Search
Close this search box.

مشکل آلارم آیفون‌ چیست و اپل چگونه برای رفع آن تلاش می‌کند

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
مشکل زنگ الارم آیفون توسط اپل رفع خواهد شد

چندین ماه است که کاربران آیفون از مشکلی شکایت دارند که مربوط به «صدا نکردن آلارم‌ها»ی تنظیم شده است.

Reid Manning یک تیت‌تاکر مشهور اخیراً گفت: “این احتمالاً سومین یا چهارمین روز متوالی است که ساعت زنگ‌دار من کار نمی‌کند.”

این هفته، اپل در نهایت به Today تایید کرد که یک مشکل ادامه دار باعث می‌شود آلارم‌ها بی‌سر و صدا کار کنند.

رایج‌ترین نسخه این مشکل مربوط به تنظیمات ظریفی به نام «توجه آگاه» (Attention Aware) است.

در ژانویه، اپل پست کرد که توجه Aware به آیفون اجازه می‌دهد تا بررسی کند که آیا به دستگاه خود توجه می‌کنید یا خیر. برخی از کاربران به‌طور مزمن از دیر شدن مدرسه‌شان خبر دادندن و متوجه شده‌اند که توجه Attention Aware یک نقص بسیار بزرگ دارد.

بسیاری از افراد شاکی هستند که ممکن است به اشتباه این تصور وجود داشته باشد که شخصی به تلفن خود نگاه می‌کند، پس به‌طور خودکار صدای زنگ بیدار شدن مهم خود را خاموش می‌کند.

واکنش اپل به این مشکل آیفون

اپل می‌گوید که به سرعت در حال کار برای رفع مشکلی است که باعث می‌شود برخی از آلارم‌های آیفون صدایی پخش نکنند و به کاربران خواب‌آلود آن‌ها وعده توخالی بدهند.

برای بسیاری از مردم، تلفن آنها یک ساعت زنگ دار ضروری است و برخی از افرادی که بیش از حد می‌خوابند به رسانه‌های اجتماعی روی می آورند تا تخلیه شوند.

اپل تأیید کرده است که از این مشکل آگاه است – اما هنوز مشخص نکرده است که چه چیزی باعث آن شده است، یا اینکه کاربران چه کاری می‌توانند انجام دهند تا از شروع دیرهنگام جلوگیری کنند.

نگرانی‌ها در ابتدا توسط سحرخیزان در برنامه امروز NBC مطرح شد که این خبر را منتشر کرد.

در صورت عدم وجود یک راه حل رسمی، کسانی که به‌دلیل مشکل خواب خود را از دست می‌دهند، می‌توانند چند راه حل ساده را امتحان کنند.

یکی از آنها محافظت در برابر خطای انسانی است: بنابراین تنظیمات زنگ تلفن را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که صدا زیاد شده است.

با وجود این، برخی دیگر انگشت خود را به سمت طراحان اپل نشانه رفته‌اند و می‌گویند که ویژگی‌های عجیب و غریب آیفون‌ها ممکن است مقصر باشد.

اپل می‌گوید که این دستگاه‌ها روی آیفون X یا جدیدتر و آی‌پد پرو ۱۱ اینچی یا آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی در دسترس هستند.

برخی از TikTokkers پیشنهاد کردند که اگر صورت کاربر در خواب به سمت صفحه نمایش آیفون کنار تخت چرخانده شود، بسته به تنظیمات تلفن، می‌توان ویژگی‌ها را فعال کرد و آلارم‌ها را خاموش کرد.

اپل می‌گوید امیدوار است این مشکل را به‌سرعت برطرف کند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *