Search
Close this search box.

10 شغل برتر امنیت سایبری 2024 بعلاوه جزئیات و حقوق

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
شغل های مهم و پر درآمد امنیت سایبری در جهان 2024

در دنیای دیجیتال امروزی، امنیت سایبری به بخشی ضروری از استراتژی هر شرکت برای پایداری، امنیت و رشد تبدیل شده است. با رشد کسب و کارها، تقاضا برای استعدادهای شغل برتر امنیت سایبری تنها در سال 2023 و پس از آن به رشد خود ادامه خواهد داد.

امنیت سایبری یک صنعت در حال رشد است که هنوز به متخصصان ماهر نیاز دارد. بازار جهانی امنیت سایبری از 170 میلیارد دلار در سال 2017 به 202 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یافت.

10 شغل برتر امنیت سایبری کدامند؟

تقاضا برای مشاغل امنیت سایبری در چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. بیش از 1 میلیون شغل امنیت سایبری تا سال 2023 در دسترس بود، اما کمتر از 400.000 متخصص امنیت سایبری تا آن زمان آموزش دیده بودند. امنیت سایبری یک صنعت همیشه در حال رشد است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025 رشد 20 درصدی داشته باشد. یک شغل برتر امنیت سایبری به‌طور متوسط با حقوق ​​81.000 دلار در جهان ارزیابی شده است.. برای پاسخگویی به این تقاضای فزاینده و پیشرفت شغلی خود در امنیت سایبری، دریافت گواهینامه امنیت سایبری را در نظر بگیرید. این مدرک می‌تواند به‌طور قابل توجهی صلاحیت‌های شما را افزایش دهد و درها را به روی فرصت‌های سودآور در این زمینه باز کند.

مطالب مرتبط: چگونه در سال 2024 شغل «متخصص امنیت سایبری» را شروع کنیم

در این مقاله، چند شغل برتر امنیت سایبری سال 2024 را مورد بحث قرار خواهیم داد. همچنین در مورد آینده شغلی و حقوق برای هر یک از این موقعیت‌ها و همچنین شرایط تحصیلی مورد نیاز برای واجد شرایط شدن در این زمینه‌ها صحبت خواهیم کرد.

دلایل افزایش مشاغل امنیت سایبری

قبل از اینکه عمیقاً به مشاغل مختلف امنیت سایبری بپردازیم، بیایید نگاهی اجمالی به این داشته باشیم که چرا تعداد مشاغل امنیت سایبری هر روز در حال افزایش است. آیا می‌دانستید که طبق گفته‌های دانشگاه مریلند، هکرها در هر 39 ثانیه به‌طور متوسط ​​2.244 بار در روز حمله می‌کنند؟

وقتی به این فکر کنید، متوجه خواهید شد که هر شبکه دیجیتالی چقدر مستعد دسترسی غیرمجاز از طرف شخص ثالث است. این به‌عنوان یک حمله سایبری نامیده می‌شود. هنگامی که یک سازمان شاهد یک حمله سایبری است، داده‌ها، پول و اعتماد مشتریان خود را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از این حملات خطرناک سایبری، امنیت سایبری اجرا می‌شود. امنیت سایبری عمل محافظت از شبکه‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای در برابر دسترسی غیرمجاز دیجیتال است.

با افزایش تولید داده‌های دیجیتال، پیش‌بینی می‌شود که حملات سایبری به‌زودی چهار برابر شود. این ثابت می‌کند که رشد تعداد مشاغل امنیت سایبری تنها افزایش می‌یابد زیرا سازمان‌ها به متخصصانی نیاز دارند که بتوانند امنیت داده‌ها را تضمین کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که نیروی کار محدودی برای مشاغل امنیت سایبری وجود دارد و فرصت‌های شغلی نامحدود است.

آیا اصلاً کار در حوزه امنیت سایبری خوب است؟

امنیت سایبری به‌عنوان یک مسیر شغلی قانع کننده و امیدوارکننده در چشم‌انداز دیجیتال معاصر است. با افزایش فراوانی و پیچیدگی تهدیدات سایبری، تقاضا برای متخصصان ماهر در این زمینه در بالاترین حد خود قرار دارد. یک شغل در امنیت سایبری محیطی پویا و همیشه در حال تحول را ارائه می‌دهد که برای جلوتر ماندن از بازیگران مخرب مستلزم یادگیری و سازگاری مداوم است. از آنجایی که مشاغل و افراد به‌طور فزاینده‌ای به پلتفرم‌های دیجیتال متکی هستند، نیاز به کارشناسانی که بتوانند از اطلاعات و شبکه‌های حساس محافظت کنند بسیار مهم شده است. علاوه بر این، این زمینه طیف متنوعی از نقش‌ها، از هک اخلاقی و تست نفوذ گرفته تا تجزیه و تحلیل ریسک و معماری امنیتی را فراهم می‌کند و به متخصصان اجازه می‌دهد تا بر اساس علایق خود متخصص شوند. با کمبود جهانی متخصصان امنیت سایبری، این حرفه حقوق رقابتی و امنیت شغلی را ارائه می‌دهد. همانطور که فناوری همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و باعث می‌شود که قلمرو دیجیتال حتی بیشتر به هم مرتبط شود، ارتباط و تقاضا برای کارشناسان امنیت سایبری همچنان ادامه خواهد داشت و آن را به یک انتخاب شغلی بسیار مطلوب و با ارزش تبدیل می‌کند.

مزایای داشتن یک شغل در امنیت سایبری چیست؟

امنیت سایبری یک صنعت رو به رشد با فرصت‌های زیادی برای رشد و توسعه است. این صنعتی است که پتانسیل سودآوری را دارد، اما مسئولیت زیادی نیز به همراه دارد.

متخصصان امنیت سایبری مسئول محافظت از اطلاعات و داده‌های شرکت خود در برابر حملات هکرها، ویروس‌ها یا سایر تهدیدات سایبری هستند. این متخصصان معمولاً به‌صورت تیمی با سایر متخصصان فناوری اطلاعات مانند توسعه‌دهندگان نرم افزار یا برنامه‌نویسان کار می‌کنند.

در اینجا برخی از مزایای بسیاری از این مسیر شغلی آورده شده است:

  • توانایی ایجاد تغییر در جهان با محافظت از مردم و مشاغل در برابر تهدیدات سایبری.
  • فرصتی برای توسعه مهارت‌ها و دانش جدید مرتبط با این رشته.
  • فرصتی برای کار از راه دور یا در محل.

مشاغل برتر امنیت سایبری

1. افسر ارشد امنیت اطلاعات – CISO

افسر ارشد امنیت اطلاعات (Chief Information Security Officer) یک افسر ارشد است که امنیت کامل اطلاعات را در یک سازمان تضمین می‌کند. CISO ها مسئول توسعه و حفظ امنیت اطلاعات و برنامه‌های مدیریت ریسک هستند و همچنین ملزم به تعامل با ذینفعان هستند و آنها را در مورد نگرانی‌های امنیت اطلاعات توضیح می‌دهند. معمولاً، پس از داشتن تجربه خوب در چند شغل دیگر امنیت سایبری، یک CISO می‌شود.

مهارت‌های CISO

برای تبدیل شدن به یک CISO، ترجیح داده می‌شود که دارای مدرک علوم کامپیوتر و MBA باشید، با توجه به ارشدیت این نقش شغلی. برای رسیدن به موقعیت یک CISO، نامزد بالقوه باید مهارت قوی داشته باشد. در زیر به تعدادی از مهم‌ترین آنها اشاره شده است:

  • تجربه IT
  • مهارت‌های مدیریت و نظارت بر حوادث
  • تخصص کسب و کار
  • مهارت‌های ارتباطی و ارائه قوی
  • مدیریت ریسک

گواهینامه‌های CISO

بیشتر مشاغل امنیت سایبری شما را ملزم به داشتن گواهینامه‌های مربوط به امنیت سایبری می‌کنند. حرفه امنیت سایبری شما با تعداد گواهینامه‌هایی که دارید رشد می‌کند. برای تبدیل شدن به یک CISO، گواهینامه‌های ترجیحی عبارتند از: گواهی مدیر امنیت اطلاعات (CISM) و خبره امنیت سیستم‌های اطلاعات حرفه‌ای (CISSP). تمامی این دوره‌های پیشرفته در آموزشگاه دوران آکادمی در اختیار شما خواهد بود.

دستمزد یک سیسکو

با توجه به PayScale، متوسط ​​حقوق سالانه امنیت سایبری یک CISO در ایالات متحده 166,329 دلار است.

2. معمار امنیت

یک معمار امنیتی به عنوان صاحب یک شغل برتر امنیت سایبری مسئول طراحی ساختارهای امنیتی قوی است که برای جلوگیری از حملات بدافزار استفاده می‌شود. آنها تست‌های آسیب‌پذیری را انجام می‌دهند و همچنین به سایر اعضای تیم امنیتی کمک فنی می‌کنند.

مهارت‌های معمار امنیتی

برای تبدیل شدن به یک معمار امنیتی، ترجیح داده می‌شود که دارای مدرک علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات باشید. چند مهارت ضروری عبارتند از:

  • تجربه IT قوی
  • تجربه در بخش مدیریت ریسک
  • پیکربندی سخت افزار شبکه
  • آشنایی با پروتکل‌های امنیتی و رمزنگاری
  • مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله
  • مهارت‌های ارتباطی و ارائه قوی

گواهینامه‌های معمار امنیتی

برای تبدیل شدن به یک معمار امنیتی، گواهینامه‌هایی که به نفع حرفه شما خواهد بود عبارتند از CompTIA Security+ و CISSP (Certified Information Systems Security Professional).

دستمزد معمار امنیتی

با توجه به PayScale، متوسط ​​حقوق سالانه امنیت سایبری در این شغل در ایالات متحده 125,630 دلار است.

3. مهندس امنیت سایبری

مهندسان امنیت سایبری روی برنامه‌ریزی اقدامات امنیتی برای جلوگیری از حمله سایبری سازمان کار می‌کنند. آنها مسئول حفاظت از شبکه‌ها و داده‌های سازمان هستند. آنها پلتفرم‌های امنیت سایبری را طراحی می‌کنند و همچنین با سایر تیم‌ها برای حفظ امنیت کلی همکاری می‌کنند.

مهارت‌های مهندس امنیت سایبری

برای تبدیل شدن به یک مهندس امنیت سایبری، اولین قدم داشتن مدرک در زمینه فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر است. قبل از شروع به کار در نقش یک مهندس امنیت سایبری، باید حداقل دو سال سابقه کار در زمینه مربوطه داشته باشید. علاوه بر اینها، بیایید به مهارت‌های دیگری که یک مهندس امنیت سایبری باید داشته باشد نگاهی بیندازیم:

  • مهارت‌های شبکه‌ای خوب.
  • آشنایی با معماری و مدیریت سیستم عامل‌ها.
  • آشنایی با C و ++C الزامی است. دانش پایتون و جاوا نیز ضروری است.
  • مهارت‌های ارتباطی و ارائه قوی.

گواهینامه‌های مهندس امنیت سایبری

یک مهندس امنیت سایبری می‌تواند دارای گواهینامه هکر اخلاقی معتبر یا گواهینامه CompTIA Security+ باشد. بسته به سطح تجربه، می‌توان گواهینامه‌های پیشرفته را نیز دریافت کرد.

حقوق مهندس امنیت سایبری

براساس PayScale، متوسط ​​حقوق سالانه یک مهندس امنیت سایبری در ایالات متحده 97,607 دلار است.

حالا بیایید به نقش بعدی در لیست مشاغل امنیت سایبری برویم.

4. تحلیلگر بدافزار

یک تحلیلگر بدافزار تهدیدات سایبری مانند ویروس‌ها، کرم‌ها، ربات‌ها و تروجان‌ها را شناسایی و بررسی می‌کند تا ماهیت آنها را درک کند. آنها ابزارهای محافظت از بدافزار را توسعه می‌دهند و در نهایت، روش‌هایی را برای جلوگیری از تهدیدات بدافزار مستند می‌کنند.

مهارت‌های تحلیلگر بدافزار

برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر بدافزار، درست مانند سایر مشاغل امنیت سایبری، اولین قدم داشتن مدرک در فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر است. قبل از تبدیل شدن به یک تحلیلگر بدافزار، داشتن حداقل دو سال تجربه کاری در زمینه مربوطه خوب است. چند مهارت دیگر که یک تحلیلگر بدافزار باید داشته باشد عبارتند از:

  • داوطلبان باید سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، یونیکس را بدانند.
  • دانش کامل C و C++ مورد نیاز است.
  • استفاده از ابزارهایی مانند IDA Pro، OllyDbg، RegShot و نمای TCP مورد نیاز است.
  • مهارت‌های ارتباطی و ارائه قوی مهم است.

گواهینامه‌های تحلیلگر بدافزار

داشتن گواهینامه GIAC Reverse Engineering Malware (GREM) یک امتیاز مثبت برای این موقعیت است.

حقوق تحلیلگر بدافزار

طبق گزارش PayScale، میانگین حقوق سالانه امنیت سایبری تحلیلگران بدافزار در ایالات متحده 92.880 دلار است.

5. تستر نفوذ

یک تستر نفوذ که معمولاً به‌عنوان هکر اخلاقی نیز شناخته می‌شود، یک مشاور امنیت شبکه است که از آسیب پذیری‌های یک سیستم مانند یک هکر سوء استفاده می‌کند. آنها ابزارهای نفوذ جدید طراحی می‌کنند و نتایج آزمایش را نیز مستند می‌کنند.

مهارت‌های لازم برای تست نفوذ

برای تبدیل شدن به یک تست کننده نفوذ، باید 1 تا 4 سال تجربه در زمینه امنیت اطلاعات داشته باشید. در زیر چند مهارت ضروری دیگر آورده شده است:

  • مهارت‌های شبکه‌ای خوب
  • آشنایی با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، یونیکس. همچنین دانش C، C++ الزامی است
  • دانش جاوا، پایتون و پرل نیز حیاتی است
  • تست جعبه سیاه
  • مهارت‌های گزارش‌دهی، مهارت ارتباطی و ارائه قوی

گواهینامه‌های تست نفوذ

برای وارد شدن به این نقش، گواهی‌هایی مانند هکر اخلاقی معتبر (CEH)، آزمایش‌کننده نفوذ متخصص خبره (CEPT) و حرفه‌ای دارای گواهی امنیت حمله (OSCP) مورد نیاز است.

حقوق تستر نفوذ

با نگاهی به PayScale، متوسط ​​حقوق سالانه امنیت سایبری یک تستر نفوذ در ایالات متحده 125,630 دلار است.

اکنون که متوجه شدید آزمایش‌کننده نفوذ چه می‌کند، بیایید نگاهی به نقش شغلی بعدی در لیست مشاغل امنیت سایبری خود بیاندازیم.

6. تحلیلگر فارنزیک کامپیوتری

تحلیلگران فارنزیک (در معنای تحت الفظی: پزشکی قانونی کامپیوتری) روی موارد حمله سایبری برای جمع آوری شواهد دیجیتال و بازیابی داده‌ها کار می‌کنند. آنها روی بازیابی اطلاعات حذف شده، دستکاری شده یا دزدیده شده کار می‌کنند.

مهارت‌های تحلیل‌گر فارنزیک کامپیوتر

یک تحلیلگر فارنزیک کامپیوتر باید دارای مدرک لیسانس و تجربه کاری در زمینه مرتبط باشد. علاوه بر آن، آنها باید مهارت‌های زیر را داشته باشند:

  • دانش شبکه
  • دانش امنیت سایبری
  • آشنایی با حقوق و تحقیقات کیفری
  • یک ذهن تحلیلی سالم با توجه به جزئیات
  • مهارت‌های ارتباطی قوی

گواهینامه‌های تحلیلگر فارنزیک

تحلیلگران پزشکیفارنزیک رایانه می‌توانند گواهینامه هایی مانند Certified Forensic Computer Examiner (CFCE) و Certified Computer Examiner (CCE) داشته باشند.

حقوق تحلیلگر فارنزیک

متوسط ​​حقوق سالانه امنیت سایبری یک تحلیلگر فارنزیک کامپیوتری در ایالات متحده 75120 دلار است.

اکنون که نگاهی به مشاغل مختلف امنیت سایبری انداختیم، بیایید بفهمیم که دوران آکادمی چگونه می‌تواند به شما کمک کند یکی از این مشاغل برتر را انتخاب کنید.

7. مهندس امنیت برنامه

از میان چندین شغل برتر امنیت سایبری، مهندس امنیت اپلیکیشن کسی است که امنیت اپلیکیشن‌های یک شرکت را ایجاد، پیاده‌سازی و حفظ می‌کند. آنها مسئول طراحی و اجرای سیاست‌هایی هستند که در برابر تهدیدات داخلی و خارجی محافظت می‌کنند.

یک روز معمولی برای یک مهندس امنیت اپلیکیشن با بررسی یافته‌های روز قبل و رفع اشکالات یا آسیب‌پذیری‌های یافت شده شروع می‌شود. پس از این، آنها با مهندسان دیگر برای برنامه‌ریزی کار روز بعد همکاری خواهند کرد.

دستمزد یک مهندس امنیت اپلیکیشن بسته به شرکتی که در آن کار می‌کند و میزان تجربه‌اش می‌تواند متفاوت باشد. میانگین حقوق از 78000 دلار تا 116000 دلار متغیر است، اما اگر یک مهندس سطح ارشد باشید یا بیش از ده سال تجربه داشته باشید، می‌تواند تا 150،000 دلار افزایش یابد.

8. متخصص امنیت ابر

به‌دلیل افزایش وابستگی به فضای ابری، متخصصان امنیت ابری تقاضای زیادی دارند و در آینده نیز چنین خواهند ماند. نقش یک متخصص امنیت ابری محافظت از داده‌ها، سیستم‌ها و شبکه‌ها در برابر حملات سایبری است. آنها این کار را با تجزیه و تحلیل تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها، اجرای پادمان‌ها، نظارت بر شبکه‌ها برای نفوذ و نظارت بر رعایت مقررات انجام می‌دهند.

متخصصان امنیت ابری مسئول اطمینان از ایمنی داده‌های ذخیره شده در سرور ابری هستند. آنها خط‌مشی‌ها و رویه‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند که از داده‌ها در برابر دسترسی، تغییر یا افشای غیرمجاز محافظت می‌کند. حقوق یک متخصص امنیت ابر بسته به سطح تجربه آنها متفاوت است. دستمزد اولیه از 50 تا 60 هزار دلار در سال متغیر است، در حالی که یک کارگر با تجربه می‌تواند انتظار داشته باشد سالانه 90 تا 110 هزار دلار درآمد داشته باشد.

9. مدیر پایگاه داده

مدیر پایگاه داده شخصی است که پایگاه داده را مدیریت و نظارت می‌کند. آنها مسئول طراحی، ایجاد و نگهداری پایگاه داده هستند. مدیران پایگاه داده همچنین باید از حفاظت از داده‌ها و امنیت داده‌ها در پایگاه داده اطمینان حاصل کنند. مدیران پایگاه داده برای عملکرد روان هر سازمانی حیاتی هستند. آنها مسئول اطمینان از اینکه پایگاه‌های داده به‌طور کارآمد و ایمن اجرا می‌شوند، هستند. مدیران پایگاه‌های داده باید درک خوبی از پایگاه‌های داده، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و زبان‌های برنامه‌نویسی داشته باشند. این نقش پر تقاضا است و دستمزد بالایی دارد.

میانگین حقوق یک مدیر پایگاه داده بسته به سطح تخصص آنها از 50000 تا 200000 دلار متغیر است.

10. مدیر حوادث

مدیر حوادث در چند شغل برتر امنیت سایبری ، شخصی است که مسئولیت مدیریت و حل و فصل حوادث را بر عهده دارد. زمانی که حادثه‌ای پیش می‌آید از آنها دعوت می‌شود و آنها هستند که آن را برطرف می‌کنند. مهمترین جنبه این شغل این است که آنها باید بتوانند انواع موقعیت‌ها را مدیریت کنند، به این معنی که باید بتوانند روی فکر خود حساب کنند. حقوق و دستمزد یک مدیر حوادث به شرکتی که در آن کار می‌کند، موقعیت مکانی و تجربه بستگی دارد. با این حال، متوسط ​​حقوق مدیر حوادث حدود 65000 دلار در سال است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *