، ،

اندروید 15 با ویژگی جدیدی به نام «فضای خصوصی» عرضه می‌شود! معنای آن چیست؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
فضای خصوصی در اندروید 15 برای ذخیره فایل‌ها و برنامه های مخفی

مانند Secure Folder سامسونگ، ویژگی Private Space یا «فضای خصوصی» اندروید 15 یک بخش رمزگذاری شده در دستگاه برای فایل‌ها و برنامه‌های خصوصی ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند این بخش را در گوشی‌های هوشمند خود قفل و مخفی کنند.

گوگل قرار است قابلیت جدیدی را برای حفظ حریم خصوصی بهتر کاربران در سیستم عامل اندروید معرفی کند. به‌روزرسانی آینده اندروید 15 چیزی به نام «فضای خصوصی» را معرفی می‌کند، ویژگی‌ای که یک ناحیه رمزگذاری‌شده در دستگاه‌ها برای ذخیره امن فایل‌ها و برنامه‌ها، شبیه به پوشه امن سامسونگ، فراهم می‌کند. این ویژگی هنوز در حال آزمایش است و توسط Android Authority مشاهده شده است.

ویژگی «فضای خصوصی» برای اولین‌بار در مراحل اولیه در دسامبر سال گذشته مشاهده شد، اما با به‌روز رسانی‌های بعدی، طراحی و تجربه کاربری کنترل‌ها تغییر یافته است. در حالی که روی Pixel 8 Pro دارای نسخه بتای قدیمی‌تر اندروید کاملاً عملیاتی است، اما Private Space هنوز در آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده Android 15 ادغام نشده است.

گوگل قرار است مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای سیستم عامل اندروید در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O در 14 مِی اعلام کند. ویژگی Private Space می‌تواند به یکی از به‌روز رسانی‌های بزرگ اندروید 15 تبدیل شود.

در اینجا برخی از مزایای «فضای خصوصی» آورده شده است:

فضای ذخیره‌سازی ایمن: مانند پوشه امن سامسونگ، Private Space بخش رمزگذاری‌شده‌ای را برای فایل‌ها و برنامه‌های خصوصی در دستگاه ارائه می‌دهد.

احراز هویت کاربر: راه‌اندازی به احراز هویت کاربر نیاز دارد و اطمینان حاصل می‌کند که فقط کاربر اصلی دستگاه می‌تواند به Private Space دسترسی داشته باشد.

حساب Google مستقل: کاربران می‌توانند یک حساب Google جداگانه را برای دانلود برنامه‌ها به فضای خصوصی پیوند دهند و اطلاعات شخصی را بیشتر جدا کنند.

قفل صفحه سفارشی: کاربران می‌توانند یک قفل صفحه منحصر به‌فرد را برای فضای خصوصی، جدا از قفل اصلی دستگاه تنظیم کنند.

نصب برنامه‌های متمرکز بر حریم خصوصی: برنامه‌های ضروری مانند Google Camera و Chrome از قبل بارگذاری شده‌اند، با گزینه‌ای برای افزودن برنامه‌های بیشتر مستقیماً از طریق فروشگاه Play در فضای خصوصی.

اعلان‌های محتاطانه: اعلان‌های برنامه‌های موجود در Private Space در صفحه قفل به حداقل می‌رسد تا از افشای اطلاعات حساس جلوگیری شود.

حالت نامرئی: گزینه‌ای برای مخفی کردن Private Space از لیست برنامه‌ها در صورت قفل شدن و افزایش حریم خصوصی.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *