،

4000 اپ غیراندرویدی برای HarmonyOS توسعه داده شد

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
4000 اپ غیراندرویدی برای  HarmonyOS توسعه داده شد

شرکت هوآوی پس از تحریم‌های اعمال شده بر علیه آن، از شراکت با کمپانی‌های بزرگی چون گوگل منع شد و این امر هوآوی را بر آن داشت تا به سراغ سیستم عاملی به جز اندروید برود. نتیجه آن توسعه سیستم عاملی به نام HarmonyOS شد. یک پلتفرم اختصاصی برای محصولات هوآوی تا آن را از وابستگی به شرکت‌های امریکایی دور سازد.

به تازگی این شرکت چینی اعلام کرد در حال حاضر بیش از 4000 اپ غیراندرویدی برای HarmonyOS توسعه داده شده و وجود دارد. سایت هوآوی سنترال گزارش داد که اکنون 4000 اپ غیراندرویدی برای هارمونی او اس توسعه داده شد.

در اخباری مرتبط هوآوی تصمیم دارد سیستم عامل HarmonyOS NEXT را بزودی ارائه کند. این نسخه در واقع برای چینی‌ها تدارک دیده شده و از پشتیبانی اپ‌های اندرویدی برخوردار نیست.

در ماه گذشته بود که هوآوی خبر از فعالیت 200 توسعه دهنده روی اپ‌های غیراندرویدی برای هارمونی او اس را داد. حال رشد 20 برابری برنامه‌های این سیستم عامل طی چهار ماه خبر از رشدی خیره کننده می‌دهد.

هنگامی که هوآوی بهینه‌سازی کاملی روی سیستم عامل خود انجام دهد، موجب خواهد شد تا توسعه دهندگان به سادگی برنامه‌های ویژه این سیستم عامل هوآوی را توسعه دهند. در سوی دیگر تجربه کاربری روان و کم‌نقصی هم توسط کاربران گوشی‌ها و دستگاه‌های این شرکت احساس خواهد شد.

در حال حاضر اپ‌های مختلفی برای هارمونی او اس تدارک دیده شده که سبک‌های مختلفی چون مالی، سرگرمی، ورزشی و برخی دیگر را پوشش می‌دهد. بنابراین کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود اپ موردنظر را تهیه کنند.

هوآوی با تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده، با چالش‌های بسیاری در اوایل رو به رو شد و اکنون با تلاش بسیار سعی کرده استقلال کاملی پیدا کند و به تهیه قطعات محصولات خود از طریق شرکت‌های چینی بپردازد.

تا پیش از اینکه تحریم‌های سنگین برعلیه هوآوی اعمال شود، این شرکت در بازار جهانی حضور چشمگیر و موفقی داشت اما بعد آن افت داشته و نتوانست به محوبیت و موفقیت بزرگ دست یابد.

سیستم عامل HarmonyOS NEXT در مرحله آزمایشی توسعه دهندگان قرار دارد و انتظار داریم طی رویداد HDC 2024 امسال رسما معرفی شود و مدتی بعد دردسترس گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های هوآوی قرار گیرد.

این برند همیشه سعی داشته بهترین نوآوری و قابلیت‌ها را در محصولات خود اعمال کند تا تجربه کاربری را به شدت بهینه سازد. در اخبار مرتبط این شرکت بزودی سری گوشی‌های P70 خود را در سه مدل استاندارد، پرو و آرت معرفی خواهد کرد.

در حالی که دو مدل پرو و استاندارد دارای چیپ سری میت 60 هستند، مدل آرت با پردازنده نسل جدید کرین هوآوی همراه خواهد بود. این شرکت هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های سری P خود را معرفی و عرضه می‌کند تا بتواند نیاز مخاطب را برآورده سازد.

سری P70 جانشین سری P60 سال 2023 خواهد بود که در نوع خود مدل‌های پرچمدار جذاب و محبوبی بودند. اطلاعات بیشتر در دست نیست و باید منتظر ماند تا در هفته‌های آینده رونمایی کاملی از این سری پرچمدار صورت گیرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *