Search
Close this search box.

بهترین ارتقاء رایگان چندسال اخیر، برای تلفن اندرویدی شما

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
تلفن اندرویدی بهترین ارتقای رایگان در چند سال اخیر

هفته گذشته، هفته بزرگی برای گوگل بود. این غول فناوری کنفرانس سالانه I/O خود را در کالیفرنیا برگزار کرد و از مجموعه‌ای از امتیازات جدید برای اندروید رونمایی کرد که نوید می‌دهد محبوب‌ترین نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند جهان را حتی بهتر کند و این به‌روزرسانی‌ها ممکن است خیلی زود به گوشی شما بیایند.

اگر صاحب یک گوشی اندرویدی هستید، در حال حاضر از اندروید 14 یا نسخه قبلی پلتفرم موبایل گوگل استفاده می‌کند (می توانید در تنظیمات گوشی خود بررسی کنید که کدام است). تنها گوشی‌هایی که در چند سال اخیر عرضه شده‌اند احتمالاً اندروید 15 تازه راه‌اندازی شده را دریافت می‌کنند و اغلب فقط گران‌ترین گوشی‌ها با چندین سال به‌روزرسانی مواجه می‌شوند.

مطالب مرتبط: اندروید 15 چه زمانی به گوشی سامسونگ شما خواهد رسید

یکی از ویژگی‌های جدید سرفصل، فضای خصوصی نام دارد که به شما امکان می‌دهد یک ناحیه مخفی در کشوی برنامه گوشی خود ایجاد کنید که فقط با اثر انگشت یا سایر احراز هویت قابل دسترسی است. گوگل می‌گوید این مکانی برای مخفی کردن برنامه‌هایی مانند برنامه‌های بانکی است که می‌خواهید چشمان کنجکاو را از آنها دور کنید، اما می‌توانید هر برنامه‌ای را در آنجا قرار دهید.

برای آن دسته از برنامه‌هایی که ممکن است به‌طور تصادفی نصب کرده باشید و متوجه نباشید که مبهم هستند، اندروید 15 مسدود کردن برنامه‌های مخرب را نیز اضافه می‌کند. تلفن شما می‌تواند برنامه‌های بد را شناسایی کند و از حذف اطلاعات شخصی شما جلوگیری کند. گوگل می‌گوید همه این‌ها در پشت صحنه کار می‌کنند، اما این سیستم همچنین از Google Play Protect برای ارسال اعلان برای شما استفاده می‌کند اگر در وهله اول یک برنامه مخرب را شناسایی کند.

اگر عکس‌های زیادی می‌گیرید، Low Light Boost جدید مفید خواهد بود. گوگل می‌گوید برنامه‌های دوربین روی گوشی‌های اندروید 15 می‌توانند عکس‌های شبانه را با دقت بیشتری روی صفحه نمایش شما مشاهده کنند و همچنین می‌توانند کدهای QR را در مکان‌های تاریک‌تر اسکن کنند.

Google همچنین گزینه‌های اتصال ماهواره‌ای را در Android 15 اضافه می‌کند. شبکه‌های تلفن همراه سنتی برای کار کردن نیاز به اتصال به دکل تلفن همراه در نزدیکی خود دارند، اما اخیراً پیشرفت‌هایی در اتصالات مستقیم ماهواره‌ای، عمدتاً برای استفاده در موقعیت‌های اضطراری در مکان‌های دور، صورت گرفته است. اندروید جدید می‌تواند به برخی از برنامه‌ها اجازه دهد پیام‌های SMS را از طریق ماهواره ارسال کنند، اما ما فعلاً نخواهیم دید که همه اینها چگونه کار می‌کنند.

یکی دیگر از ابزارهای جدید مورد علاقه ما، بایگانی برنامه است. این به برنامه‌هایی که در گوشی خود دارید و مدتی است از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، آدرس می‌دهد، با Android 15 اگر فضای ذخیره‌سازی شما کم است، به‌طور خودکار این برنامه‌ها را در فضای ابری بایگانی می‌کند تا مطمئن شود همچنان می‌توانید پیام‌ها و عکس‌هایی را از پراستفاده‌ترین‌ها دریافت کنید. برنامه‌ها، اما به شما این امکان را می‌دهد که آن‌هایی که بایگانی شده‌اند را دوباره بارگیری کنید، و شما را در حساب‌های خود وارد سیستم نگه می‌دارد.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *