زاکربرگ به دنبال امپراطوری خبر: آیا آسوشیتدپرس در آستانه تسخیر توسط متا است؟

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
زاکربرگ به دنبال امپراطوری خبر: آیا آسوشیتدپرس در آستانه تسخیر توسط متا است؟

آیا متا تبدیل به غول خبری می‌شود؟ تلاش زاکربرگ برای خرید AP نگرانی‌هایی را در مورد تمرکز قدرت ایجاد می‌کند. براساس گزارش‌ها مارک زاکربرگ موسس و بنیانگذار فیسبوک یا همان متا فعلی، سال‌های گذشته در پی تصاحب خبرگزاری آسوشیتدپرس بود. گفته شده بین سال‌های 2017 تا 2018 متا تصمیم داشت تا آسوشیتدپرس را خریداری کند تا زیرمجموعه متا باشد.

باتوجه به تعاونی بودن آسوشیتدپرس، زاکربرگ نمی‌توانست کاملا آن را تصاحب کند، اما گفته شد زاکربرگ تصمیم داشت حمایت مالی کاملی برای این خبرگزاری انجام دهد. در واقع ایده نخست آن بود که فیسبوک به عنوان حامی اصلی آسوشیتدپرس شناخته شود. 

قبل از سال 2017 فیسبوک با اتهاماتی رو به رو شد و پس از آن در سال 2017 با تغییر نام خود به متا تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی را پیش گیرد تا از این اتهامات دور شود. گفته شده این تصمیم به دلیل جلب‌توجه ناخواسته‌ نهادهای نظارتی کنار گذاشته شد.

اگر فیسبوک می‌توانست حامی مالی آسوشیتدپرس شود، قطعا تاثیر بسزایی در بحث اطلاع‌رسانی خبری باکیفیت روی پلتفرم آن داشت. اکنون که این پیشنهاد به نتیجه نرسید، متا تصمیم گرفته حوزه‌های دیگری را نشانه بگیرد و از جمله باید به حوزه هوش مصنوعی، دنیای واقعیت افزوده و برخی دیگر.

البته شبکه اجتماعی بزرگ‌ترین درآمد متا بوده و اکنون نیز شبکه‌های اینستاگرام، فیسبوک، تردز و واتساپ از زیربرندهای متا هستند که در دنیای شبکه اجتماعی محبوب و بزرگ شناخته می‌شوند. باید منتظر ماند تا مشخص شود زاکربرگ برای آینده فعالیت شرکت متا چه برنامه‌ای در سر دارد و چه حوزه‌ دیگری را برای سودآوری در کنار حوزه‌های فعلی پیش خواهد گرفت.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *