، ،

مایکروسافت دانلود برنامه‌ها را از سایت Microsoft Store ساده می‌کند

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:

مایکروسافت در نحوه دانلود و نصب برنامه‌ها از وب سایت مایکروسافت استور توسط کاربران ویندوز پیشرفت زیادی کرده است.

این شرکت نصب کننده‌های سبک وزنی را به‌نام “undocked” معرفی کرده است که به‌طور قابل توجهی فرآیند نصب را در مقایسه با روش قدیمی چند مرحله‌ای ساده می‌کند. برای کسانی که عادت دارند برنامه‌ها را از فروشگاه آنلاین مایکروسافت دانلود کنند، روش قدیمی به چندین کلیک و جابجایی بین ویندوز نیاز داشت.

پس از انتخاب «نصب» از یک لیست، کاربران باید روی «پیوند عمیق» کلیک می‌کردند تا خود برنامه فروشگاه مایکروسافت باز شود. فقط پس از آن می‌توانستند دوباره روی «نصب» کلیک کنند تا دانلود شروع شود. این فرآیند پیچیده اکنون با یک تجربه بسیار روانتر و بومی وب جایگزین شده است.

دانلود برنامه در ویندوز ساده‌تر شده است

با نصب‌کننده‌های سبک وزن جدید، کلیک کردن روی «نصب» در فهرست فروشگاه به شما این امکان را می‌دهد که نصب‌کننده برنامه قابل اجرا را مستقیماً در رایانه شخصی خود ذخیره کنید. پس از دانلود، می‌توانید این فایل نصب کننده را برای تکمیل نصب، بدون نیاز به باز کردن کامل برنامه از فروشگاه مایکروسافت، اجرا کنید. بنابراین، چندین کلیک و تغییرات پنجره به دو کلیک ساده کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: چگونه در ویندوز 11 اسکرین رکورد با صدا بگیریم؟

این رویکرد ساده شده امکان‌پذیر است زیرا این نصب کننده‌های وب جدید دارای منطق نصب مشابه خود برنامه فروشگاه مایکروسافت هستند، اما در قالبی کوچکتر و مستقل. این تضمین می‌کند که دانلودها به‌طور یکپارچه با ویندوز 11 ادغام می‌شوند در حالی که به‌طور خودکار با آخرین ویژگی‌ها به‌روز می‌شوند.

به گفته رودی هوین، معمار اصلی ابر در مایکروسافت، نصب کنندگان وب چندین مزیت کلیدی را نسبت به روش قبلی ارائه می‌دهند:

  • آنها بسیار سریعتر از برنامه کامل از فروشگاه مایکروسافت راه‌اندازی می‌شوند
  • آنها با پشتیبانی از انواع برنامه‌ها به‌روز می‌مانند، حتی اگر برنامه فروشگاه مایکروسافت به‌روز نشده باشد.
  • آنها حتی اگر برنامه مایکروسافت استور حذفِ نصب شده باشد، کار می‌کنند.
  • آنها اجازه می‌دهند چندین برنامه به‌صورت همزمان نصب شوند.

MHuyn فاش کرد که در طول آزمایش اولیه، نصب‌کننده‌های سبک‌وزن جدید، تعداد نصب اپلیکیشن‌ها از وب را تا ۱۲ درصد افزایش داده‌اند. تعداد اپلیکیشن‌های نصب و راه اندازی شده توسط کاربران نیز 54 درصد افزایش یافته است.

برای کاربر معمولی ویندوز، نصب‌کننده‌های جدید به معنای راهی آسان‌تر و شهودی‌تر برای دریافت برنامه‌ها و بازی‌ها از ویترین دیجیتال مایکروسافت است. دیگر نیازی به ارسال به برنامه فروشگاه مایکروسافت نیست.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *