،

ورود شرکت‌های گیمینگ به بعد جدید

بهار قربانپور
اشتراک‌گذاری در:
نمایۀ جدیدی از صنعت بازی تا سال 2025

صنعت بازی و شرکت‌های گیمینگ در حال ورود به بُعد جدیدی است که دیگر به مکان، زمان یا واقعیت فیزیکی وابسته نیست.

صنعت بازی‌های ویدیویی از چند دهه پیش با سرعت خیره‌کننده‌ای رشد کرده است. به‌طور خاص در مدت پنج سال گذشته، گسترش قابل توجهی را در این صنعت، شاهد بودیم. کاربران در سراسر جهان، بازی‌ها را در پلتفرم‌های مختلف اجرا می‌کنند.

بررسی‌های انجام شده در اواخر سال 2023، نشان داد بازی‌های ویدیویی در آستانه یک تغییر و تحول بزرگند که به‌دلیل ظهور متاورس رخ می‌دهد.

پی‌نوشت: متاورس: یک قلمرو مجازی مشترک، پایدار و سه بعدی که در آن کاربران با اشیا، محیط و یکدیگر از طریق بازنمایی‌های دیجیتال خود یا آواتارها تعامل می‌کنند.

بسیاری معتقدند متاورس، در دنیای کسب‌وکار و رسانه‌های اجتماعی فراگیر خواهد شد. بر همین اساس، صنعت بازی به‌سرعت به یک محرک اول در این فضا تبدیل شده است.

رفتارشناسی مدیران شرکت‌های بازی‌سازی

بررسی نظرها و رفتارشناسی گروهی از مدیران شرکت‌های بازی‌سازی، نتایج قابل توجهی را در اختیار محققان صنعت بازی گذاشت که بسیار حائز اهمیت است. وب‌سایت Epic Games بخشی از این یافته‌ها را منتشر کرد که در نوع خود جای تأمل دارد.

این وب‌سایت نوشت: «در میان رشد سریع بازی، درایورهای اصلی آن هنوز آشنا هستند: پردازنده‌ها سریع‌تر می‌شوند؛ گرافیک و تجربۀ کلی بازی را بهبود می‌بخشند؛ سازندگان کنسول نیز، سخت‌افزارهای جدید را با قابلیت‌های بهتر و ارائه عناوین بازی انحصاری بیشتر عرضه می‌کنند.

علاوه بر این، دسترسی جهانی به اینترنت، هم‌چنان افزایش خواهد یافت و افراد بیشتری می‌توانند بازی‌های آنلاین با یکدیگر انجام دهند.

انتظار می‌رود بازی‌های چند نفره، بازی‌های موبایلی و جمعیت گیمرهای عادی هم‌چنان در حال گسترش باشند.

علاوه‌براین، گسترش شبکه‌های ارتباطی 5G تاحدزیادی دانلود و استفاده از بازی‌های موبایل و آنلاین را سرعت خواهند داد.

سرعت بیش‌تر شبکه، همراه با تأخیر کم‌تر در دسترسی به امکانات مورد نیاز در ساخت یک بازی، به توسعه‌دهندگان صنعت گیم، اجازه می‌دهد آزادی بیشتری در تولید بازی‌ها داشته باشند؛ زیرا آن‌ها درگیر محدودیت‌های پلتفرم‌های سخت‌افزاری نخواهند بود.

تأثیر پیشرفت‌های صنعت گیم روی بازیکنان

تأثیر پیشرفت‌های صنعت گیم روی بازیکنان

فراهم‌آمدن امکانات خوب برای توسعه‌دهندگان صنعت بازی، تأثیر مستقیمی روی روند کاری بازیکنان خواهد داشت. چرا که چنین موضوعی، امکان‌های جدید و هیجان‌انگیزی برای بازی فراهم می‌کند. امکان‌هایی که آن‌ها را به دستگاه‌های موجود محدود نخواهد کرد.

اینترنت 5G به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از تجهیزات واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده کنند و تجربۀ موبایلی بسیار غنی‌تری را فراهم سازند.

تأثیر متاورس روی صنعت بازی

مفهوم جهان دیجیتال نوین، مفهوم جدیدی نیست. این ایده، نخستین‌بار در یک رمان علمی-تخیلی در سال ۱۹۹۲ مطرح شد که در آن، افراد از آواتارها برای تعامل با یکدیگر در یک دنیای مجازی آینده‌نگرانه استفاده می‌کنند.

امروزه، این دنیای خیالی درحال تبدیل‌شدن به یک واقعیت است؛ تعدادی از شرکت‌های بازی‌سازی اولیه، حضور فراطبیعی را تجربه می‌کنند و بسیاری دیگر، استراتژی‌هایی خود را برای ورود به دنیای جدید صنعت گیم تدوین می‌سازند.

این مورد، حتی روی فرصت اقتصادی فرابورس نیز تأثیر شگرفی دارد. براساس یک برآورد، انتظار می‌رود بازار جهانی متاورس تا سال ۲۰۲۵ به ۲۸۰ میلیارد دلار برسد.

متاورس چندین پلتفرم و همچنین قلمروهای دیجیتال و فیزیکی را در بر خواهد گرفت. هم‌چنین راه‌های کاملاً جدیدی برای تعامل ایجاد خواهد کرد و برای شرکت‌های بازی‌سازی، درآمد تولید می‌کند.

بررسی‌ها در مورد تأثیر متاورس بر رشد صنعت بازی

اواخر سال ۲۰۲۱، آکسفورد اکونومیک، یک شرکت پیش‌بینی اقتصاد جهانی، طی هم‌کاری با شرکت EY، فعال در حوزۀ فن‌آوری، 200 شرکت‌کنندۀ برجستۀ صنعت بازی از آمریکای شمالی، آسیا و اروپا را بررسی کرد.

شرکت‌های حاضر، درآمد سالانه‌ای از ۲۰ میلیون دلار تا میلیاردها دلار دارند و کل زنجیرۀ ارزش بازی – از سازندگان کنسول و شرکت‌های پلتفرم بازی گرفته تا ناشران بازی و تأمین‌کنندگان فن‌آوری – را پوشش می‌دهند.

همین پژوهش نشان داد که تا سال 2025 بعد جدیدی در صنعت گیم پدیدار خواهد شد که رهاشدگی از مکان، زمان و واقعیت فیزیکی، برجسته‌ترین تمایز آن است.

نظرات ارزشمند شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *