،

انتشار تصویر رندر از گوشی سونی اکسپریا وان VI

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
انتشار تصویر رندر از گوشی سونی اکسپریا وان VI

سونی هر سال با معرفی نسل جدید گوشی پرچمدار خود سعی کرده از رقبا پیشی گیرد، اما طراحی کلیشه‌ای هر ساله آن موجب شد تا از فروش محصولات آن کاسته شود و به نوعی ضرردهی بسیاری از بخش موبایل خود کسب کند. این ضرردهی تا سطحی پیش رفت که پیشتر شایعه شد این شرکت قصد دارد از برخی بازارها خارج شود.

در حالی که شایعات تکذیب شدند، سونی هم به فعالیت خود در این حوزه ادامه خواهد داد و به تازگی جدیدترین رندر از گوشی پرچمدار آینده این برند یعنی اکسپریا وان VI منتشر شد. تصویر تازه منتشر شده توسط Onleaks توییتر یا همان استیو همرستوفر منتشر شد که سابقه درخشانی در رندر و اطلاعات گوشی‌های نسل جدید دارد.

گوشی مورد اشاره جانشین اکسپریا وان V محسوب شده و انتظار داریم بزودی سونی آن را معرفی کند زیرا خیلی وقت است که شایعات و گزارش‌هایی از این مدل بدست می‌آوریم. در حالی که پیش بینی می‌شد طی رویداد MWC 2024، سونی محصول موردنظر را معرفی کند، اما اکنون که در ماه آوریل هستیم، خبری از رونمایی نشد و این شرکت هم هیچ تیزری منتشر نکرد تا نشان دهد گوشی جدیدی معرفی می‌کند.

طبق تصویر رندر تازه انتشاریافته، گوشی طراحی مشابهی با نسل قبل دارد که شامل یک قاب تخت با کلید تنظیم صدا و پاور در قسمت کناری راست می‌شود. البته حسگر اثرانگشت به جای زیر نمایشگر، در قسمت جانبی تعبیه شد.

در پایین قسمت راست کلید شاتر تعبیه شده که برای عکاسی به کار گرفته می‌شود. چنین کلیدی را در گوشی‌های سونی بارها مشاهده کردیم. سونی اکسپریا وان VI از دوربین برجسته‌ای برخوردار است که به شکل بیضی درآمد.

همچنین سه حسگر ZEISS هم که یکی از آنها دارای فناوری پریسکوپی است، در عقب قرار گرفت. محصول جدید سونی دارای پورت USB-C بوده و یک شیار سیم کارت در پایین آن قرار گرفته و جک 3.5 میلیمتری هدفون هم وجود دارد.

گوشی‌های سونی در بحث جک 3.5 میلیمتری هدفون سابقه درخشانی داشته و همیشه دارای این جک هستند. این روزها گوشی‌های اندرویدی حاشیه کمی داشته و با حفره دوربین وسط نمایشگر همراهی می‌کنند. اما سونی همیشه سبک خود را پیش گرفته و حاشیه زیاد بدون هیچ ناچ یا حفره‌ ارائه می‌کند.

این گوشی دارای سایز 6.5 اینچی بوده و ابعاد 161 در 74 در 8.4 میلیمتر است و وزن آن مشخص نیست. این در حالی بوده که نسبت به نسل قبل کمی کوچک‌تر، عرض بیشتر و ضخامت بالاتری دارد. طبق گزارش جدید، محصول آینده سونی نسبت تصویر 21:9 نداشته و دارای نسبت تصویر 19.5:9 است.

متاسفانه از این رندر اطلاعات یا جزئیات بیشتری قابل کسب نیست. پیش از این در گزارش‌ها آورده شد که سونی قصد دارد وضوح 2K را به جای 4K در گوشی خود تعبیه کند. همچنین دارای لنز 48 مگاپیکسلی پریسکوپی از نوع Exmor T خواهد بود.

به هر حال جزئیات کافی نیست و تنها مورد تایید شده وجود پردازنده نسل جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 است. انتظار داریم بزودی شاهد معرفی این گوشی پرچمدار جدید باشیم تا حقیقت آشکار شود.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *