،

پیکسل 9 پرو فولد نام گوشی تاشو بعدی گوگل است

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
پیکسل 9 پرو فولد نام گوشی تاشو بعدی گوگل است

شرکت گوگل سال 2023 با معرفی پیکسل فولد وارد صنعت گوشی‌های تاشو شد تا تجربه کند این عرصه چگونه است و آیا موفق خواهد شد عملکردی مطلوب داشته باشد یا خیر.

پیشتر گزارش‌های مختلفی درباره توسعه نسل جدید پیکسل فولد منتشر شد و حال سایت AndroidAuthority دریافت که نام گوشی تاشو بعدی گوگل پیکسل 9 پرو فولد خواهد بود.

در حقیقت این گوشی چهارمین عضو سری پیکسل 9 محسوب می‌شود. این یعنی سال جاری باید شاهد معرفی چندین مدل پیکسل 9 از جمله مدل ساده، پرو، پرو XL و پرو فولد باشیم.

در واقع گوگل قصد دارد گوشی تاشو خود را به سری پیکسل پرچمدار خود اضافه کند و برند جداگانه برای آن تدارک نبیند. در این گزارش مشخص شد که پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو با اسم رمز «توکای» و «کایمان» شناخته می‌شوند.

در سوی دیگر، اسم رمز “Komodo” و “comet”  به پرو XL  و پرو فولد اختصاص خواهد داشت. اخیرا نیز سورس کد اندروید هم به نام محصولات آینده گوگل اشاره داشت.

براساس گزارش جدید، پیکسل 9 پرو فولد قرار است با پردازنده تنسور نسل چهارم یا همان G4 عرضه شود. طبق رندرهای بدست آمده، طراحی این گوشی به سری پیکسل 9 شباهت دارد.

گزارش‌های قبلی فاش کردند که پیکسل 9 پرو فولد به نمایشگر داخلی 8.02 اینچی و نمایشگر بیرونی 6.29 اینچی مجهز است. همچنین باید به رم  16 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 4.0 هم اشاره کرد.

این دستگاه دارای دستیار پیکسل AI بوده و باید منتظر رونمایی آن همزمان با معرفی سری پیکسل 9 باشیم.

مشخصات کلیدی پیکسل 8 پرو

از آنجایی که اطلاعاتی پیرامون نسل بعدی سری پیکسل 9 نداریم به مشخصات مدل برتر گوشی پیکسل سال گذشته می‌پردازیم. پیکسل 8 پرو سال قبل با ابعاد 162در 76 در 8.8 میلیمتری و وزن 213 گرمی عرضه شد. این گوشی بدنه شیشه‌ای و فریم آلومینیومی شامل آن شد.

همچنین استاندارد ضدآب  IP68 هم در این گوشی تعبیه شده است. در سایر مشخصات باید به نمایشگر 6.7 اینچی LTPO امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز، شدت روشنایی 2400 نیت، وضوح نمایشگر QHD+ و پوشش شیشه گوریلاگلس ویکتوس 2 اشاره کرد.

محصول گوگل با پردازنده تنسور نسل سوم 4 نانومتری ساخت سامسونگ عرضه شد. همچنین 12 گیگ رم و 128 گیگ تا 1 ترابایت حافظه داخلی هم برای آن تدارک دیده شده است. دستگاه در عقب یک حسگر واید 50 مگاپیکسل، یک حسگر 48 مگاپیکسل تله فوتو و یک حسگر اولتراواید 48 مگاپیکسل دارد و دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی شامل آن شده است.

ناگفته نماند این گوشی با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، اسپیکر استریو، وای فای 7، بلوتوث 5.3 و پورت USB-C عرضه شد. در نهایت باید به باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ 30 واتی هم اشاره کرد.

مشخص نیست آیا سری پیکسل 9 می‌توانند در چهار مدل معرفی شوند یا اینکه تنها با شایعات بی‌اساس رو به رو هستیم. انتظار داریم در جریان Google I/O 2024 این برند از گوشی میان رده جدید گوگل پیکسل 8a معرفی کند که بارها شایعه آن به بیرون درز کرده است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *