،

کوالکام بزودی پردازنده‌های میان رده جدید معرفی خواهد کرد

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
کوالکام بزودی پردازنده‌های میان رده جدید معرفی خواهد کرد

به جرات می‌توان کوالکام را از برندهای موفق تولیدکننده چیپ موبایل به حساب آورد. البته محصولات این شرکت تنها شامل چیپ موبایل نشده و در زمینه تولید پردازنده لپ‌تاپ هم نقش دارد.

به گزارش سایت Android Headlines، کوالکام سه پردازنده جدید در دست توسعه دارد. این چیپ‌ها دارای شماره مدل SM4635, SM6650و SM7635هستند. این شماره مدل‌ها نشان می‌دهد که محصولات جدید کوالکام به ترتیب از سری اسنپدراگون 4، 6 و 7 است.

گفته شده ردمی نوت 14 پرو اولین تلفن هوشمند است که با پردازنده SM7635 عرضه می‌شود. یعنی چیپی که از سری اسنپدراگون 7 است. اسم رمز پردازنده SM4635 به عنوان Pitti شناخته شده و دو مدل SM6650 و SM7635 با اسم رمز volcano شناخته می‌شوند.

پیشتر در ماه فوریه بود که افشاگر صنعت Roland Quandt فاش کرد پردازنده SM4635 همان اسنپدراگون 4 نسل 3 است. در آن ماه این چیپ به عنوان پروژه Kalpeni شناخته می‌شد و اکنون اسم رمز جدیدی پیدا کرد. این پردازنده در گوشی با حافظه رم 6 گیگابایتی LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 3.1 با ظرفیت 256 گیگ تست شد. دو پردازنده قبلی اسنپدراگون 4 نسل 1 و نسل 2 به ترتیب شماره مدل SM4375 و SM4450 داشتند.

درباره دو شماره مدل SM6650 و SM7635 باید بیان کرد که این دو رده‌ بالاتر هستند و میان‌ رده‌های قدرتمند کوالکام محسوب می‌شوند. گفته شد که پردازنده اسنپدراگون 6نسل 1 با شماره مدل SM6450 و اسنپدراگون 7 اس نسل 2 با شماره مدل SM7435 معرفی شد.

سایت Android Headlines پیش بینی کرده که پردازنده شایعه شده SM7635 نسبت به اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 اخیر عملکرد بهتری ندارد. بنابراین باید آن را کمی ضعیف‌تر یا هم رده این چیپ تازه نفس کوالکام دانست.

پیش بینی شده ردمی نوت 14 پرو شیائومی اولین گوشی باشد که از پردازنده جدید اسنپدراگون 7 برخوردار است. نام دقیق دو پردازنده دیگر فاش نشده و دقیقا نمی‌دانیم کوالکام روی چگونه پردازنده‌ای مشغول کار است، بنابراین باید به انتظار ادامه داد تا مشخص شود برنامه چیست.

کوالکام هر سال نسل جدیدی از چیپ‌های موبایل خود را معرفی کرده که تحت لیتوگرافی جدید ساخته شده و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارند. اخیرا نیز دو پردازنده تازه نفس اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 و اسنپدراگون 8 اس نسل 3 معرفی شدند.

هر دو چیپ عملکرد بالایی در کلاس خود دارند و کوالکام آنها را به شرکت‌های مختلفی ارائه می‌دهد تا در گوشی‌‌های میان رده و قاتل پرچمدار خود تعبیه کنند. اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8اس نسل 3، گوشی سیوی 4 پرو بود که پیشتر معرفی و در بازار چین عرضه شد.

اکنون هم ردمی توربو 3 جدید با آن همراه شده و قرار است در بازار جهانی با نام پوکو F6 عرضه شود. پیش بینی شده بزودی اخبار بیشتری درباره این سه مدل پردازنده میان رده کوالکام منتشر شود.

برند مورد اشاره همیشه سعی دارد محصولاتی باکیفیت ارائه کرده که می‌تواند نظر تولیدکنندگان گوشی هوشمند را جلب کرده و مخاطب‌پسند باشد. به هر حال باید منتظر بود تا اطلاعات دقیق و غیرشایعه‌ای دردسترس قرار گیرد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *