، ، ،

‌دستگیری قاچاقچی چینی با 306 پردازنده cpu چسبیده به بدن

ارشادی
اشتراک‌گذاری در:
‌دستگیری قاچاقچی چینی با 306 پردازنده cpu چسبیده به بدن

مقامات گمرک چین اخیراً تلاشی برای قاچاق CPU از ماکائو به سرزمین اصلی چین را خنثی کردند. قاچاقچی در بندر Qingmao رهگیری شد و سعی داشت 306 CPU را با استفاده از یک دستگاه کمربند مانند، به طور مخفیانه منتقل کند.

افسران گمرک به راه رفتن غیرمعمول این فرد مشکوک شدند. با توجه به وزن 50 گرمی هر CPU، وزن کل، بدون احتساب مواد بسته‌بندی مانند کاغذ و نوار، از 15 کیلوگرم فراتر رفت.

On News از هنگ کنگ در ادامه گزارش داد که مظنون مرد همچنین برخی از CPU ها را به پاهای خود چسبانده است، نه تنها آن‌ها را به کمربند خود محدود کرده است. تصاویر ارائه شده مظنون لاغر اندام را در یک پیراهن ورزشی مشکی گشاد با یک تصویر نشان می‌دهد که پیراهن از کمر بلند شده است. اگرچه مارک یا مدل دقیق CPUهای توقیف شده در منابع به تفصیل ذکر نشده است، تصویری که افسران گمرک را در حال بازرسی CPUهای بدون بسته بندی نشان می‌دهد، سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهد. در حالی که به طور قطعی در تصویر قابل شناسایی نیستند، به نظر می‌‌‌‌‌‌‌رسد تراشه ها شبیه پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 هستند که با طراحی منحصر به فرد پخش کننده حرارت یکپارچه «اختاپوس» (IHS) آن‌ها مشخص می‌شود.

 

قاچاق CPU

 

شایان ذکر است که حمل و نقل CPU از ماکائو یا هنگ‌کنگ به سرزمین اصلی چین غیرقانونی نیست. اما این قاچاقچیان به دنبال سوء استفاده از «کانال غیراظهاری» در مرز گمرکی بودند. انگیزه قاچاق چنین فناوری به سرزمین اصلی چین مالی است و از تفاوت مالیاتی سرمایه‌گذاری می‌کند. سرزمین اصلی چین 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بر کالاهای مصرفی اعمال می‌کند، در حالی که هنگ کنگ و ماکائو از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

در اوایل هفته گذشته، گزارش دیگری حاکی از خنثی شدن تلاش برای انتقال غیرقانونی 420 SSD M.2 به چین از ماکائو بود. ماه‌های گذشته همچنین تلاش‌های ناموفق قاچاق CPU را فاش کرده‌اند، از جمله یک حادثه که در آن مردی با تقریباً 160 CPU اینتل به بدنش چسبانده شده بود، و تلاش خلاقانه اما ناموفق برای پنهان کردن 202 CPU اینتل در شکم بارداری مصنوعی.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *