،

این گوشی‌های شیائومی آخرین سال دریافت آپدیت‌ آنها است

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
این گوشی‌های شیائومی آخرین سال دریافت آپدیت‌ آنها است

شیائومی به طور کلی آپدیت سه ساله برای محصولاتش در نظر می‌گیرد. بنابراین دستگاه‌ها تا سه سال آپدیت مختلف اندرویدی را تجربه خواهند کرد. این موجب خواهد شد تا مجموعه گوشی‌های شیائومی سال 2024 آخرین سالی است که بروزرسانی دریافت می‌کنند.

شیائومی همیشه در این زمینه شفاف عمل کرده و هیچ ارفاقی در نظر نمی‌گیرد. برای مثال اگر گوشی آخرین سال دریافت آپدیت آن باشد، دیگر سال بعد بروزرسان دیگری برای تلفن هوشمند موردنظر منتشر نخواهد کرد.

اگر به مرکز امنیتی شیائومی، پورتال امنیت و شفافیت شیائومی شوید، شاهد خواهید بود که چگونه بسیاری از تلفن‌های هوشمند این برند آخرین به‌روزرسانی را در سال جاری دریافت خواهند کرد، در واقع، بسیاری از این موارد آخرین آپدیت امنیتی را در ماه آوریل دریافت خواهند کرد.  

باید مثالی زد. برای مثال گوشی Redmi Note 10 Pro از زمانی که آخرین آپدیت امنیتی آن در ماه مارس منتشر شد، امسال دیگر پشتیبانی نخواهد شد و آپدیتی دریافت نمی‌کند. اندروید 13 آخرین بروزرسانی  بود که شیائومی شامل حال آن کرد.

این یعنی ردمی نوت 10 پرو اندروید 14 را ملاقات نخواهد کرد و در خانه اندروید 13 باقی ماند. همین داستان برای گوشی‌های Xiaomi Mi 11 Lite 5G، Redmi Note 10T 5G، Redmi Note 10S، Redmi Note 10 5G، Redmi 10، Redmi 10 2022، POCO M3 Pro 5G و POCO M5s نیز صدق می‌کند.

تمامی‌ گوشی‌های فوق طبق اعلام شیائومی به پایان عمر رسیدند و دیگر قرار نیست بروزرسان HyperOS یا MIUI را بدست آورند.

اگر هر یک از این گوشی‌های هوشمند فوق را دارید، بهتر است یا گوشی جدیدی تهیه کنید یا اینکه به داشتن همان مدل بسنده نمایید. در ادامه لیست را به صورت جدا مطرح می‌کنیم:

  • Redmi Note 10T 5G
  • Xiaomi Mi 11 Lite 5G
  • Redmi Note 10S
  • Redmi Note 10 5G
  • Redmi 10
  • Redmi 10 2022
  • POCO M3 Pro 5G
  • POCO M5s

شرکت شیائومی هر سال دسته‌ای از گوشی‌های هوشمند خود را به پایان راه می‌رساند. گوشی‌هایی که سه سال از عمر آنها گذشته و دیگر قرار نیست آپدیتی بدست آورند. گوشی‌هایی که سال 2024 عرضه می‌شوند تا سال 2027 توسط شیائومی قابل پشتیبانی هستند و پس از آن دیگر هیچ بروزرسانی چه اصلی و چه امنیتی کسب نخواهند کرد.

این شرکت همیشه سعی داشته سبد محصول خود را با مدل‌های مختلفی همراه سازد تا بتواند نیاز مخاطب را جلب کند.

در اخباری مرتبط شیائومی تصمیم دارد بزودی گوشی ردمی 13 را طبق اخبار بدست آمده معرفی کند. گوشی میان رده اقتصادی که دارای طراحی بهبودیافته و مشخصات کلیدی بهتر از نسل قبل است. همچنین گوشی قاتل پرچمدار ردمی توربو 3 هم بزودی از راه می‌رسد. این مدل قرار است به چیپ قدرتمند اسنپدراگون 8 اس نسل 3 مجهز شود. چیپ جدیدی که کوالکام به تازگی از آن پرده برداشت و به عنوان پردازنده شبه پرچمدار معرفی شد.

باید بیان کرد که اسنپدراگون 8 اس نسل 3 یک مدل ضعیف‌ شده از اسنپدراگون 8 نسل 3 محسوب می‌شود اما توانایی بسیار بالایی در عملکرد دارد و یک هیولا می‌توان آن را تلقی کرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *