Search
Close this search box.

چرا پایتون کند است؟

nilyamaani
اشتراک‌گذاری در:

پایتون یک زبان تفسیری است، یعنی کدهای برنامه‌نویسی آن به‌جای اینکه توسط یک سیستم قبل از اجرا ترجمه شوند، به‌صورت خط به خط توسط یک مفسر (Interpreter) اجرا می‌شود. همچنین، پایتون به‌صورت داینامیک تایپ می‌شود، به این معنی که انواع داده‌ها در زمان اجرا بررسی می‌شوند، نه در زمان کامپایل.

برای شبیه‌سازی معاملات و روابط، این فرایند در جاوا 6.77 ثانیه طول می‌کشد، اما برای پایتون بیشتر از 383 ثانیه. نکته مهم و باارزشی که باید بدانید این است که این موضوع پایتون را نه‌تنها ضعیف نمی‌کند، بلکه آن را به یک زبان قدرتمند تبدیل می‌کند. همه زبان‌های برنامه‌نویسی نقاط مثبت و منفی زیادی دارند. در این سناریو، می‌توان گفت که کند بودن زمان اجرا یک نکته منفی برای پایتون است، اما چیزی که در مورد تمام این فرایند در نظر گرفته نشده، زمان توسعه است؛ یعنی کل زمانی که برای توسعه یک برنامه صرف می‌شود.

دستورهای زبانی پایتون به برنامه‌نویسان امکان آزمون و خطا را با سرعت زیاد می‌دهند. همچنین APIهای سریع پایتون می‌توانند 52 هزار درخواست را در هر ثانیه پردازش کنند. پس با آگاهی و دانش زبان برنامه‌نویسی خودتان را انتخاب کنید.

پایتون به‌دلیل سادگی و خوانایی کد، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی شناخته می‌شود. طبق گزارش TIOBE، پایتون در چند سال اخیر به‌سرعت در حال رشد بوده و به‌عنوان یکی از زبان‌های اصلی در زمینه‌های مختلف، از علم داده گرفته تا توسعه وب، به‌کار می‌رود.

مزیت‌های پایتون در مواردی چون وجود کتابخانه‌های قدرتمند‌( مانند NumPy و Pandas برای علم داده)و جامعه بزرگ کاربری، توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا پروژه‌های خود را سریع‌تر و با خطای کمتر پیش ببرند. بر اساس گزارش Stack Overflow، 48.24% از توسعه‌دهندگان در سال 2023 به استفاده از پایتون اشاره کرده‌اند.

در نهایت، انتخاب زبان برنامه‌نویسی باید بر اساس نیاز پروژه و تسلط فردی انجام شود. در برخی از موارد، سرعت اجرا ممکن است مهم باشد، اما در بسیاری دیگر، سرعت توسعه و قابلیت نگهداری کد اهمیت بیشتری دارند.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *