آیا تا بهحال متوجه شدهاید که چگونه بهنظر میرسد که تبلیغاتِ مزاحم کمی بیش از حد در مورد علایق شما میدانند؟ خب شما تنها نیستید؛ گوگل ویژگی جدیدی را در کروم معرفی کرده است که عادات آنلاین شما را ردیابی میکند تا آن تبلیغات را بهطور خاص برای شما تنظیم کند. در حالی که این ممکن است برای برخی راحت باشد، اما این اتفاق برای همه نمیافتد، بهخصوص اگر به حفظ حریم خصوصی اهمیت میدهید.
گوگل سیستم ردیابی تبلیغات هدفمند جدیدی را در کروم معرفی کرد که باعث نگرانی طرفداران حفظ حریم خصوصی شده است. هدف این سیستم این است که علایق کاربر را بر اساس تاریخچه مرور، جایگزین کوکیهای شخص ثالث کند. اگر میخواهید این ویژگی را غیرفعال کنید، راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید.
مراحل را دنبال کنید:
1-روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا منو باز شود.
کروم را باز کرده و به Setting دسترسی پیدا کنید.
2-به Privacy and Security بروید
3-در بخش «حریم خصوصی و امنیت»، «حریم خصوصی آگهی» را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
4- ردیابی تبلیغات هدفمند را خاموش کنید
- در «حریم خصوصی آگهی»، سه دسته را خواهید یافت:
- موضوعات تبلیغاتی (بر اساس سابقه مرور شما).
- تبلیغات پیشنهادی سایت (بر اساس سایتهای بازدید شده).
- اندازهگیری تبلیغات (برای اثربخشی تبلیغات).
برای بررسی جزئیات هر دسته بر روی آن کلیک کنید.
برای توقف ردیابی تبلیغات هدفمند، هر دسته را بهصورت جداگانه خاموش کنید. این کار Chrome را از اشتراکگذاری دادههای شما در آن مناطق باز میدارد.
چرا باید این قابلیت را غیر فعال کرد
غیرفعال کردن سیستم ردیابی تبلیغات هدفمند جدید Chrome یک فرآیند ساده است که به محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما کمک میکند. در حالی که این روش ممکن است بهدلیل روشهای فردی سایت بیخطا نباشد، نقطه شروع خوبی است. با دنبال کردن این مراحل، میتوانید حریم خصوصی آنلاین خود را کنترل کنید و ردیابی علایق و رفتار مرور خود را در Google Chrome محدود کنید.