اپل که پیش از این سازنده شماره یک گوشیهای هوشمند در جهان بود، با سهم بازار 17.3 درصدی به رتبه دوم سقوط کرد. در سه ماهه اول 2024، اپل 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخت که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
کاهش فروش گوشیهای هوشمند اپل را میتوان به رقابت شدید تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند اندرویدی نسبت داد. شیائومی با سهم بازار 14.1 درصدی، جایگاه سوم بازار را در سه ماهه اول بهدست آورد.
ویدیو: شیائومی 14 ، رکورد فروش 1.44 میلیون موبایل در 10 روز
اگرچه اپل در بازار گوشیهای هوشمند با چالشهایی مواجه بود، اما فروش جهانی گوشیهای هوشمند بهطور کلی رشد را تجربه کرد. در ماههای ژانویه تا مارس، محمولهها 7.8 درصد افزایش یافت و در مجموع به 289.4 میلیون دستگاه رسید.
در پایان، فروش گوشیهای هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 با کاهش مواجه شد و به سامسونگ اجازه داد تا جایگاه برتر بازار را به خود اختصاص دهد. افزایش رقابت از سوی سازندگان اندروید نقش مهمی در عقبنشینی اپل ایفا کرد و بر ماهیت پویای صنعت گوشیهای هوشمند تأکید کرد.
صنعت گوشیهای هوشمند بسیار رقابتی است و دائما در حال تحول است. در سه ماهه اول سال 2024، گوشی اپل کاهش فروش گوشیهای هوشمند را تجربه کرد و به سامسونگ اجازه داد تا جایگاه برتر را در بازار کسب کند. این کاهش را میتوان به رقابت شدید تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند اندرویدی نسبت داد.
سامسونگ با ارسال بیش از 60 میلیون گوشی در بازه زمانی ژانویه تا مارس، پیشتاز خود را در بازار مستحکم کرد. این تا حد زیادی بهدلیل عرضه موفقیتآمیز جدیدترین سری گوشیهای هوشمند پرچمدار آن، سری گلکسی S24 بود. سامسونگ با سهم بازار 20.8 درصدی از نظر فروش از اپل پیشی گرفت.
اپل که پیش از این سازنده شماره یک گوشیهای هوشمند در جهان بود، با سهم بازار 17.3 درصدی به رتبه دوم سقوط کرد. در سه ماهه اول 2024، اپل 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخت که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
از آنجایی که بازار اندروید به ارائه طیف گستردهای از گزینهها برای مصرفکنندگان ادامه میدهد، اپل برای حفظ سهم خود در بازار با چالشهای فزایندهای مواجه است.
علیرغم کاهش فروش گوشی اپل، مجموع فروش جهانی گوشیهای هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 رشد داشته است. محمولهها نسبت به سال قبل 7.8 درصد افزایش یافته و در مجموع به 289.4 میلیون دستگاه رسیده است. این نشان میدهد که صنعت گوشیهای هوشمند به طور کلی هنوز در حال رشد و تکامل است.
برای شرکتهای صنعت گوشیهای هوشمند رقابتی ماندن و سازگاری با روندهای بازار که بهسرعت در حال تغییر است، مهم است. نوآوری، ویژگیها و قیمتگذاری رقابتی همچنان نقش مهمی در جلب تقاضای مصرفکننده خواهد داشت. ماهیت پویای صنعت گوشیهای هوشمند مستلزم سازگاری مداوم و تصمیمگیری استراتژیک برای شرکتها برای پیشروی در بازار است.