Search
Close this search box.

پایان همکاری سامسونگ و iFixit: تعمیر گوشی‌های سامسونگ در هاله‌ای از ابهام

جهانداری
اشتراک‌گذاری در:
پایان همکاری سامسونگ و iFixit: تعمیر گوشی‌های سامسونگ در هاله‌ای از ابهام

به تازگی فاش شد که سامسونگ و iFixit به همکاری خود پایان دادند. به گفته iFixit، این شرکت دیگر برای دلایلی حاضر به همکاری نیست و از جمله این دلایل قیمت بالا قطعات و طراحی سامسونگ، توزیع کننده قطعات و ابزار شخص ثالث است. این خبر دو سال پس از شروع این برنامه منتشر شد.

سامسونگ پاسخ داد که به وب سایت دیگری به نام SamsungParts.com روی خواهد آورد که توسط Encompass پشتیبانی از آن صور می‌گیرد.

به گفته کایل وینز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران iFixit، دلیل اصلی این پایان قیمت بالا قطعات سامسونگ. این شرکت همچنین نمی‌توانست ایمن سازی قطعات جدیدترین گوشی‎‌ها مانند Galaxy S23، Z Flip5، Z Fold5 انجام دهد. جالب بوده که آنها در samsungparts.com در دسترس می‌باشند.

بیانیه رسمی مطبوعاتی iFixit شک و تردیدهایی را در مورد تعهد سامسونگ برای دسترسی بیشتر به تعمیرات دنبال داشت. این کمپانی نتوانست قطعات را با قیمت‌ و مقادیری «که منطقی به نظر می‌رسید» برای تعمیرگاه‌‌های محلی به دنبال داشته باشد.

این بیانیه از نحوه پیوستن سامسونگ به این همکاری برای اهداف روابط عمومی شکایت داشته و مدعی است که سازنده کره‌ای هرگز واقعاً قصد نداشته دستگاه‌های خود را با دسترسی آسان برای تعمیرات به تولید برساند.

این سازمان مستقل به ارائه کیت‌های خود تعمیری برای گوشی سامسونگ ادامه داده، درست مانند دستگاه‌های شرکت اپل. در دیگر خبرها به گزارش The Elec کره، سامسونگ تصمیم ندارد اگزینوس را در سری گلکسی زد 6 تعبیه کند و این مدل‌ها تنها با چیپ اسنپدراگون عرضه خواهند شد. بنابراین گلکسی زد فلیپ و فولد 6 با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 پرچمدار عرضه خواهند شد. باید بیان داشت که سامسونگ در دو نسل قبل هم عملکرد و هم بهره‌‎‌وری انرژی چیپ خود را ارتقا داد و احتمالاً هدف آن بوده که کنترل بیشتری بر تجارت گوشی‌های هوشمند پیدا کند و هزینه را کاهش دهد. در حقیقت، اگزینوس عملکرد پایدار و جذابی نسبت به اسنپدراگون ندارد.

اما مدتی است که سامسونگ تصمیم گرفته به ارتقا چیپ‌های اگزینوس خود بپردازد. طبق گزارش هفته‌های گذشته، چیپ اگزینوس 2500 دارای بهره‌وری انرژی بهتر حتی نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 است. بنابراین اگزینوس 2500 را باید در سری گلکسی اس 25 شاهد باشیم و سال جاری گوشی‌های تاشو سامسونگ فاقد نسخه اگزینوسی هستند.    با وجود تمام بهبودی‌ها، نشریه کره‌ای بیان داشت که سامسونگ MX به همکاری با کوالکام برای استفاده از چیپ این شرکت در گوشی‌های خود ادامه می‌دهد.  

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *