،

معضل برچسب‌گذاری هوش مصنوعی (AI) روی فیلم‌های مستند هالیوود

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
مشکل استفاده هالیوود ار برچسب هوش مصنوعی و واترمارک

معضل افشای هوش مصنوعی هالیوود به این دلیل مهم است که با استناد به هیچ قانون یا استانداردی که زمان و نحوه گفتن به بینندگان در مورد مشارکت هوش مصنوعی در فرآیند خلاقانه را تعیین کند، سازندگان فیلم از آن حمایت می‌کنند و بیشتر مرز بین واقعیت و داستان را از بین می‌برند.

در این حالت شرکت‌های رسانه‌ای و سازندگان محتوا مدام گرفتار عدم افشای استفاده‌شان از ai مولد می‌شوند.

نتفلیکس که به‌تازگی مستند جنایی واقعی «What Jennifer Did» را منتشر کرده است شامل تصاویری است که به نظر می‌رسد با هوش مصنوعی مولد ایجاد شده یا تغییر یافته است، همانطور که برای اولین‌بار توسط Futurism گزارش شد.

طرفداران فیلم «کارآگاه واقعی» شبکه HBO همچنین متوجه پوسترهایی در پس‌زمینه یک صحنه شدند که نشانه‌هایی از هوش مصنوعی را نشان می‌داد.

کارگردانان فیلم ترسناک «آخر شب با شیطان» (Late Night with the Devil) مجبور شدند به حالت تدافعی بروند تا درباره استفاده از هوش مصنوعی برای سه تصویر ثابت در فیلم توضیح دهند.

طرفداران مستند استدلال می‌کنند که تصاویر تولید شده توسط ai عدم صداقت را به سوابق تاریخی وارد می‌کنند، در حالی که طرفداران درام های تخیلی می‌گویند که هنر هوش مصنوعی مشاغل هنرمندان را می‌دزدد که لذت آنها را از فیلم‌ها خراب می‌کند.

مجری برنامه True Detective توییت کرد که پوسترها برای تمسخر هوش مصنوعی مولد هستند، اما او بعداً آن توییت‌ها را حذف کرد. کارگردانان فیلم «آخر شب با شیطان» نیز استفاده از آنها را آزمایشی خواندند. این شنان می‌دهد که جدای از مشکلات کپی‌رایت اِی آی، بینندگان دوست ندارند به‌سادگی فریب بخورند.

هوش مصنوعی در اعتصابات سال گذشته هالیوود، به‌ویژه استفاده از شباهت‌های بازیگران در فیلم‌ها بدون رضایت آنها، سر و صدای زیادی برپا کرد.

ویدیو: آینده هالیوود با هوش مصنوعی دگرگون می‌شود

  • بازیگر و فیلمساز جاستین بیتمن در اجلاس Axios AI+ سال گذشته در سانفرانسیسکو روی صحنه به اینا فرید گفت: “هیچ هوش مصنوعی مولد در صنعت سرگرمی، و فیلم، وجود ندارد.”
  • او گفت: «تکنولوژی باید یک مشکل را حل کند. AI «جایگزین نیروی کار است، نه ابزاری برای فیلم‌سازان».
  • در حالی که هر دو اتحادیه نویسندگان و بازیگران بر سر اِی آی به توافقاتی دست یافتند، در مورد بازتولید و احتمالاً جایگزینی بازیگران با ai، برخی استدلال می‌کنند که اتحادیه به اندازه کافی پیش نرفت.

نگاه به موضوع از جنبه دیگر

فیلم و ویدئو تکنولوژی هستند و هالیوود از روزهای اولیه خود تصاویر را تغییر داده است. اگر به هوش مصنوعی مولد به‌عنوان آخرین سنت طولانی جلوه‌های ویژه فکر می‌کنید، کمتر شبیه به روز رستاخیز برای حقیقت و بیشتر شبیه به تجارت هالیوودی معمول است.

مشخص کردن یا برچسب زدن (واترمارک) به استفاده از AI سخت است. مدیای تولید شده با AI به‌ندرت بدون ورودی انسانی وجود دارند، و هر گونه الزام افشا اگر یک برچسب ساده و باینری «AI» باشد، کارساز نخواهد بود.

بیشتر چیزهایی که در تلویزیون و در فیلم‌ها می‌بینیم، همکاری بین انسان و ماشین است. مثلاً ما برای استفاده از جلوه‌های ویژه یا افکت‌های دیجیتال انتظار افشاگری نداریم.
دنیز هاول، وکیل فناوری و میزبان پادکست توزیع نابرابر، به Axios گفت: «شما برای دستکاری عکس‌ها یا ویدیوها به روش‌های گمراه‌کننده خیره‌کننده و معنادار نیازی به ai ندارید».

فلاش بک: مدت ها قبل از هوش مصنوعی مولد، منتقدان فیلم استفاده ارول موریس از اجرای مجدد حرکت آهسته قتل یک افسر پلیس در سال 1976 را در مستندش «خط آبی نازک» (The Thin Blue Line) در سال 1988 زیر سوال بردند.

موریس احساس می‌کرد که بازسازی قتل بدیهی است که به‌دلیل بعید بودن حضور او در صحنه با دوربین، صحنه‌سازی شده است. و در دفاع از خود استدلال کرد که حتی فیلم مستند دقیقاً «واقعیت» نیست.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *