Search
Close this search box.

رقابت در بازار هوش مصنوعی داغ‌تر می‌شود : ورود تراشه‌های اختصاصی ARM تا سال 2025!

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
ورود تراشه‌های اختصاصی ARM تا سال 2025!

براساس گزارش تازه منتشر شده، شرکت ARM مشغول توسعه معماری تراشه‌ای برای هوش مصنوعی بوده که انتظار داریم اولین پردازنده‌های مجهز به آن اوایل 2025 از راه برسند. 

گفته شده آرم بزودی یعنی همین سال 2024، بخش توسعه پردازنده هوش مصنوعی خود را توسعه خواهد داد. نمونه نهایی در سال 2025 پدیدار خواهد شد و تولید انبوه توسط شرکای تولیدکننده آرم تا پاییز 2025 صورت خواهد گرفت.

آرم ابتدا هزینه‌های اولیه را پرداخت می‌کند و سافت بانک که مالک 90 درصد سهام ARM است، عمده هزینه‌ها را متقبل خواهد شد. گفته شده هنگامی که این فناوری تراشه هوش مصنوعی به تولید انبوه برسد، کسب‌وکار تولید و فروش تراشه‌های هوش مصنوعی به زیرمجموعه سافت بانک منتقل خواهد شد و دیگر زیر نظر آرم نیست.

حتی گفته شده سافت بانک در حال مذاکره با TSMC برای تولید انبوه پردازنده است. شرکت ARM یک کمپانی بریتانیایی توسعه دهنده معماری تراشه است که در حال حاضر کسب و کار خود را در حوزه دیتاسنترها نیز گسترش داد. برای مثال شرکت بزرگ انویدیا مشغول توسعه تراشه خود با معماری ARM است. 

همچنین بیش از 90 درصد پردازنده‌های موبایل با معماری تراشه‌‌های اختصاصی ARM به تولید می‌رسند. بنابراین نقش مهمی توسط این شرکت بریتانیایی در دنیای تراشه دیده می‌شود. باید منتظر ماند تا معماری تراشه سال 2025 عملی‌سازی شده و پردازنده موردنظر به تولید انبوه برسد.

 در سال‌های گذشته شرکت ARM با کمپانی کوالکام، مدیاتک و اپل برای توسعه چیپ موبایلی همکاری داشته است و عجیب نیست که اکنون ما شاهد عرضه تراشه‌‌های اختصاصی ARM باشیم..

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *