،

 گوگل مشخص کرده چرا گوشی های خود را 7 سال آپدیت می کند

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
 گوگل مشخص کرده چرا گوشی های خود را 7 سال آپدیت می کند

شرکت گوگل هنگامی که سری پیکسل 8 را معرفی کرد، یک وعده هیجان انگیز هم در کنار آن داده است. این وعده ارائه 7 سال آپدیت نرم افزاری برای این سری بوده است. این یعنی امنیت طولانی‌تر، ویژگی‌های جدید و داشتن گوشی بروز است.

بسیاری این پرسش برای آنها به وجود آمده که چگونه چنین چیزی میسر می‌شود. پیشتر در یک پادکستی معاون نرم‌افزار دستگاه‌ها و خدمات گوگل این تعهد پیشگامانه را شرح داده است. Seang Chau، معاون نرم‌افزار دستگاه‌ها و خدمات گوگل، بر همکاری بسیار مورد نیاز برای این استراتژی تاکید کرد. شرکایی چون تامین کنندگان تراشه، تیم اندروید و حتی اپراتورها باید در مراحل اولیه جهت آزمایش مداوم و به‌روزرسانی‌های بی نقص همکاری کنند.

استفاده گوشی گوگل از چیپ Tensor نیز در بین نسل‌ها فرآینده را ساده کرده، زیرا به‌روزرسانی‌ها عمدتاً برای چنین سخت‌افزار بهینه شده هستند. گذشته از آن، تغییر به برنامه‌های بتا در تمام سال و انتشار پلتفرم فصلی (QPRs) نیز نقش مهمی در این زمینه دارد. گوگل اکنون بازخورد گسترده‌ای درباره به‌روزرسانی‌ها قبل از اینکه به بیشتر کاربران برسد، بدست می‌آورد. این بدان معنی بوده که آنها قادرند ویژگی‌هایی را که برای نسخه‌های اصلی اندروید تدارک دیده شدند به آپدیت‌های متداول و کوچک منتقل شوند.

گوگل به سادگی اعلام نکرد 7 سال آپدیت نرم افزاری ارائه می‌دهد، بلکه با بررسی و تجزیه تحلیل به این نتیجه رسید. بنابراین دارندگان گوشی‌های سری پیکسل 8 از جمله پیکسل 8 و 8 پرو، می‌توانند سالیان دراز این گوشی‌ها را به کار گیرند بدون اینکه نگرانی از دریافت آپدیت داشته باشند. کسب 7 سال بروزرسانی یعنی پشتیبانی تا سال 2030 که خود یک عدد هیجان انگیز و جالب است.

اگرچه بیشتر افراد چرخه داشتن گوشی کوتاهی دارند، اما این امر موجب می‌شود تا افراد مدت زمان بیشتری را به نگهداری از گوشی خود ادامه دهند. هرچند باید بیان داشت که گوگل همیشه سعی داشته در اسرع وقت آپدیت نرم افزاری را به مخاطب خود ارائه دهد، بدون اینکه تاخیری به وجود بیاید. به هر حال باید دید آیا بازخورد از چنین پلنی قابل توجه است یا خیر.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *