، ،

همه ویژگی‌ها و بهبودهایOne UI 6.1 برای پرچمداران 2022 و 2021 گلکسی

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
امکاناتی که one-ui-6-1 به گوشی های گلکسی ارائه می‌دهد

در اوایل این هفته، سامسونگ بالاخره به‌روزرسانی One UI 6.1 را برای گوشی‌های پرچم‌دار عرضه‌شده قبل از سال 2023 منتشر کرد. این به‌روزرسانی محدود است زیرا این به‌روزرسانی از 3 مِی فقط در کره در دسترس است و سامسونگ حتی بنا به مسائل پیش‌بینی نشده، عرضه سری گلکسی S22 را نیز متوقف کرده است.

با این حال، با انتشار به‌روزرسانی را حداقل برای یک بازار، می‌توان انتظار داشت که در روزهای آینده سرعت انتشار آن افزایش یابد. دارندگان Galaxy Z Fold 4، Fold 3، Flip 4، Z Flip 3، Galaxy S22، Galaxy S21 و Galaxy Tab S8 در سراسر جهان به‌زودی می‌توانند One UI 6.1 را دانلود کنند.

اگر صاحب یکی از دستگاه‌های ذکر شده هستید، پس از به روز رسانی به One UI 6.1 چه ویژگی‌ها، تغییرات و پیشرفت هایی را می‌‌توانید انتظار داشته باشید؟ مهمتر از همه: آیا با One UI 6.1 تمام ویژگی‌های Galaxy AI را دریافت خواهید کرد؟

بیشتر بخوانید: این سه میان‌رده سامسونگ به‌روزرسانی One UI 6.1 را دریافت خواهند کرد

تغییرات رسمی زیر پاسخی را در بر دارد که شما به‌دنبال آن هستید. تغییرات این دستگاه‌ها بسیار شبیه به گلکسی اس 23، گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 است. تفاوت عمده این است که گلکسی اس 21 و سایر دستگاه‌های عرضه شده در همان سال تنها از ویژگی Circle to Search AI بهره می‌برند.

برخی تغییرات و بهبودهای غیر هوش مصنوعی ممکن است وجود نداشته باشند، حتی اگر در تغییرات ذکر شده باشند، اما در بیشتر موارد، همه موارد ذکر شده در زیر باید در Galaxy Z Fold 4، Fold 3، Flip 4، Z Flip 3 در دسترس باشند. S22، S21 و Tab S8.

تغییرات، ویژگی‌ها و بهبودهای One UI 6.1

هوش مصنوعی گلکسی

جستجوی فوری هر چیزی روی صفحه نمایش

دایره برای جستجو (Circle to Search) با Google به شما امکان می‌دهد به راحتی درباره هر چیزی که روی صفحه نمایش شما نشان داده می‌شود بدون تغییر برنامه اطلاعات بیشتری کسب کنید. فقط دکمه صفحه اصلی یا دستگیره پیمایش را لمس کنید و نگه دارید، سپس دور هر چیزی روی صفحه خط بکشید تا جستجوی Google شروع شود.

ترجمه هم‌زمان تماس‌های تلفنی (فقط برای دستگاه های 2022)

آیا می‌خواهید با کسی تماس بگیرید که به زبان شما صحبت نمی‌کند؟ مشکلی نیست! ترجمه زنده در حین تماس، ترجمه بلادرنگ را فراهم می‌کند. شخص دیگری که در تماس است می‌تواند آنچه را که شما می‌گویید به زبان او بشنود و شما می‌توانید پاسخ‌های او را به زبان خود بشنوید. ترجمه‌ها نیز روی صفحه ظاهر می‌شوند.

ترجمه مکالمات حضوری (فقط برای 2022 دستگاه)

ویژگی جدید مترجم هم‌زمان AI به شما امکان می‌دهد هر زمان که نیاز به صحبت با شخصی که به زبان دیگری صحبت می‌کند، یک مکالمه را ترجمه کنید. می‌توانید به‌راحتی از پانل سریع به مترجم دسترسی پیدا کنید. هر دو نفر می‌توانند ترجمه‌ها را با صدای بلند بشنوند علاوه بر اینکه آنها را روی صفحه نمایش می‌خوانند.

ترجمه متن در تصاویر، علائم، اسناد و موارد دیگر (فقط برای 2022 دستگاه)

متن را هر کجا که پیدا کردید فوراً ترجمه کنید. فقط دوربین خود را به سمت متنی که می‌خواهید ترجمه کنید بگیرید، سپس روی دکمه T ضربه بزنید تا گزینه‌های بیشتری نشان داده شود. همچنین می‌توانید متنی را که در تصاویر در گالری شما ظاهر می‌شود را ترجمه کنید.

خلاصه و ترجمه صفحات وب

با خلاصه کردن صفحات وب با کمک مرور در اینترنت سامسونگ به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. می‌توانید خواندن طولانی را به مهم‌ترین نکات کاهش دهید. همچنین می‌توانید صفحات وب را به زبان خود ترجمه کنید.

رونویسی خودکار صداهای ضبط شده

از کمک رونوشت برای تبدیل جلسات ضبط شده، سخنرانی‌ها، یادداشت‌های صوتی و موارد دیگر به متن استفاده کنید، سپس آنها را برای بررسی سریع خلاصه کنید. حتی می‌توانید رونوشت‌ها و خلاصه‌ها را ترجمه کنید تا آنها را به زبان‌های دیگر مرور کنید.

انجام کارهای بیشتر با صفحه کلید سامسونگ

لحن نوشته خود را طوری تغییر دهید که حرفه‌ای، معمولی یا آماده ارسال در رسانه‌های اجتماعی با دستیار نوشتن باشد. همچنین می‌توانید پیشنهادات املا و دستور زبان را علاوه بر ترجمه پیام در برنامه‌های چت و پیام متنی انتخابی دریافت کنید.

عکس‌های خود را بازآفرینی کنید

ویرایش مولد، راه‌های بیشتری برای ویرایش عکس‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید افراد و اشیا را در عکس‌هایتان جابه‌جا، حذف یا تغییر اندازه دهید، سپس پس‌زمینه جدیدی ایجاد کنید تا تکه‌های گمشده را پر کنید.

ایجاد تصاویر پس زمینه منحصر به فرد

از Al برای ایجاد تصاویر پس زمینه منحصر به فرد برای صفحه اصلی و صفحه قفل خود استفاده کنید. فقط چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید و اجازه دهید Al بقیه را بر عهده بگیرد.

تنظیمات هوش پیشرفته

شما کنترل کاملی بر روی ویژگی‌های Al که می‌خواهید استفاده کنید و نحوه پردازش داده‌های خود دارید. حتی می‌توانید پردازش آنلاین داده‌های خود را برای همه ویژگی‌ها با یک ضربه مسدود کنید.

تصاویر شکوهمند و حماسی ایجاد کنید

توصیه‌های هوش مصنوعی ویژه‌ای را برای بهبود عکس‌ها و ویدیوهای خود دریافت کنید. گزینه‌‍هایی برای اضافه کردن مسیرهای ستاره‌ای، نوردهی طولانی، رنگ‌آمیزی و موارد دیگر پیدا خواهید کرد. وقتی روی دکمه «i» در گالری ضربه می‌زنید، پیشنهادات ظاهر می‌شوند.

از یک تصویر به تصویر دیگر کپی پیست کنید

یک عنصر گم شده را به تصویر خود اضافه کنید. کافی است یک شی را از یک تصویر در گالری کلیپ کنید، سپس به تصویری که می‌خواهید آن را در آن جای‌گذاری کنید بروید و در منوی گزینه‌های بیشتر، Paste from clipboard را انتخاب کنید.

به‌راحتی برچسب‌های سفارشی ایجاد کنید

ایجاد استیکرهای سفارشی هرگز آسان نبوده است. بعد از اینکه تصویری را در گالری کلیپ کردید، می‌توانید به‌سرعت آن را به یک برچسب تبدیل کنید و سبک‌هایی مانند طرح کلی، برش، وینتیج و کارتون را اعمال کنید.

برش تصویر دقیق‌تر

دقیقاً همان ناحیه‌ای را که برای برش دادن نیاز دارید بدون قطعات ناخواسته بدست آورید. وقتی تصویری را در گالری کلیپ می‌کنید، می‌توانید قبل از ذخیره کردن آن، ناحیه انتخاب‌شده را ویرایش کنید تا بتوانید انتخاب خود را درست انجام دهید.

بهبود یافتن جستجوی گالری

صفحه جستجو برای سهولت استفاده از آن دوباره طراحی شده است. اکنون نتایج بر اساس نوع، مانند افراد، مکان‌ها، آلبوم‌ها یا داستان‌ها دسته‌بندی می‌شوند.

تغییر دادن سرعت پخش

اکنون ویدیوهای بیشتری از تغییر سرعت پخش هنگام ویرایش ویدیو در گالری پشتیبانی می‌کنند. می‌توانید ویدیوی خود را در بخش خاصی که انتخاب می‌کنید یا برای کل ویدیو سریع‌تر یا آهسته‌تر پخش کنید.

ویدئوها را در چندین دستگاه ویرایش کنید

اکنون می‌توانید ویرایش‌های خود را در تلفن، رایانه لوحی یا رایانه شخصی خود ادامه دهید. پروژه‌های استودیو خود را به فایلی که می‌تواند در سایر دستگاه‌های Galaxy باز شود صادر کنید.

گلکسی خود را سفارشی‌سازی کنید

ویژگی‌های جدید ویرایش وال‌پیپر

کاغذ دیواری(بک‌گراند) خود را هر طور که دوست دارید تزئین کنید. وقتی تصویری را برای استفاده به‌عنوان تصویر زمینه انتخاب می‌کنید، اکنون می‌توانید فریم‌ها و افکت‌ها را اعمال کنید. هنگامی که کاغذ دیواری شما شامل یک شخص یا حیوان است، می‌توانید افکت‌های عمقی را اعمال کنید تا سوژه را از پس‌زمینه متمایز کنید.

ویجت‌های بیشتر برای صفحه قفل شما

ویجت‌های اضافی برای صفحه قفل و نمایشگر همیشه روشن در دسترس هستند تا بتوانید به سرعت اطلاعات مفید را بدون باز کردن قفل گوشی خود بررسی کنید. ویجت‌های جدید شامل آب و هوا، سلامت سامسونگ، باتری، یادآوری، تقویم و ساعت است.

تنظیمات آلارم را سفارشی کنید

از یک تصویر، ویدیو یا شکلک واقعیت افزوده برای ایجاد صفحه‌های هشدار سفارشی خود برای هر زنگ هشدار استفاده کنید. حتی می‌توانید چیدمان مکانی که اطلاعات هشدار روی صفحه نمایش داده می‌شود را تغییر دهید.

برچسب‌های بیشتر برای شخصی‌سازی تقویم

اکنون می‌توانید تا 2 برچسب برای هر تاریخ در تقویم خود اضافه کنید. برچسب‌های رویدادها اکنون در نمای ماه در کنار نام رویداد نشان داده می‌شوند.

سفارشی کردن هشدارهای آلارم

پس زمینه مناسب برای هر یک از یادآورهای خود ایجاد کنید. اکنون می‌توانید رنگ‌ها و تصاویر پس زمینه را برای هشدارهای یادآور تمام صفحه تنظیم کنید.

حالت‌ها(modes) را از صفحه اصلی روشن یا خاموش کنید

حالت‌ها را سریعتر از قبل روشن و خاموش کنید. ویجت جدید Mode به شما امکان می‌دهد حالت‌ها را مستقیماً به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

حالت‌های خود را دوباره ترتیب دهید

اکنون می‌توانید ترتیب فهرست شدن حالت‌ها را در تب Modes در Modes and Routines تغییر دهید.

اشتراک‌گذاری و اتصال

با دستگاه‌های بیشتری دست به اشتراک‌گذاری بزنید

Quick Share با Nearby Share گوگل ادغام شده است. علاوه بر دستگاه‌های گلکسی، اکنون می‌توانید با سایر دستگاه‌های اندرویدی حتی بدون اتصال به اینترنت اشتراک‌گذاری کنید.

دستگاه‌های خود را تعیین مکان کنید

برنامه جدید Samsung Find به شما امکان می‌دهد هر زمان که بخواهید همه دستگاه‌های گلکسی خود را روی نقشه ببینید. اگر دستگاهی را گم کنید، ویژگی‌های اضافی برای کمک به پیدا کردن دستگاه و محافظت از داده‌هایتان در دسترس است.

موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

با Samsung Find، می‌توانید موقعیت مکانی خود را با خانواده، دوستان یا هر کسی که به او اعتماد دارید به اشتراک بگذارید. برای مدت محدود یا همیشه به اشتراک بگذارید. شما همیشه کنترل دارید که چه کسی می‌تواند موقعیت مکانی شما را ببیند.

پخش صدا با Auracast

صدا را از تلفن خود پخش کنید تا دیگران بتوانند گوش کنند. هرکسی که در این نزدیکی باشد با دستگاه صوتی بلوتوث LE می‌تواند به پخش شما گوش دهد.

گروه‌های زبانه (تب) اینترنت را با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی کنید

بدون توجه به دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید، به‌راحتی از جایی که در آخرین جلسه مرور خود را متوقف کرده‌اید، ادامه دهید. گروه‌های برگه‌ای که در یک دستگاه ایجاد می‌کنید، در سایر دستگاه‌های Galaxy که به حساب سامسونگ شما وارد شده‌اند، در اینترنت سامسونگ ظاهر می‌شوند.

برای فرزند خود یک حساب سامسونگ بسازید

  • حساب سامسونگ به کودکان کمک می‌کند از برنامه‌ها و سرویس‌های Galaxy با محتوای مناسب سن در محیطی امن استفاده کنند. اکنون کودکان می‌توانند با رضایت والدین یا قیم خود حساب سامسونگ ایجاد کنند.
  • والدین یا سرپرستان می‌توانند کنترل کنند که فرزندانشان به چه محتوا و ویژگی‌هایی می‌توانند دسترسی داشته باشند. به‌عنوان مثال، می‌توانید خریدها و دانلودهای خود را از فروشگاه گلکسی مدیریت کنید یا وب‌سایت‌های مضر را در اینترنت سامسونگ مسدود کنید.

از داده‌های خود محافظت کنید

حفاظت از داده‌های پیشرفته در Samsung Cloud

مطمئن باشید که هیچ‌کس به جز شما نمی‌تواند به داده‌های شما دسترسی داشته باشد، حتی اگر نقض داده شود. می‌توانید رمزگذاری سرتاسر را برای داده‌هایی که با Samsung Cloud همگام‌سازی شده‌اند روشن کنید.

ورود سریع و ایمن با کلیدهای عبور

کلیدهای عبور امنیت بیشتری را برای ورود به وب بدون نیاز به بخاطر سپردن رمزهای عبور پیچیده فراهم می‌کنند. از کلیدهای عبور برای ورود به وب سایت‌های پشتیبانی شده با احراز هویت بیومتریک در اینترنت سامسونگ استفاده کنید.

سلامتی خود را مدیریت کنید

با نتایج دویدن گذشته خود در Samsung Health رقابت کنید تا بتوانید رکورد قبلی خود را بشکنید. همچنین می‌توانید پس از اتمام تمرینات را برش دهید تا زمان‌های غیرضروری را در ابتدا یا پایان حذف کنید.

گزینه‌های بیشتر برای اهداف فعالیت روزانه

اکنون گزینه‌های بیشتری برای تنظیم اهداف فعالیت روزانه خود در Samsung Health دارید. یک هدف پله‌ای برای شما کار نمی‌کند، می‌توانید به‌جای آن به طبقاتی که صعود کرده‌اید یا ساعات فعال را تغییر دهید.

ردیابی چرخه بهبود یافتن

هنگامی که علائم جسمی و حالات خود را ثبت می‌کنید، گزینه‌هایی که در گذشته مکررا از آنها استفاده کرده‌اید در بالای صفحه ظاهر می‌شوند. اگر گزینه‌های پیش‌فرض با احساس شما مطابقت ندارند، اکنون می‌توانید حالت‌های دلخواه را تنظیم کنید.

حتی پیشرفت‌های بسیار بیشتر

دسترسی آسان‌تر به جلوه‌های تماس ویدیویی و حالت میکروفون

جلوه‌های تماس ویدیویی و حالت میکروفون اکنون در پانل سریع هنگام تماس‌های صوتی و تصویری ظاهر می‌شوند تا بتوانید نحوه دیدن و شنیدن دیگران در حین تماس را کنترل کنید. می‌توانید رنگ یا تصویر پس‌زمینه تنظیم کنید، با مسدود کردن صداهای پس‌زمینه، روی صدای خود تمرکز کنید و موارد دیگر…

اطلاعات بیشتر در ویجت آب و هوا

ویجت آب و هوا به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی رعد و برق شدید، بارش برف یا سایر بارش‌ها در منطقه محلی شما پیش‌بینی می‌شود.

ورودی صوتی بدون خروج از صفحه کلید

اکنون صفحه کلید هنگام استفاده از ورودی صوتی قابل مشاهده است، بنابراین می‌توانید به‌راحتی هر زمان که نیاز داشتید به تایپ کردن برگردید. روی دکمه میکروفون در پایین صفحه ضربه بزنید تا در هر زمانی که از صفحه کلید استفاده می‌کنید، متن را با استفاده از صدای خود وارد کنید.

همه برنامه‌های می‌نی‌مایز را یکجا باز کنید

یک دکمه جدید به شما این امکان را می‌ دهد که همه برنامه‌های کوچک شده(minimized) را به‌طور همزمان باز کنید، زمانی که بیش از یک پنجره پاپ آپ کوچک شده است.

پیشنهادات جستجوی گوگل در Finder

وقتی با استفاده از Finder جستجو می‌کنید، جستجوهای وب پیشنهادی از Google نیز دریافت خواهید کرد.

راه‌های بیشتر برای محافظت از باتری

برای کمک به افزایش طول عمر باتری، از بین 3 گزینه حفاظتی مختلف انتخاب کنید. محافظ پایه شارژ شما را بین 95 تا 100 درصد نگه می‌دارد. محافظ تطبیقی، شارژ را در حالت خواب متوقف می‌کند و درست قبل از بیدار شدن، شارژ را تمام می‌کند. همچنین می‌توانید حداکثر شارژ شدن را به 80 درصد برای محفاظت بیشتر محدود کنید.

کارهایی که باید با دریافت One UI 6.1 در تلفن Galaxy خود انجام دهید

کارهایی که باید با دریافت One UI 6.1 در تلفن Galaxy خود انجام دهید

این کمی کلیشه‌ای به‌نظر می‌رسد، اما نمی‌توان انکار کرد که هوش مصنوعی بحث شهر و یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌ها برای کاربران گوشی‌های هوشمند در سال 2024 است. سامسونگ بدیهی است که نقش بزرگی را ایفا کرده است، به لطف تجربه Galaxy AI که در ژانویه امسال با سری گلکسی S24 معرفی شد.

در حالی که بر کسی پوشیده نبود که هوش مصنوعی در سال‌های آینده به کانون اصلی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود، سامسونگ جلوتر رفت و همه را شکست داد، از جمله اپل، تنها رقیب واقعی که به آن اهمیت می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، اپل با ردیابی سریع همه ویژگی‌های هوش مصنوعی که روی آن کار کرده است به دشمن اصلی خود پاسخ می‌دهد و می‌تواند اولین آی‌پد مجهز به هوش مصنوعی خود را در 7 مِی عرضه کند. اپل به‌طور رسمی هیچ جدول زمانی را برای زمان عرضه ویژگی‌های هوش مصنوعی به آیفون و آی‌پد اعلام نکرده است، به جز اینکه گفته است این ویژگی‌ها در مقطعی از سال جاری عرضه می‌شوند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *