،

اپل واچ سری 10 هیجان‌انگیزتر خواهد شد

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
اپل واچ سری 10 هیجان‌انگیزتر خواهد شد

شرکت اپل در سال 2024 تصمیم دارد نسل جدید ساعت هوشمند خود را با نام اپل واچ سری 10 معرفی کند. تاکنون شایعات مختلفی درباره این گجت پوشیدنی منتشر شد اما چندان قابل توجه نبود. اکنون منابع زنجیره تامین اپل فاش کردند که ساعت هوشمند اپل واچ سری 10 با فناوری نمایشگر جدید، عمرباتری بهبودیافته و بهتری خواهد داشت.

رسانه کره‌ای Elec گزارش داد که اپل واچ سری 10 به نمایشگر OLED مجهز است که شامل فناوری ترانزیستور لایه نازک اکسید پلی کریستالی یا همان LTPO می‌شود و از فناوری دمای پایین یا همان TFT بهره می‌برد. اپل در حال حاضر برای اپل واچ از نمایشگر LTPO اولد استفاده می‌کند اما چندان وسیع نیست.

این یعنی اپل واچ سری 10 به صورت گسترده فناوری LTPO با پنل OLED را دربرمی‌گیرد. بنابراین طرفداران بیشتری می‌توانند چنین ساعت هوشمند بهینه‌ای را خریداری کنند. باید بیان داشت که تغییر از LTPS به اکسید در ترانزیستورهای درایور یعنی آن که ترانزیستورهای متصل به پیکسل صفحه نمایش از اکسید هستند.

گذشته از آن OLEDهای دارای LTPO شامل اکسیدهایی برای به حداقل رساندن جریان نشتی می‌شوند و این روش جدید نشان دهنده استفاده گسترده از اکسیدها در نمایشگر ساعت هوشمند نسل بعدی خواهد بود. تولیدکنندگان فعال در فناوری اکسید قطعا از این تغییر نفع بسیاری کسب خواهند کرد.  چنین فناوری کمک خواهد کرد تا اپل واچ عمر باتری بیشتری ارائه دهد، موضوع نگران کننده که در نسل فعلی اپل واچ شاهد آن نیستیم و شکایت طرفداران را به دنبال داشت.

گذشته از موارد ذکر شده، انتظار داریم اپل واچ سری 10 با قابلیت‌های بیشتر هم همراه شود. بنابراین نباید تنها انتظار تغییر در نمایشگر این ساعت هوشمند بهبودیافته و نسل جدید را داشت. اپل هر سال نسل جدیدی از ساعت هوشمند خود را معرفی و عرضه می‌کند. سال 2023 شاهد رونمایی ساعت اپل واچ سری 9 در کنار اپل واچ اولترا 2 بودیم. هر دو ساعت نسبت به نسل قبل خود ارتقا چشمگیری پیدا نکردند اما گویی امسال شاهد اپل واچ سری 10 با فناوری‌های بهتر هستیم.

البته بعید است اپل واچ اولترا 3 رونمایی شود، باتوجه به گزارش‌های قبلی اپل تصمیمی برای رونمایی از نسل جدید واچ اولترا ندارد. در مقابل سال 2025 چنین مدلی با ارتقا بهتر از راه خواهد رسید.

پیشتر گزارش شده بود که سری 10 اپل واچ شامل تحولاتی در طراحی هم خواهد شد. به هر حال شایعات بسیار است و نباید به شایعات بی‌اساس اشاره کرد. اپل درصدد بوده گجت پوشیدنی کاربردی را در اختیار مخاطب قرار دهد. بنابراین باید منتظر بود تا مشخص شود برنامه این کمپانی کوپرتینویی برای رونمایی از محصول جدید چیست.

احتمالا بیشتر جزئیات فاش شده به حقیقت تبدیل شود. همانطور که همیشه اپل سعی کرده دم از حقیقت زده و به شایعه بی اساس اکتفا نکند. ساعت‌های اپل از سال 2015 راهی بازار شدند و با ویژگی‌های خاص خود بسیار موردتوجه قرار گرفتند.

بنابراین هر سال شاهد معرفی مدل جدیدتر با ویژگی‌های بهتر و کاربردی هستیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی باید منتظر ماند تا حقیقت روشن شود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *