،

دلیل کاهش فروش آیفون اپل و از دست دادن جایگاه اول چیست؟

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
دلیل کاهش فروش گوشی‌های آیفون

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار IDC، فروش گوشی‌های هوشمند آیفون اپل در سه ماهه گذشته 10 درصد کاهش یافت و فروش در چین به‌شدت کاهش یافت. این شرکت به‌دلیل ملی‌گرایی، اقتصاد سخت و افزایش رقابت در چین با چالش‌هایی روبرو بوده است. علیرغم این اُفت، اپل به‌دلیل انعطاف‌پذیری خود در چهار سال گذشته، غلبه بر مشکلات زنجیره تامین و چالش‌های کلان اقتصادی شناخته شده است.

پس از اینکه اپل در سال گذشته برای مدت کوتاهی مقام اول را در اختیار داشت، سامسونگ جایگاه خود را به‌عنوان تولید کننده پیشرو گوشی‌های هوشمند باز پس گرفت. IDC انتظار دارد اندروید امسال با دو برابر نرخ iOS رشد کند و سامسونگ تقریباً 20.8 درصد از سهم بازار را در سه ماهه اول سال 2024 در اختیار داشته باشد. سازنده چینی شیائومی 14.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

در حالی که انتظار می‌رود اپل و سامسونگ تسلط خود را در بازار حفظ کنند، احیای مجدد هواوی و دیگر شرکت‌های چینی مانند شیائومی و OPPO/OnePlus احتمالا ادامه خواهد داشت. مصرف کنندگان چینی به‌طور فزاینده‌ای به برندهای داخلی روی می‌آورند که بر سهم بازار اپل در چین تأثیر می‌گذارد.

مطالب مرتبط: برگ برنده بزرگ HarmonyOS هواوی در رقابت با iOS چیست؟

با وجود رقابت و چالش‌ها، آیفون اپل پیامی قوی در مورد هوش مصنوعی که تمرکز اصلی بسیاری از شرکت‌های فناوری است، بیان نکرده است. از سوی دیگر، سامسونگ پیشرفت‌های هوش مصنوعی را در خط پرچم‌دار اخیر خود، گلکسی اس 24، گنجانده است. از آنجایی که بازار گوشی‌های هوشمند نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، سامسونگ در موقعیت خوبی قرار دارد تا با تمرکز بر هوش مصنوعی به رشد خود ادامه دهد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *