انجمن خردهفروشان سازمانیافته هند جنوبی در حال برنامهریزی برای نزدیک شدن به دولت مرکزی در رابطه با شیوههای تجاری POCO است و ادعا میکند که این برند از عرضه تلفن به کانالهای اصلی اجتناب میکند. ORA ادعا میکند که رویکرد POCO با حمایت از کانالهای آنلاین و «نامشروع»، نادیده گرفتن تجربه مصرفکننده و ایجاد اشتغال، هزینهها را به حداقل میرساند. آنها ادعا میکنند که اقدامات POCO به کانالهای فروش قانونی و درآمد دولت آسیب میرساند.
انجمن خردهفروشان سازمانیافته هند جنوبی در حال برنامهریزی برای مداخله دولت مرکزی با توجه به شیوههای تجاری POCO، یکی از برندهای فرعی شیائومی است و ادعا میکند که سازنده تلفنهای همراه از عرضه تلفنها به کانالهای اصلی اجتناب میکند.
ORA در بیانیهای ادعا کرد که روشهای تجاری این شرکت نشانه روشنی از نگرش POCO برای به حداقل رساندن هزینهها با دستیابی به محصول از طریق کانالهای آنلاین و «نامشروع» بدون ارائه تجربه مصرفکننده است.
بدنه خردهفروشان همچنین گفت که پوکو در ایجاد اشتغال در هند کمکی نمیکند، زیرا این برند تنها با سه توزیع کننده و “بدون مروج فروش” در تضاد کامل با سایر برندهای بزرگ گوشیهای هوشمند مانند سامسونگ، VIVO و OPPO فعالیت میکند.
این اقدامات توسط POCO نه تنها به کانال های فروش قانونی آسیب می رساند، بلکه منجر به خسارات مالی به خزانه دولت میشود. «روشهای تجاری غیرمنصفانه و غیراخلاقی POCO پیامدهای جدی برای صنعت و اقتصاد بهطور کلی دارد».
ORA تلاشهای زیادی برای رسیدگی به این مسائل با تیم رهبری POCO انجام داده است، اما «عدم پاسخگویی» آنها، بدنه خردهفروشان را مجبور به انجام اقداماتی از جمله تشدید موضوع به وزارت و بخشهای مربوطه پس از انتخابات لوک سبها برای درخواست لغو آن کرده است. در بیانیه به مجوز تجارت POCO اشاره شده است.
علاوه بر این، ORA آماده است تا پروندهای را با کمیسیون رقابت هند (CCI) تشکیل دهد تا از پاسخگویی و شفافیت در بازار گوشیهای هوشمند اطمینان حاصل کند.