملکرد پردازنده بهتر و 45 درصد عملکرد گرافیکی بیشتر دارد و همچنین 15 درصد در مصرف انرژی بهبودیافته است.

این چیپ به مودم یکپارچه X63 5G و سیستم اتصال موبایل FastConnect 7800 مجهز شده که حداکثر سرعت دانلود 4.2 گیگابیت برثانیه را رقم می‌زند. همچنین دارای قابلیت وای فای 7 بوده که جدیدترین نوع استاندارد وای فای است.

یکی از موارد مهم اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 پشتیبانی از طیف گسترده‌ای مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) مانند Baichuan-7B، Llama 2، Gemini Nano و غیره است. این بدان معنا بوده که تلفن‌های مجهز به چیپست باید دستیارهای مجازی را در کنار ویژگی‌های بیشتر به همراه داشته باشند. همچنین ترجمه زنده و سریع هم میسر است.

چیپست مورد اشاره با داشتن یک ISP شناختی سه گانه 18 بیتی توانایی پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسلی را دارد. همچنین دارای ویژگی مانند Snapdragon Low Light Vision بوده که تجربه عکاسی خوبی را رقم می‌زند.

در سایر موارد باید به فناوری صوتی Spatial Audio با ردیابی سر، فناوری Snapdragon Sound به همراه aptX Lossless، LE audio و … پرداخت. Snapdragon 7+ Gen 3 به پشتیبانی از وضوح صفحه نمایش تا QHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پرداخته و همچنین قابلیت پشتیبانی  تا 24 گیگابایت رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 را دارد.

اولین گوشی هوشمند مجهز به این چیپ تلفن هوشمند وان پلاس Ace 3V است که بزودی از راه خواهد رسید.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *